dasshovud Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 av en nettverksmessig grunn må jeg skifte ip i ny og ne. så som dere sikkert forstår er spørsmålet enkelt: - hvordan skifter jeg IP for alltid? det finner jo en kommando i cmd som er "ipconfig /renew" men den skifter ikke adressen?? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 IP på nett eller LAN? Lenke til kommentar
dasshovud Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 IP på nett eller LAN? 7379109[/snapback] ja takk begge deler! men hovudfaktoren er at ingen skal kunne se at min ip har vært på en routher/ev. kunne vise info og ping osv... takker veldig for svar... Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Så det er sånn å forstå at du "låner" WI-FI? Skal du skifte IP på nettet må du disconnecte tilkoblingen, og dette trenger du (selvfølgelig) tilgang til routerens kontrolpanel, eller fysisk tilgang til modemet/routeren. LAN-IPen kan ikke byttes så lett fordi routeren sin innebygde DHCP-server låser IP-adressen den tildeler deg til NICet ditt sin MAC-adresse. Dette kan du spoofe, og da får du kanskje ny IP. Lenke til kommentar
dasshovud Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Så det er sånn å forstå at du "låner" WI-FI?Skal du skifte IP på nettet må du disconnecte tilkoblingen, og dette trenger du (selvfølgelig) tilgang til routerens kontrolpanel, eller fysisk tilgang til modemet/routeren. LAN-IPen kan ikke byttes så lett fordi routeren sin innebygde DHCP-server låser IP-adressen den tildeler deg til NICet ditt sin MAC-adresse. Dette kan du spoofe, og da får du kanskje ny IP. 7379925[/snapback] Og hvordan kan jeg "spoofe" som du påpeker? Tingen er den; Hele klassen spiller CS av og til i fritimene på skolen. Det er ulovlig og vi kan bli bannet fra skolen sitt netverk dersom vi blir oppdaget. Hva kan gjøres for å "skjule" spor å unngå å bli oppdaget? takker så mye... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvorfor spiller du hvis du kan bli bannet fra skolens nettverk? Slike tråder er ikke spesielt populære blant moderatorene her. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hva kan gjøres for å "skjule" spor å unngå å bli oppdaget?Drite i det? CS er ikke verdt straffen er det vel? Endret 28. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
meron Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Det du ønskjer er å få «spoofe» MAC-addresse samstundes som du endrar nettverksnamn på PC. Veit ikkje korleis dette skal gjerast på Windows, men litt googling vil vel gi deg svar. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Så det er sånn å forstå at du "låner" WI-FI?Skal du skifte IP på nettet må du disconnecte tilkoblingen, og dette trenger du (selvfølgelig) tilgang til routerens kontrolpanel, eller fysisk tilgang til modemet/routeren. LAN-IPen kan ikke byttes så lett fordi routeren sin innebygde DHCP-server låser IP-adressen den tildeler deg til NICet ditt sin MAC-adresse. Dette kan du spoofe, og da får du kanskje ny IP. 7379925[/snapback] Sludder og vås? Det er da bare å velge seg en ip adresse Lenke til kommentar
sunbug Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Enig med torbjørn her. Da unngår du også å havne i dhcp-loggen. Helt tydelig at du ikke aner et pip om hvordan disse tingene fungerer, så tror det beste er at du dropper CS i skoletiden. Bruk tida på å lære litt nettverksteori i stedet. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Sludder og vås? Det er da bare å velge seg en ip adresse Ok, jeg tenkte ikke over det, men nå når vi vet at han er på skolen er nok PCen begrenset til det latterlige så han får nok ikke gjort det heller. Det han virkelig bør tenke på er at han logger seg antageligvis inn med bruker/pass, og da er det ikke mye hjelp i å spoofe etc. siden han blir oppdaget anyways. Gjør som vi gjorde(selv om CS var lov i friminuttene). Vi fyrte opp cain'n'able og lot det finne bruker/pass til læreren. Da kan du jo skylde på læreren Bare tull at man ikke skal få spille CS i friminuttet. Endret 29. november 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Dark Fire Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Sludder og vås? Det er da bare å velge seg en ip adresse Ok, jeg tenkte ikke over det, men nå når vi vet at han er på skolen er nok PCen begrenset til det latterlige så han får nok ikke gjort det heller. Det han virkelig bør tenke på er at han logger seg antageligvis inn med bruker/pass, og da er det ikke mye hjelp i å spoofe etc. siden han blir oppdaget anyways. Gjør som vi gjorde(selv om CS var lov i friminuttene). Vi fyrte opp cain'n'able og lot det finne bruker/pass til læreren. Da kan du jo skylde på læreren Bare tull at man ikke skal få spille CS i friminuttet. 7382313[/snapback] Og hvordan gjør man det? Ser posten er 3 mnder gammel, men spør alikevell... Har C & A og vet sånn nogenlunde hvordan ting fungerer.. Men C & A cracker vel kun passord ut fra en hash/hex kode? Den finner vel ikke system informasjon på nettet osv? o_O Jeg mener, hva skal jeg egentlig gjøre for å finne hex-en til passordet til læreren? (Hypotetisk, siden jeg ikke spiller cs på skolen ) Edit: Sjekket cracker -> LM NTLM -> add to list -> import hashes from local system Men fikk ikke cracket noen av dem, verken med brute force eller dictionary.. Tips? C & A bruker forresten 0.0001 sekund på å bli ferdig o_O (Som om den ikke har noe å gjøre) Endret 22. februar 2007 av Mads15 Lenke til kommentar
shabador Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Nå begynner du å bevege deg fra "ulovlige" ting som å spille litt i friminuttene, til ULOVLIGE via lov og rett ved å prøve å cracke passord og bryte seg inn i systemet til lærerene... Man vil ikke bare bli bannet fra nettverket om du blir tatt for noe slikt, men det vil nok føre til "banning" fra hele skolen. Hm... La ikke merke til at det var en annen som postet dette siste spørsmålet. Anyway: La det ligge. Endret 22. februar 2007 av shabador Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Nå begynner du å bevege deg fra "ulovlige" ting som å spille litt i friminuttene, til ULOVLIGE via lov og rett ved å prøve å cracke passord og bryte seg inn i systemet til lærerene... Man vil ikke bare bli bannet fra nettverket om du blir tatt for noe slikt, men det vil nok føre til "banning" fra hele skolen. Hm... La ikke merke til at det var en annen som postet dette siste spørsmålet. Anyway: La det ligge. 7997757[/snapback] Jepp ikke la tråden skli ut mere nå, er grenseland dette. La cs være i timene og bli lærd i stedet. og heller spill cs når du/dere kommer hjem! Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Stenges Om cs-speling er forbode i skuletida så trenger ikkje dette forumet hjelpe fyren til å bryte skulereglementet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg