Gå til innhold

Hvor lenge skal pølser koke?

Jtand

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

:w00t: Heeey gutta !!! :confused:

ville bare ta opp tråden i mai 2012 og si noe om denne pølsesaken :eek:

Det er enkelt å varme pølser i microen og de smaker like godt som om de er trukket i vann.

Bare husk å prikke i den med en gaffel om det er en wiener- eller middagspølse, ellers .sprekker de....jo tynnere spiss jo mindre hull og jo bedre....

....Og da er det ikke særlig appetittlig lenger.

:wallbash:Når jeg gjør meg litt "flid" med pølsene, så pleier jeg å ha løk og en buljongterning i vannet for å få litt bedre smak på pølsene.

Brødene pleier jeg å varme i stekeovnen.

Det går på noen sekunder i varm ovn.

Da blir de sprøe og gode. :thumbup:

Lykke til gutta !!! :innocent:

ps noen som har nboen pølser til overs? :scared:

Lenke til kommentar

:tease: heey igjen sorry for det ble stress med skrifttypen og størrelsen men her gjelder det pølser og ikke design :w00t:

foresten så kan mann lage egen pølser som er sykt gode. :dribble:

:yes: først tar du wienerpølser og grillpølser og ostepølser lik mengde av alle sortene. kjører de i en mixmaster som er for kjøtt tilsetter 10g thc plate pr 0.8kg kjøtt sammen med litt maisstivelse og noe vann etter behov :p

når farsen er ferdig stapper du dette i pølseskinn som du får kjøpt hos meny og rema100 ect eller hos slaktern eller en kjøttbutikk. før du stapper pølsefarsen i skinnet er det viktig at du tilsetter litt olje i farsen til slutt. disse skal ikke grilles hardt men trekkes i 15 min eller bakes i ovnen 8 minutter :woot:

dette mekket vi på en fest og det ble stor suksess... :fun:

:thumbup:

kos dere da gutta !

Lenke til kommentar

:tease: heey igjen sorry for det ble stress med skrifttypen og størrelsen men her gjelder det pølser og ikke design :w00t:

:yes: først tar du wienerpølser og grillpølser og ostepølser lik mengde av alle sortene. kjører de i en mixmaster som er for kjøtt tilsetter 10g thc plate pr 0.8kg kjøtt sammen med litt maisstivelse og noe vann etter behov :p

når farsen er ferdig stapper du dette i pølseskinn som du får kjøpt hos meny og rema100 ect eller hos slaktern eller en kjøttbutikk. før du stapper pølsefarsen i skinnet er det viktig at du tilsetter litt olje i farsen til slutt. disse skal ikke grilles hardt men trekkes i 15 min eller bakes i ovnen 8 minutter :woot:

dette mekket vi på en fest og det ble stor suksess... :fun:

:thumbup:

kos dere da gutta !

Du er sprø...

jo tynnere spiss jo mindre hull og jo bedre....

That's what she said

• Liker 3
Lenke til kommentar

Koker bare opp vann med kjøttbuljong slik at pølsene ikke fullstendig utvanna. Slenger som regel 3stk tarmfrie pølser aka Grillpølser fra Gilde. Etter det har gått ca. 5min med småkoking er pølsene varme. Slår deretter av plata. Om jeg bestemmer meg for å ta flere pølser. Slenger jeg det bare oppi i det varme vannet. De er da bra varme etter jeg har spist de pølsene jeg varmet først.

Personlig foretrekker jeg å grille pølser på gassgrill da det er det enkleste, og gir mer smak.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hvorfor står ikke denne informasjonen på pølsepakkene ohmy.gif

Det gjør det sist jeg sjekket på Finsbråten sine wienerpølser, som forøvrig er de eneste wienerpølsene det går ann å spise.

Jeg pleier å hakke litt løk og ha opp i vannet, legger til litt ekstra smak på pølsene.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

kos dere da gutta !

Hasjpølse? Jo, jo... :mellow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...