KoR Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei! Jeg har foreldra mine sin gamle 52" bakgrunnsprojektor på rommet.. Bra bildet og alt det der, men den er ganske gammell (4 år). Problemet er at hvis den har vært av i lengre enn 5-10 min, blir bildet helt utydelig de første 2 min... Alt er bare grøt og man ser bare 3-4 farger på hele skjermen... Men etter 2 min blir den helt fin igjen! Hva kan dette være? Kan det være pæra? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den trenger vel muligens å få byttet pære. Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Min erfaring er at alle prosjektorer har dette trekket. Det er forde lyspæra må bli varm før den klarer å vise ting skikkelig skarpt. Så lenge bildet blir bra etter 2ish minutter så tipper jeg ny pære ikke vil hjelpe. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Vel jeg har prosjektor, og den bruker litt tid på å varme seg opp, men det tar absolutt ikke 2 minutter, og den viser fine farger. Høres ut som om noe er galt Lenke til kommentar
Boye Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Kan du ta tiden? Bruk mobilens telleverk eller liknende, 2 minutter er ganske lenge men f.eks. 1 minutt er helt ok. På min frontprojektor tar det rundt om 10s før man begynner å ane detaljer, og oppimot 2 minutter før bildet er 90%. Videre tar det trolig 10 minutter før bildet passer rammen på veggen (varmeutvikling), men her snakker man om veldig små endringer. Det kan godt være det skal ta 2 minutter, hva med å høre med foreldrene dine Eller var den ikke slik før? En ting er iallefall klart, hvis du bruker den som et TV med å skru den av/på jevnlig kan pæren ryke ganske fort. Og de pærene koster flere tusen kroner Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 2. desember 2006 Del Skrevet 2. desember 2006 Snakker vi om prosjektor eller bakprojeksjons-TV her? Bare lurer pga. navnet i emnetittelen Lenke til kommentar
KoR Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 Snakker vi om prosjektor eller bakprojeksjons-TV her? Bare lurer pga. navnet i emnetittelen 7405714[/snapback] vi snakker bakgrunnsprojektor....... om morgenen, etter at vinduet har stått oppe hele natten, kan det ta opp til 3-5 min før det blir ordentlig bildet... det kommer "streker" som ruller overskjermen i et par mintutter etter at bildet har kommet ordentlig... det skjedde forsåvidt etter at vi fraktet tven ned trappa.... Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Altså - hvis dette er noe som har oppstått etter fraktingen, så har du jo et problem Du skal kunne se det bildet når pæren begynner "å slite". Blinking, mørkt bilde, lett blafring. Men har aldri observert at pæren tar lengre tid på å bli varm... Endret 6. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Dette er vel en CRT som ikke har pære, eller tar jeg feil? Edit: For øvrig høres ikke dette ut som pæreproblemer. Tråden flyttes forresten fra Skjermer til TV-apparater. Endret 6. desember 2006 av Rikky Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Dette er vel en CRT som ikke har pære, eller tar jeg feil? Edit: For øvrig høres ikke dette ut som pæreproblemer. Tråden flyttes forresten fra Skjermer til TV-apparater. 7438100[/snapback] Bakprojeksjonstver er en projektor inni en tv, og derfor har den en pære Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 En CRT-projektor har ikke pære, den har bilderør. Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) vi snakker bakgrunnsprojektor....... 7437632[/snapback] Det heter strengt talt Bakprojeksjons-TV, ikke bakrunnsprojektor. Det kan forveksles med noe annet da det høres ut som en vanlig prosjektor som lyser bakfra. Endret 6. desember 2006 av MagnusW Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det behøver ikke å være en CRT-tv, kan være DLP også vel? Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det er sant! Jeg gjorde et Googlesøk på Thomson 52" Scenium, og kom fram til en CRT modell. Ingen pære der selvfølgelig, beklager brøleren Lenke til kommentar
KoR Skrevet 6. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Det er sant! Jeg gjorde et Googlesøk på Thomson 52" Scenium, og kom fram til en CRT modell. Ingen pære der selvfølgelig, beklager brøleren 7440596[/snapback] Her er TVen: Mod edit: Store bilder skjult, Rikky Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Av: Rett etter at den er skrudd på: 1-5 min etter at den er skrudd på: Endret 7. desember 2006 av Rikky Lenke til kommentar
Boye Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 (endret) Hvis du ikke får mer hjelp her, ville jeg seriøst vurdert www.avforum.no . Et svært likt TV (virket identisk) er blitt solgt i salgsdelen, så det er kanskje noen som har vært borti liknende problem med sitt eget Scenium. Endret 6. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
KoR Skrevet 25. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2006 Hvis du ikke får mer hjelp her, ville jeg seriøst vurdert www.avforum.no . Et svært likt TV (virket identisk) er blitt solgt i salgsdelen, så det er kanskje noen som har vært borti liknende problem med sitt eget Scenium. 7442848[/snapback] afff, ingen som kan hjælpe meg?=? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå