Mr_Tiger Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei, Lurte på hvordan jeg skal koble opp en workgroup. Har en stasjonær pc og en bærbar. Hadde tenkt at disse kunne dele filer, men jeg får ikke dem til å komunisere med hverandre. Hvordan skal jeg sette opp dette. Håper dere kan hjelpe meg litt her. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det å sette opp begge maskinene i samme WG løser antagelig ikke problemet ditt, men gjør ting litt mer ryddig. Dette gjøres ved høyreklikke på Min Datamaskin - Datamaskinnavn - Endre. Da skal du etter å restartet begge i alle fall kunne se begge maskinene i samme arbeidsgruppe. Deretter må dele mapper. Har du fremdeles problemer, forsøk å slå av ev. brannmurer for å finne ut om det er de som skaper problemer... Om det er, legg til din interne IP range i "Thrusted zone"... Lykke til! Lenke til kommentar
hiper Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 gå til mine nettverksteder så innstalerer du et lite hjemmenetverk eller kontor nettverk da kommer de i samme arbeidsgruppe og fildeling virker Lenke til kommentar
Mr_Tiger Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 har fått det til å virke nå, takk for hjelpen karer. Lenke til kommentar
zicoz Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Om en kjører XP bruker det å funke å kjøre vegviseren ihvertfall, har alltid løst problemene mine i slike situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå