Gå til innhold

Hvor mye er filmsamlinga di verdt?

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Det var brann i leiligheten undre oss. og da kom jeg til å tenke på inboforskiring og at jeg har en del verdier på rommet mitt, av den grunn besteme jeg meg for å finne ut va sammlinga mi er verdt.

Tilsammen var den verdt

79043kr

derav 25443 var spillefilmer og 53600 var Serier.

på seriene gikk jeg gjennom alle og tok nøyaktige priser. på filmene tok jeg en stykkpris på 99kr. selv om gjennomsnittet sikkert er noe høyere, men ikke langt unnna.

hva med dere, tenker dere som har 1500-3000 filmer, må jo være en del penger der.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

DVD-samlingen min er verdt rundt 30 - 40 000,- og VHS-samlingen har vel mer affeksjonsverdi enn markedsverdi, som for 10 år siden hadde vært mer enn DVD-samlingen.

Lenke til kommentar

Dette er et spørsmål jeg virkelig ikke liker, og kommer heller ikke til å regne det ut. Det er fordi jeg vet at jeg har brukt mer penger på film enn hva jeg totalt sett har betalt ned på boliglånet mitt. Dette er noe jeg gremmes over hver gang lånet skal betales, så går det over, og jeg setter på en film...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Min VHS-samling er (var) min store stolthet, og jeg har mange filmer som var dyyyre og svært vanskelige å få tak i den gangen, før dvd-en kom, man måtte til utlandet og snoke i kult-film-butikker osv, eller noen filmer ble behandlet som klenodier og gikk på rundgang innen vennekretsen..

Nå selger de dvd-utgivelsene av noen av disse for 99 kr på platekompaniet, eller det tar en ukes tid å få det tilsendt fra ebay/amazon el.l.

Orker ikke tenke på verdi, snart kommer det vel noe nytt som erstatter dvd-ene, alt er så lett å få tak i, det er ikke gøy å samle lenger. :(

Lenke til kommentar
Min VHS-samling er (var) min store stolthet, og jeg har mange filmer som var dyyyre og svært vanskelige å få tak i den gangen, før dvd-en kom, man måtte til utlandet og snoke i kult-film-butikker osv, eller noen filmer ble behandlet som klenodier og gikk på rundgang innen vennekretsen..

Nå selger de dvd-utgivelsene av noen av disse for 99 kr på platekompaniet, eller det tar en ukes tid å få det tilsendt fra ebay/amazon el.l.

Orker ikke tenke på verdi, snart kommer det vel noe nytt som erstatter dvd-ene, alt er så lett å få tak i, det er ikke gøy å samle lenger.  :(

7383331[/snapback]

Jeg hadde i hvert fall ikke blitt lei meg av den grunn. Du har jo trossalt en god samling med filmer som er unike og sjelden. Det at du har de i VHS er enda bedre mener nå jeg. Finn fram din VHS > DVD recorder du :thumbup:
Lenke til kommentar
Med utgangspunkt i 100,- per film blir det circa 15 000. Er det lurt å ta bilde av samlinga og lagre den ein trygg plass dersom det skulle brenne ned? Med tanke på forsikring.

7383377[/snapback]

JA! Ta bilde av alt sammen!

Jeg har hatt innbrudd og alt sammen ble stjålet. Jeg hadde IKKE tatt bilder av det, og fikk igjen ca halvparten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...