loathsome Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei, Sitter her og overklokker min Conroe ( ), og min meget "smarte" venn påstår at CPUen kan ta fyr / sprenge dersom jeg ikke er forsiktig nok. Jeg mener derimot at den bare slår seg av. (Er en Intel Core 2 Duo E6600). Vi har begge sett filmen der de fyrer opp en AMD og en Intel-prosessor uten vifte og de tar fyr. Kan noen med greie på dette (nerder ) svare på dette? Lenke til kommentar
General Musa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Med nok strøm\engeri kan _alt_ sprenge\ta fyr... Men dersom du klarer det med ett vanlig hovedkort og psu er nok mer eller mindre umulig..... edit: ta fyr uten kjøling er nok mulig, men lite sannsynlig... Musa Endret 28. november 2006 av general musa Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nei, en Intel Core2Duo kan ikke ta fyr/sprenge, selv uten kjøling. Når den når en viss temperatur vil den rett og slett bare slutte å "gå" og dermed også slutte å kreve strøm. Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Basta. Takk for svar, oysfaerg! Stoler 100% på deg! Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Ser for meg mye kreativt fyrverkeri på nyttårsaften hvis det hadde vært mulig. Endelig fant jeg noe Celeron kanskje kan brukes til. PS: Hvis du vil ha en CPU til å ta fyr/eksplodere, prøv å "vann"kjøle den med bensin og stikk hull på slangen Lenke til kommentar
Icyfice Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Min gamle tok fyr da jeg klokket den. Uten kjøling riktignok... dog den var dekket med støv og lodotter, og det var en gammel AMD sempron [ett eller anna] om jeg husker riktig... Endret 5. desember 2006 av Icyfice Lenke til kommentar
~~Undertaker~~ Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 (endret) Tror det maksimale du kan åpnå er at det kommer littegran røyk ut fra CPU-en hvis det blir for varmt. Endret 5. desember 2006 av ~~Undertaker~~ Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Min gamle tok fyr da jeg klokket den. Uten kjøling riktignok... dog den var dekket med støv og lodotter, og det var en gammel AMD sempron [ett eller anna] om jeg husker riktig... 7435362[/snapback] Klokke CPUer uten kjøling... Noe du driver med til vanlig? Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 De gamle prosessorene kunne ta fyr / eksplodere. Så en film der de testa det, både Intel- og AMD-prosessorer sprengte hull i hovedkortet Testa uten vifte (glemte den) på min C2D, og eneste som skjedde var at den slo seg av etter en liten stund. Og den er overklokket nokså høyr. På med viften og den funket helt fint. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Glemte en gang å koble til vifta på 2500+ Barton prosessoren min, og den skrudde seg også bare av etter en stund, med en temperatur rundt 100-110 grader. Har tidligere sett en film av en Pentium 4-prosessor som fortsatte å kjøre helt uten kjøling, men skrudde multiplieren ned til 1. Lenke til kommentar
Rambo82 Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 skiftet nettopp hovedkort på min, var ikke akkurat lite støv i kjøleribbene ,og det kun etter ett år... føler at temperaturen er noe lavere nå ja.. Lenke til kommentar
Darkorbz Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Min gamle AMD XP2200+ (tror det var det den het) smelta grunnet en kortslutning på HK (ikke min feil faktisk) en stor brun flekk rundt sokkelen og den værste lukta i rommet, ikke og anbefale Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Min gamle tok fyr da jeg klokket den. Uten kjøling riktignok... dog den var dekket med støv og lodotter, og det var en gammel AMD sempron [ett eller anna] om jeg husker riktig... 7435362[/snapback] Det er de tsom skjer hvis en cpu "tar fyr", det er sjeldent selve CPUen som brenner (det er nesten umulig å få til å sette fyr på en prosessor. Ettersom den er laget for det meste av metallet silisium, metall (tenker på heatspreaderen som jeg tror er aluminium) og printkortet, som jeg ikke vet hva er. Printkortet vil nok sannsynligvis smelte når det når en temperatur på et par hundre grader. og aluminiumet krever temperaturer på nesten 1000 grader. silisiumet vet jeg ikke noe om, men siden det er et metall, tror jeg det krever en del hundre grader. Konklusjonen er: CPUen kan ikke ta fyr av seg selv, når den bare får energi gjennom hovedkortet, men om det er noe utenom som gjør at den pumper flere volt gjennom seg, mens det ligger noe som er lettantennelig oppå CPUen, så ja, da kan du starte en liten brann med den. Ellers er det vanskelig. Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Har du en link til den videon der de sprenger CPUer, hadde vært morsomt å sett Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Japp, men du må nok vente til i kveld Lenke til kommentar
Pels Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Har du en link til den videon der de sprenger CPUer, hadde vært morsomt å sett 7448630[/snapback] http://video.google.com/videoplay?docid=53...ng+overclocking http://video.google.com/videoplay?docid=-7...3701&q=blow+cpu __ edit: mulig det er fake Endret 7. desember 2006 av Pels Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Klart fake... er en kinaputt eller noe under... og hullet i bordet har de skjært ut... min mening Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå