Razul Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 Mange her som har sett den grønne Multimedia Audiovision-reklamen på hardware.no, der du kan vinne en projektor ved å svare på 5 spørsmål. Vel, sier ikke nei takk til projektor, tenkte jeg. Men så oppdaga jeg at "på grunn av feil på serveren" måtte man sende svarene til dem på mail. Håper alle her skjønner den egentlig grunnen. Neppe noe feil på serveren. De vil bare være sikker på å få mailadressa di, slik at de kan dynge innboksen din med reklame. Faen heller, slik provoserer meg! Lenke til kommentar
pringles Skrevet 16. desember 2001 Del Skrevet 16. desember 2001 oppfinsomt og latterlig. "pga feil på vår webserver" som funker jo "ber vi dere sende svarene til vår mail" Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 "Det suger BØFFELTISS" som en liten gutt sa til meg her en dag. Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hei! Det er jo mulig å lage "eingangs mail adresser" eller "my personal mail adress for ressiving spam" adresser;) Tar ikkje lang tid å lage det heller :wink: Lenke til kommentar
hmm Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 da var den bannern borte fra hovedsiden hehe :wink: lurer på om det er pga denne topicen Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 09:06, Mr.Hassan skrev:Det er jo mulig å lage "eingangs mail adresser" eller "my personal mail adress for ressiving spam" adresser;)Tar ikkje lang tid å lage det heller :wink: Selvsagt finnes det måter å unngå å oppgi adressa på, men trur du det er så mange som tenker på det. Dette er og blir lureri av et heller dårlig merke. :sad: Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 VELL.... når du er med på noe sånt så vil du jo uansett oppgi mailaddressa di etttersom HVIS du skulle være den ene heldige av 10mill som svarer som vinner så er det jo mailaddressa di dem kontakter deg på så om du enten sender mail'n med din addresse eller om du oppgir den så er det jo et fett... dem får mail addressa di. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Det kan jo være de har problemer med serveren da.. :smile: Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 10:49, CrZy_T skrev:VELL.... når du er med på noe sånt så vil du jo uansett oppgi mailaddressa di etttersom HVIS du skulle være den ene heldige av 10mill som svarer som vinner så er det jo mailaddressa di dem kontakter deg på så om du enten sender mail'n med din addresse eller om du oppgir den så er det jo et fett... dem får mail addressa di. Hvorfor ber de om telefonnummer, da? Lenke til kommentar
Pronto Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Det lønner seg å bruke en hotmail adresse til sånt, og så sperre dem ute etterhvert. Det vrimler av fiktive konkuranser, som er ment til å fange opp potensielle kunder. og sende reklame til i ettertid. Etter min mening skulle det ikke vært teknisk mulig å sende e-post uten avsenderadresse, slik at man kan få anledning til å sende REMOVE. Hvis en kan få et svar igjennom, er det lurt å spørre om hvor de har fått e-post adressen. Da pleier man ikke å høre noe mer. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 13:43, Pronto skrev:Hvis en kan få et svar igjennom, er det lurt å spørre om hvor de har fått e-post adressen. Da pleier man ikke å høre noe mer. Kan være en god idé, men det er vel ikke alltid så lurt å svare på slik dumpmail. Da bekrefter man jo at adressa er i bruk og at mailen er mottatt ... Lenke til kommentar
kilogram Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Veit du at dei sender ut junkmail, eller er det berre nåke du trur? Lenke til kommentar
Mr.Hassan Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Hei! Det går ann å sette mail programmet ein brukar opp til å sende ut ei falsk "ikkje lest på grunn av at e-postadressa ikkje er gyldig" melding..Da kan ein "lure" avsendar til å tur at e-postadressa ikkje er opprativ. Vil ikkje alltid fungere.. Men,kan være eit tiltak.. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 14:30, kilogram skrev:Veit du at dei sender ut junkmail, eller er det berre nåke du trur? Jeg hverken veit eller trur det. Jeg meiner bare at sjansen er stor for at det er noe lureri når man av en eller annen grunn stadig må til å oppgi e-postadresse i alle sammenhenger. Det kan godt hende at denne bedriften er seriøs og ikke sender ut mail i hytt og pine. Men av erfaring veit jeg at det er svært mange useriøse nettsteder som lokker med alle mulige triks for å få deg til å oppgi informasjon om deg sjøl. Prakteksemplet er jo MySpace.com som, iallfall tidligere, lokka med 250MB gratis webplass hvis du fylte ut et skjema med info om alt fra bosted og hobbyer til årsinntekt og utdanning. Trur det var mange som gikk på den ... Lenke til kommentar
Razul Skrevet 17. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2001 Quote: On 2001-12-17 14:37, Mr.Hassan skrev:Hei!Det går ann å sette mail programmet ein brukar opp til å sende ut ei falsk "ikkje lest på grunn av at e-postadressa ikkje er gyldig" melding..Da kan ein "lure" avsendar til å tur at e-postadressa ikkje er opprativ.Vil ikkje alltid fungere..Men,kan være eit tiltak.. Det der var faktisk en innmari god idé, Mr.Hassan. Har ikke akkurat tenkt på det før. Bare sette opp en konto med avsender "Mail Delivery System" og "Unknown address" med mailen de sendte som vedlegg. Genialt Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 17. desember 2001 Del Skrevet 17. desember 2001 Er kanskje litt rart om et av norges største firmaer jobber på den måten der... Lenke til kommentar
sirius Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Jeg har fått mye søppel mail etter at jeg var innom den konkurransen !!!! Lenke til kommentar
gutorms Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Ehhh... Selvsagt vil de ha mailadressen din. Det er jo det som finansierer premiene. Tross alt, når du har svart på konkurransen har du bekreftet to ting: En: Du er interessert i tekniske "duppeditter" To: Du har en mailadresse å sende liknende reklame til. Tipper de ser på deg som en ganske attraktiv adresse etter det. Er man riktig heldig så lå det vel en cookie på den siden konkurransen er på som sender info om hvilke websider du har sett på i det siste. (Veldig verdifullt når man skal skreddersy reklame). Personlig bryr det meg lite å få den typen mail. Jeg har (som antagelig mange andre)satt opp en innboks regel som sender all mail fra reklame sendere rett i en egen folder "reklame". Jeg må selvsagt opprette en ny "regel" hver gang et nytt firma begynner å sende til meg. Innboks regel kan du jo forøvrig også sette til å sende et automatisk svar. F.eks det svaret som var foreslått lenger oppe: "The recipient could not be found at the target domain etc..." Må vel nesten nevne at det hender jeg leser noe av reklamen innimellom. Har ennå ikke fått noe tilbud jeg har slått til på (med unntak av den ukentlige reklamen fra komplett). GutormS Lenke til kommentar
talisar Skrevet 24. desember 2001 Del Skrevet 24. desember 2001 Og hvordan hadde du tenkt å bli kontaktet dersom du vant om man ikke oppga mailadresse eller tlfnummer ogsånt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå