Gå til innhold

Elitegroup G556 CPU/GPU demontering/vedlikehold

Pete

Anbefalte innlegg

Sitter med en G556 maskin som jeg kjøpte for et par år siden.

Maskinen har fungert utmerket den, men følte nå for og gå over den innvendig med støvsugeren, og ny AS kjølepasta på både CPU og GPU.

Og komme til CPU'en (Dohan 715) er ikke store problemet, men værre er det med og komme til GPU chippen (Mobility Radeon 9700), og dens 128 MB med ram.

Kom over en nettside som viste steg for steg prossedyre på hvordan modde skjærmkortet på en G556, men det er en stund tilbake, og den sia er som synket i jorden.

Har søkt til jeg ble grønn i trynet, uten resultat.

Håper nå at noen av dere kan komme med innspill/linker/egne erfaringer når det gjelder hvordan og komme til 9700 chippen/ramm'en på en G556.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trykkluft på boks er i høyeste grad å anbefale fremfor støvsugeren internt i en laptop.

7381960[/snapback]

Skaper ikke slik trykkluft på boks, kondens når den blåses ut av boksen da?

Slik at en blåser fuktighet inn i maskinen sammen med luften.

Lenke til kommentar
Trykkluft på boks er i høyeste grad å anbefale fremfor støvsugeren internt i en laptop.

7381960[/snapback]

7382127[/snapback]

Så lenge den brukes riktig så gjør du ikke det. Støvsuger derimot er oppskriften på store mengder statisk elektriskitet.

Lenke til kommentar
Bytte Goopen mellom kjøler og gpu som det står i første post. :)

7382071[/snapback]

aha. tenkte bare over der det sto at han skulle modde skjermkortet, og lurte virkelig på hva det var å modde på ett skjermkort i en bærbar.

hold boksen loddrett riktig vei og blås ut i løse lufta. Hvis det ikke kommer noe damp/tåke vil det ikke komme kondens. Hvis det kommer damp, fortsett å spraye til det ikke kommer mer damp, da vil det ikke komme mer kondens fra den og det er trygt å bruke den på maskina. Hold fortsatt boksen loddrett riktig vei når du blåser inn i maskina.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå var ikke hovedproblemet hvordan jeg skal gjøre maskinen ren da....

7487945[/snapback]

Er jo bare å prøve da, demonterte forrige helg en ECS G900 uten noen form for tegninger. legg delene slik at du vet hvor skruene skal være merk dem om du må. jeg gjorde det på ca 1time, skrudde den helt opp, renset gpu og cpu, la på ny goop, fjernet alt støv i luftinntak og utblåsninger, maskinen er mer stillegående nå en før til tross for at det er P4 3.2 ghz på den. det jeg synes er rart med maskinen er at det er skjermkortvifta som faktisk lager lyden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...