Gå til innhold

BlueRay, hvorfor ikke caddy?

jvc1986

Anbefalte innlegg

Har sett bilder av BR disker i såkalte "caddys" slike som MiniDiscene ligger i, se bilde: bluray_recorder_bdz-s77.jpg

Har kjøpt meg en TDK BR disc idag, kun for å se hvordan den så ut^^

Det jeg ikke skjønner er hvorfor de har kuttet ut caddy'n, den er jo bare genial, man skal være veldig flink for å ripe opp en slik disk (på samme måte som med MD) så hvorfor ikke la den ligge i caddy'n? (DVD RAM som benyttes mye i japan ligger i caddy, fordi japanere er mye smartere enn oss)

Disken tar ikke spesielt mer plass i coveret, og disken varer jo lengre når den er så beskyttet, men de vil kanskje akkurat at diskene skal gå raskt i stykker slik at folk kjøper nye (yea right...)

Noen andre som har en GOD grunn til hvorfor produktene alltid kommer uten caddy til Europa, mens de i Japan i mye større grad benytter caddy's??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fordyrende og tar mye plass når man skal lagre mange.

7378688[/snapback]

Vel, noe dyrere blir de sikkert (kanskje 10,- elns for retail filmer), men det hadde iallefall jeg betalt for økt holdbarhet (ikke det at jeg sliter med det, men når noen låner plater så har de en tendens til å ikke være altfor forsiktig så det blir riper og skit).

Mer plass tar de strengt talt ikke, iallefall ikke i DvD cover (retail filmer etc håper jeg kommer i caddy's!).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...