Anders Moen Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Er det noen som har vært borte i denne link greia her før? Ikke se på tables eller noe, men på den JavaScript greia for linker og linkene og slikt. Det er der noe er gjort galt. Jeg skjønner rett og slett ikke hva som er feil her med den link tingen. HTML KODEN MIN: <html> <head> <title>hjelp</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css" /> <script language="JavaScript"> function menuclick(clicked) { // Unselect all menu items document.getElementById('menuItem1').className = "menuItemOFF"; document.getElementById('menuItem2').className = "menuItemOFF"; document.getElementById('menuItem3').className = "menuItemOFF"; document.getElementById('menuItem4').className = "menuItemOFF"; document.getElementById('menuItem5').className = "menuItemOFF"; // Select the clicked one document.getElementById(clicked).className = "menuItemOn"; } </script> </head> <body> <table cellpadding="0" cellspacing="0" style="margin: 0 auto; width: 650px; height: 100px;"> <tr align="center" valign="bottom"> <td style="height: 20px; background-image: url(images/shadow-top.jpg); background-position: center; background-repeat: repeat-x; background-color: #1aa001;"> </td> </tr> <tr align="center valign="bottom"> <td style="height: 80px; background-image: url(images/bg-top.jpg); background-position: center; background-repeat: no-repeat; background-color: #1aa001;"> </td> </tr> </table> <table cellpadding="0" cellspacing="0" style="margin: 0 auto; width: 650px;"> <tr align="center" valign="bottom"> <td><a href="index.htm" target="main" class="menuItemON" id="menuItem1" onClick="menuclick(this.id)">home</a></td> <td><a href="news.htm" target="main" class="menuItemOFF" id="menuItem2" onClick="menuclick(this.id)">news</a></td> <td><a href="about.htm" target="main" class="menuItemOFF" id="menuItem3" onClick="menuclick(this.id)">about</a></td> <td><a href="lyrics.htm" target="main" class="menuItemOFF" id="menuItem4" onClick="menuclick(this.id)">lyrics</a></td> <td><a href="contact.htm" target="main" class="menuItemOFF" id="menuItem5" onClick="menuclick(this.id)">contact</a></td> </tr> </table> </body> </html> CSS KODEN MIN: .menuItemON { background-color: yellow; font: 8pt tahoma; color: black; padding: 5px; text-decoration: none; width: 100%; display: block; text-align: center; } .menuItemOFF { background-color: silver; font: 8pt tahoma; color: black; padding: 5px; text-decoration: none; width: 100%; display: block; text-align: center; } Håper noen vet det, for dette er litt viktig at funker. *Edit: Det som skjer når man trykker på en link, er at link navnet .menuItemOFF skifter til .menuItemON. Den opprinnelige koden ligger HER Endret 28. november 2006 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Kagee Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Det funker hos meg. Men du åpner jo en ny side hver gang du trykker på en link, så det tilbakestilles vel kanskje? Tror denne fremgangsmåten bare fungerer hvis du bruker frames (frames er , jeg hjelper ingen med det) Endret 29. november 2006 av Kagee Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 Det funker hos meg. Men du åpner jo en ny side hver gang du trykker på en link, så det tilbakestilles vel kanskje? Tror denne fremgangsmåten bare fungerer hvis du bruker frames (frames er , jeg hjelper ingen med det) 7386001[/snapback] Går det ikke hvis jeg bruker denne måten da: http://www.dyn-web.com/dhtml/show-hide/show-hd.html Lenke til kommentar
robgar Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Du kan alltids lagre hvilken menuItem som er klikket på i en cookie, så sjekker du denne ved innlastingen av siden. Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 31. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2007 (endret) Svar en månede senere ja ;P Men skal ikke bruke denne koden...den er visst funksjonabel for iframes og frameset hvis man ikke er god med JS noe jeg ikke er. Endret 31. januar 2007 av Andy-Pandy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå