Gå til innhold

Endelig subsidiering som lønner seg?


Anbefalte innlegg

Var innom sidene til telmore idag og fikk øye på en hittil ukjent (i Norge) og etter min mening bedre måte å subsidiere tlfer på: https://www.telmore.no/addons/phoneBySubsid...refer=Frontpage minner veldig om youngtalk\djuice control, subsidiene er ca like gode, MEN bindingstiden er kortere og ringe\sms-prisen er MYE lavere. Ser ut som et bra konsept spør du meg ;)

 

PS: ikke meningen å reklamere, har selv ikke telmore men synes dette så virkelig bra ut!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes igrunn ikke det, man har jo minsteforbruk på 200 kr. Og det som ble sponset var jo ikke til å rope hurra for heller.

 

Tar man K610i ska lde ha over 1000 kr for den som man må ut med en gang. Kjøper man den på commit så koster samme telefon med binding til Djuice magnum kun 1 kr.

 

Men det er ikke utvilsomt at dette er en ny form for sponsing. Jeg tror de har noe av det samme i Danmark også hvis jeg ikke husker helt feil. Man har bare 6 måneders binding og må bruke et hvist antall beløp pr. måned.

Lenke til kommentar

Joda, men prisene hos telmore er jo langt lavere enn hva subsidieabonnementen pleier å ligge på. Når du etter 6 måneder har betalt 1200 slik at K610i koster 2200,- (noe som er lik usubsidiert pris) så har du jo kunne ringe mye/sende massevis av sms ift djuice control eller youngtalk som blir de mest like abonnementene. Djuice magnum vil jo bare lønne seg ved lavt forbruk, ringe/sms-prisene påd et er jo langt høyere enn hos telmore samt at bindingstiden er dobbelt så langt og du må ut med 200 i etablering.

 

Kan bruke telepriser som eksempel:

Om du ringer 200 min i måneden over 50 samtaler, og sender 300 sms og 10 mms så koster K610i med telmore i 12 måneder: 999 + 318*12 = 4815,-

Med djuice magnum koster den med samme forbruk: 1 + 620*12 = 7441,-

 

Konklusjon: Med et moderat forbruksmønster er ihvertfall djuice magnum sjanseløst mot telmore med subsidier på K610i ;)

Endret av Delavar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...