Tommelommen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Skal bygge meg ny pc nå til jul. Men er veldig usikker på hvilket skjermkort jeg skal velge. Har råd til å kjøpe det nye Nvidia kortet, men synes prisen er vel stiv. Vurderer også ATI sin toppmodell. Det jeg lurer på om dere kan anbefale meg et skjermkort, gi meg grunner til hvorfor jeg bør velge det osv. Har veldig lyst til å spille med høy oppløsning og bra med detaljer. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Kraftigste kortet på markedet: https://prisguiden.no/product.php?productId=56273 Dette kortet driver alt. Såvidt jeg vet har ATis kort 64 Unified shaders mot G80s 128 men det spekuleres i om disse vil yte langt bedre "dette er vel ikke avklart? " Ellers er ATis kort utstyrt med GDDR4 minne og har litt høyere klokkefrekvenser i kjernen og på minnet + høyere minnebåndbredde. Inntil videre er allikevel GF8800 det beste valget. Hvordan ATi R600 vil yte gjenstår jo å se..."Spekulasjoner" . Har aldri sett poenget med å vente i lange baner da teknologien stadig forbedres uansett...Hadde jeg hatt pengene ville jeg gått for dette! Endret 28. november 2006 av ElderScrollsinisten Lenke til kommentar
Mit Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Et 8800GTS kanskje, GTXen er litt dyr synes jeg. Grunnene: God ytelse, DX10, lavt støynivå (vistnok) og det at det er et knallkort Du trenger et sprekt skjermkort for og kunne spille i de høyeste oppløsningene vet du (kommer selvfølgelig ann på hvilke spill du spiller) Lenke til kommentar
Tommelommen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Er det stor forskjell på pris/ytelse på ATI/NVIDIA? Lenke til kommentar
asimov Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 8800gts går jo for rundt 3800 nå og klokker veldig bra(gtx speed) Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 8800GTS blir aldri et 8800GTX kort uansett hvor mye du klokker... det har ferre shadere, mindre minne osv. Lenke til kommentar
Tommelommen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Merker man forskjellen når man skal spille spill i høye oppløsninger og detaljenivå? Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Merker man forskjellen når man skal spille spill i høye oppløsninger og detaljenivå? 7386615[/snapback] Ja Lenke til kommentar
Geekish Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Noe stort utslag vil det nok ikke være. Var jeg deg ville jeg ventet til kortet sank litt i pris, når neste toppmodell kommer i 8*** serien så vil det nok synke betraktelig Lenke til kommentar
Tommelommen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Men skal kjøpe pc neste uke så gidder ikke vente... dessuten kommer det jo alltid noe nytt. Så å vente til noe bedre kommer blir litt dumt... Men hvor stor forskjell er det egentlig på de 8800GTS og 8800GTX kortene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå