Øssa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hei! Er på vei til å kjøpe meg ny spill-PC og har laget meg en fin liten handleliste. Noen som har noe å si på hardwarevalgene mine, eller ser det ok ut? Noe jeg har glemt? Er rimelig sikker på at det passer sammen men er livredd for å drite meg ut, så måtte lage en post her før jeg bestiller Handleliste: Minne Corsair DHX XMS2-6400 Dominator 2 GB (2x1 GB) Skjermkort EVGA GeForce 8800 GTX Hovedkort EVGA nForce 680i SLI Prosessor Intel Core 2 Duo E6600 Disker 2 Seagate Barracuda 7200.10 400 GB SATA Strømforsyning Silverstone Zeus 750W Kabinett Lian Li PC-6070B Scand Brenner har jeg liggende fra før. Her er handlelisten min fra prisguiden med linker til spesifikasjoner. Takker på forhånd for alle innspill Øssa Endret 28. november 2006 av Øssa Lenke til kommentar
Zaimmer Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 jo da alt passer sammen i mine øyne. Men trenger du SÅ dyrt hk? Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hadde jeg hatt så mange penger å bruke på PC, ville jeg nok valgt mye av det samme. Ser veldig bra ut. Thumbs up! Lenke til kommentar
cravenn Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den ser veldig fin ut, og sier meg enig med Dauemannen Det eneste jeg ville byttet ut - som jeg kommer på i farta - er diskene, for jeg trenger overhodet ikke så mye plass, 200GB er mer enn nok for meg Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 hvis mulig bør du bytte ut litt ting slik at du får det hos en shop ellers er det deiliiiig Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den lista ser helt fin ut i mine øyne,tror det vil sparke godt unna. Mye av det samme jeg ville ha gått for selv hvis jeg skulle ha oppgradert nå. Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 jo da alt passer sammen i mine øyne. Men trenger du SÅ dyrt hk? 7380613[/snapback] Leste at kortet skulle være veldig bra og egne seg fint til overklokking. Så valgte jeg det. Om jeg virkelig trenger alt det kortet har å by på vet jeg ikke, men det får jeg se på når jeg får det Når man alikevel skal legge så mye penger i en pc syns jeg ikke det er vits i å være kjip. En tusenlapp fra eller til spiller ikke noen rolle. Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ikke spar på hovedkort. Et dårlig hovedkort(eller chipsettet da) kan ødelegge hele maskina. Synes oppsetett ser bra ut. Om du skal spice det opp litt mer, hva med raptor-disker til os og spill? Kan jo ha en vanlig disk også til stasj som bare ligger der. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Meget, Meget pent oppsett!! Har du planer om å overklokke kan en annen kjøler være grei å ha til CPU, som feks Thermaltake Big Typhoon, en Zalman kjøler kan også være en god deal. Klør på handlefingeren selv, og oppsettet ditt er noe jeg selv hadde vurdert. Jeg hadde kanskje gått for 8800gts, men whatever Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Hadde i utgangspunktet tenkt å ha en 150gb raptor istedet for den ene barracudaen, men leste et sted at det var ikke stor ytelsesforskjellen nå lenger. I tillegg så støyer de vel en del mer. Har liggende eg Zalman CU7700 som jeg har tenkt å bruke. Håpe den passer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå