Lufen Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 bærte pcen min tilbake fra et lan her i dag og selvfølgelig gled jeg og den falt hardt i bakken var da sikker på at cpuen var ødelagt, men nei det var den ikke den kjører fremdelses helt fint :smile: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Det var jo hyggelig å høre. Men det er vel ikke CPUen jeg ville vært mest bekymret for i en slik situasjon. Det første som skjer er gjerne at kjøleribben faller av, spesiellt hvis den er stor og tung. Det vil jo selvsagt direkte føre til at CPU brenner opp hvis man ikke sjekker. Den mest følsomme komponenten for støt er jo harddisken. Har selv ødelagt flere pga fall. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 vet men var vell heldig jeg da Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 18:15, skrev hårek:Det var jo hyggelig å høre.Men det er vel ikke CPUen jeg ville vært mest bekymret for i en slik situasjon. Det første som skjer er gjerne at kjøleribben faller av, spesiellt hvis den er stor og tung. Det vil jo selvsagt direkte føre til at CPU brenner opp hvis man ikke sjekker. Den mest følsomme komponenten for støt er jo harddisken. Har selv ødelagt flere pga fall. swiftec sine ribber er sikret mot slikt, trur du finner tester på deres hjemmeside, de slipper en pc fra en høyde å sjekker om vifta er på plass :smile: Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Nåja, den største reele faren er vel HDen, du hører fort om vifta har løsna da den ikke akkurat er lydløs da den skrangler rundt i kabinettet. HDen derimot er nok litt mer lumsk. Det skal lite til før lesehodet "krasjer" inn i platene. Feilene kan komme med tiden... Men nå vet jeg ikke om lesehodet ligger over platene når maskina er av - svever dem ikke på en "luftpute"? Mener ikke å være pessimistisk, det er ikke noe å spøke med da vi snakker om en hellig maskin slik som en PC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå