chil Skrevet 3. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2006 ja er det jeg skal, men får jeg den gjennom kontrollen? skal på eu innen 31 januar 07.. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Første hullet ser forresten ut som et kutt utført med vinkelsliper for deretter og tectylere over sporet. Tror nok at de avslører fake reparasjoner på slike plasser. De banker og lytter og jeg regner med at sparkelyder er noe de er kjent med. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Den eneste "Jall" reparasjonen som kommer til å funke, dvs bli godkjent er hvis du får noen til å slipe vekk tectylen til det er platerent runt rusta, for så å bare legge en plate utenpå, deretter sveise den fast. Dette er jall fordi rusta fortsatt ligger der, bak platen og godgjør seg, men det blir også mye billigere fordi man da slipper tiden med å kutte vekk og tilpasse den nye platen. Jeg vil anta at dette kan være den riktige reparasjonen for deg, sjekk hvor mye noen vil ha for det. Selv kan du nok spare litt på det ved å ta ut tepper osv av bilen først, for det blir VARMT når man sveiser, og tepper har en tendens til å ta fyr. Ja, og så kan du jo også male/tectylere selv etterpå, da sparer du enda litt til. Du sparer mest hvis du selv har allerede slipt klart, og kanskje også kuttet til platen slik at det kun er å sveise for de som skal gjøre det. Sveising av en slik plate trenger ikke ta lang tid (dvs billig) såfremt alt er klart og ligger til rette for å sveise med en gang. Jeg vil tippe du kan få et ordentlig verksted til å gjøre jobben på en time, kanskje to. Gjør du forberedelsene selv, kan du komme unna med et mindre beløp. Såfremt det du har vist oss er alt som er av rust, ville jeg gått for det selv. Men du kommer nok ikke utenom sveising hvis du vil ha det godkjent. En helt annen ting er jo hvorvidt du faktisk vil få mangel for dette eller ei. Har selv hatt råtne rustne biler som kontroll folkene har vært "snille" med og latt gå en sesong til. Endret 4. desember 2006 av tilstad Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 jekkfestene trenger jeg ikke gjøre noe med. Ble godkjent. Det store hullet i gulvet måtte jeg få noen til og sveise en bjelke/plate over, trengte ikke kuttes til el, bare sveise det over. Hvor og hvem gjør noe slik? kan for alle svarene jeg har fått Lenke til kommentar
chil Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Dumper denne litt ja... Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Motor girkasse og driv-verk er i veldig bra stand. Og irriterer meg grenesløst at bilen kanskje må hugges pga eu kontrollen tar så hardt på litt rust. OK skulle jeg brukt bilen i 10 år til var dette en mangel som måtte fikses bra. Men jeg skal ha bilen i et år eller topps 2 til. Må da gå ann og velge en "jalla" metode som fikser problemer så pass at det går gjennom kontrollen? Tror dere ikke? 7415650[/snapback] Sats på litt plater og slik, det holde d bilen har igjen-hvorfor gjøre noe så enkelt så komplisert da dere! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå