Bruktbilen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 I spill som BF whiner ikke folk på personer, det er for store kamper og ingen bryr seg Du kan joine når du vil osv. Counter-strike derimot er et svært farlig spill å spille for enkelte unge folk, 30-45 min kamper mot rundt 5 andre personer, det BLIR garantert whine, og dere vil whine tilbake. Public på CS blir du lei av etter 20 min, så np Lenke til kommentar
ttt Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Ein del tullepostar, og postar som ikkje er til hjelp for trådstartar er fjerna. Det er tilfelle der folk har død av for som følgje av for mykje speling. Men her snakkar vi om fleire dagar i strekk utan at dei et mat, gjerne kombinert med inntak av narkotiske stoff. Så det er strengt tatt ikkje spelet sin feil. Dette er ekstreme tilfelle, og ikkje noko ein normal ungdom treng å bekymre seg over. Teoretisk sett kan det tenkjast at du blir så avhengig av eit spel, at du ikkje klarer å skille mellom spel og røynda. Då kan det vere at du tek sjølvmord som følgje av problem i spelet. Men i så fall vil det nok ligge psykologiske problem bak dette, og som det med det forrige dømet er ikkje dette noko ein normal ungdom treng å bekymre seg over. Eg vil anbefale deg å sette deg ned med foreldra dine og diskutere saka. Prøv å kom fram til ei felles løysing. F.eks kan du bare spele X antal timar pr. veke, bare når foreldra dine er heime. Det er fint om du og prøver å forklare dei kva du gjer, kva er meininga med spelet osv. Då er det lettare for å dei gå med på ting dei kan vere skeptiske til. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Spill folk dreper seg selv for er somoftest vanedannende MMORPG's uten slutt hvor enkelte personligheter ikke klarer å se forskjelden på real life og spill. Dersom du har ett liv vedsidenav med dame/venner/stuff som du bruker mye tid på er det ikke noe problem. Det ttt sier er ikke dumt. Jeg har siden min nintendo 64 hatt en avtale som gjør at jeg får spille på onsdag,fredag og lørdager når det ellers er lite å gjøre. Har dog ikke denne hengende like mye ved meg idag men det hjalp veldig mtp å holde oppe vennskapet med flere venner jeg har idag siden jeg hadde dager der jeg bare var ute med venner. Idag er det annerledes. Jeg bruker gjerne 6 timer foran PCen hver dag men jeg har mange venner vedsidenav også. Somsagt er ikke skytespill på nettet noe du skal være redd for. når jeg gikk i 2. klasse satt vi nede i kjelleren hjemme og spilte GTA. Idag spiller jeg BF2 og CSS samt mange andre voldlige skyte/rolle/strategi spill men disse er vansklige å bli avhengie av og etter 15/16 års alderen er det bevist at man er ekstremt lite påvirket av det man ser på film/spill osv dersom man ikke har vært påvirket fra før. MMORPG er det du bør se ut for. Dette er den sjangeren som står for flest dødsfall da mange rett og slett ikke greier å kontrolere segselv og blir sittende time for time forran skjermen og spiller. De mister venner, jobb/skole osv og i 1/10000 av tilfellene er det en og annen som skyter segselv. Dette er MEEEGET skjeldent og jeg vil tro det er større sjangse for at du dør av at bremsene på søppelbilen streiker og braser inn i huset ditt enn at du tar selvmord fordi du har mistet alt av reallife o.l. Spilling blir ofte satt i dårlig lys av TV programmer osv der jeg har hørt at 1/10 som bruker mer enn 3 timer hver dag forran PCen skyter seg selv eller tar selvmord på en eller annen måte. Dersom du er en av de 1/1000000 som blir såpass påvirket av spill at du ikke klarer koble av så selger du alt du har av PC og spill osv og kom deg ut. In the end er det btw det at folk blir avhengie og ikke det at de tror spillet er virklighet som gjør at de går berserk. Lenke til kommentar
Wh1nerG Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 (endret) Smisk FTW! Nedia Snakk med foreldra dine og forklar dem hvordan spillet er. ( De positive sidene) osv. Jeg har alle battlefield spillene, kost meg med dem lenge dog jeg bare er 14. Jeg har blitt mer moden og kommet over "Fjortiss alderen" Mye fortere vil jeg si. xD EDIT: Klan miljø er en fantastisk ting når det kommer til battlefield, man får flere "e-venner"! Engelsk kunnskapene mine har blitt merkverdig bedre, pluss jeg har mange utenlandske kontaker i MSN ol. Jeg anbefaler virkelig battlefield! SWAT dude, vi er litt lik GL! Endret 30. november 2006 av Wh1nerG Lenke til kommentar
hightow Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Hvis de er bekymret så kan du f.eks foreslå å flytte pc'en din til et sted der de har mer kontroll med hva du bedriver, f.eks i stua eller på kjøkkenet. Da får de sett hva spillet går ut på og ikke minst hvordan du ter deg mens du spiller det. Spør om du får laste ned demo'en, så kan du ta en demo... Problemet er som regel ikke spillene i seg selv, men hvor mye tid en bruker på de. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 (endret) Ja, det finnes personer som har tatt selvmord pga. spill og avhengighet, men jeg tviler sterkt på at du blir det av BF2142.. EDIT: Hvor gammel er du egentlig? Endret 2. desember 2006 av tissedam Lenke til kommentar
jealei Skrevet 2. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2006 fyller 16 9. des Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 da kan du greit få spillet hvis det er alderen de er mest bekymret over, som sagt tidligere engelsken din blir bedre,du får "e-venner", du lærer logikk, samarbeid og du kan laste ned demoen får vise dem hva spillet går ut på. Mvh Campin Carl - i'm looking forward to pwning you soon! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Smisk FTW! Nedia Snakk med foreldra dine og forklar dem hvordan spillet er. ( De positive sidene) osv. Jeg har alle battlefield spillene, kost meg med dem lenge dog jeg bare er 14. Jeg har blitt mer moden og kommet over "Fjortiss alderen" Mye fortere vil jeg si. xD EDIT: Klan miljø er en fantastisk ting når det kommer til battlefield, man får flere "e-venner"! Engelsk kunnskapene mine har blitt merkverdig bedre, pluss jeg har mange utenlandske kontaker i MSN ol. Jeg anbefaler virkelig battlefield! SWAT dude, vi er litt lik GL! 7395468[/snapback] Bare pass på å ikke gi fra deg personalia. Kanskje han du snakker med kommer med en dusj han vil du skal miste såpa i. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 fyller 16 9. des 7407299[/snapback] Jeg blir selv 15 rundt juletider, og jeg synes ikke BF 2142 er farlig eller noe sånt. Jeg har det, og spiller det innimellom. Men, foreldrene dine bestemmer, men jeg tror ikke du mister livet av BF 2142.. Lenke til kommentar
royale Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Det er nok kun WoW som er farlig. Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 kun wow er vel litt drøyt.. det meste av MMORPG er farlig dersom man strekker det forlangt.. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Jeg skjønner ikke hva aller har noe imot World of Warcraft for. Det er akkurat like "skadelig" som et hvilken som helst annet spill. Det handler om selvkontroll. WoW har en tiltrekkende atmosfære, og mange syns det er hyggelig å spille der. Man får litt mer personlig kontakt enn via andre spill, der man ofte må bruke 3. parts-programmer for å kunne kommunisere på en god måte. Dessuten, så blir man jo lei av WoW òg. Så til deg, trådstarter. Du kan spille et hvilket som helst spill, uten å bekymre deg for å dø av det. Det er veldig skjeldent at sånnt skjer. Og jeg regner med at foreldrene dine tar såppass ansvar at om de ser at det holder på å skli ut, så gjør de noe med det. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 (endret) Jeg skjønner ikke hva aller har noe imot World of Warcraft for.Det er akkurat like "skadelig" som et hvilken som helst annet spill. Det handler om selvkontroll. WoW har en tiltrekkende atmosfære, og mange syns det er hyggelig å spille der. Man får litt mer personlig kontakt enn via andre spill, der man ofte må bruke 3. parts-programmer for å kunne kommunisere på en god måte. Dessuten, så blir man jo lei av WoW òg. 7415194[/snapback] Blant annet CS? Mener du tar feil her. Mange spill har gode kommunikasjons-muligheter innebygget, som f.eks CS, BF2, BF2142, GTA, osv. osv. Men, var vel kanskje litt OT. Begynner du å spille rundt 10 timer hver dag, skulke skolen for å spille spill, er det kanskje på tide å sette en stopper. Man dør ikke av å kjøpe BF2142, man dør av å spille det uvanlig mye.. Og er du ikke spill-avhengig nå, vil du nok aldri bli det heller. De fleste begynner med spill i 7-års-alderen, av de som dør ihvertfall.. Endret 3. desember 2006 av tissedam Lenke til kommentar
jealei Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 Bare en ting hva er MMORPG ? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Bare en ting hva er MMORPG ? 7415542[/snapback] massive multiplayer online role-playing game Lenke til kommentar
SWAT dude... Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 altså spill hvor det løper rundt tusenvis av spillere i en verden og nerder 24/7 (kunne ikke dy meg ) Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) jealei, Jeg er 16, og jeg har spilt spill siden jeg var 5 eller 6 år. Hver gang nevøen min er hos meg, så spiller han GTA: San Andreas som det er 18+ grense på, han er 5 år. Nevøen min fungerer fremdeles helt fint, selvom han da har en tendens til å ødlegge alle lekebilene han får.... Fikk vel mitt første voldspill i en alder av år eller no sånt. Det het faktisk Dink Smallwood. Endret 4. desember 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
Sti9nsky Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 altså spill hvor det løper rundt tusenvis av spillere i en verden og nerder 24/7 (kunne ikke dy meg ) 7423801[/snapback] Alle i den verden er ikke nerder. Det er ganske mange kliiiin gærne også! :!: Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Hei, jeg har synsykt lyst på dette spillet, det virker så utrolig fett, men foreldrene mine vil ikke la meg kjøpe det fordi de mener at folk tar livet seg pga slike online spill, er det sant? 7380480[/snapback] Forskning vil støtte dine foreldre i at slike spill er skadelige for barn. Aldersgrensen på 18år er satt for å beskytte de under 18år for slike spill. Rollespill kan være et alternativ, forskning tyder ikke på rollespill med urealistisk vold (iforhold til dagens samfunn) som inneholder sverdfekting eller bueskyting kan virke negativt aggressivitet Jeg syntes det dukker opp bemerkelsverdig mange bekymringshistorier angående World of Warcraft og barn kontra andre spill - jeg vil ikke anbefale å kjøpe dette spillet på grunnlag av dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå