Morty84 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Har i lengre tid vurdert å oppgradere min 4 år gamle PC, fordi jeg er litt lei av å spille på 800x600 oppløsning. Har etter mye vurdering kommet fram til disse delene (linker til Komplett): Hovedkort: Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16 Prosessor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED w/fan Prosessorkjøling: Zalman CNPS9500AT Ultra Quiet CPU Cooler, Socket 775 Minne: Corsair Value S. PC5300 DDR2 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Skjermkort: Asus GeForce 7950GT 512MB GDDR3, HDCP, PCI-Express, 2xDVI-I, Tv-Out, Retail Strømforsyning: Hiper Power supply ATX 530W Black, 120mm Fan, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin Høyttalersett: Creative Inspire T-7900 (Sub,7 speakers,amplifier), Retail Har til nå valgt å gå bort fra AMD, fordi jeg har hørt rykter om at Intel er bedre. Ble nødt til å gå bort fra GeForce 7900GTO fordi det ikke ser ut til å være i salg lenger. 1 GB minne er kanskje litt lite, men jeg håper det skal være nok til jeg får råd til å kjøpe mer. Skal også kjøpe disse: Ekstra harddisk: Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM Ekstra vifte: MIST fan, 80x80x25mm, 19 dB(A), LED, 4xBlue I tillegg trenger jeg visstnok 2 av disse for å fortsatt kunne bruke mine 2 gamle IDE-disker (IDE kontakten vil bli brukt av DVD-spiller + DVD-brenner). Har også et Pinnacle PCTV Pro TV-kort, 3 harddisker, noen vifter og et Chieftec Dragon Medium Tower fra før (i tilfelle noen skulle lure på det). Det jeg lurer på er om alt dette vil fungere sammen. Det blir egentlig ca en tusenlapp for dyrt, så jeg har ikke råd til å velge feil, og vil derfor være sikker på at jeg velger noe jeg vil bli fornøyd med. Skal brukes til litt spilling (bilspill for det meste), men ettersom den skal stå på døgnet rundt (mer eller mindre) bør den heller ikke bråke for mye. Alle jeg kjenner sier riktignok at PCn, slik den er nå, bråker ekstremt mye, så lydnivå er kanskje ikke så viktig, siden jeg har blitt vant til det... Skal forøvrig kjøpe det meste på Komplett, med unntak av hovedkort, skjermkort, den ekstra harddisken og vifta, som skal kjøpes på Netshop. Lenke til kommentar
melsom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Ser helt OK ut fra mitt synspunkt Eneste jeg la merke til er at du kan spare 400-450,- på å kjøpe 2x250gb istedenfor 1x500 (da disse fortsatt er dyre i forhold til GB per krone). Se f.eks på denne som har 16MB cache: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309535 Eller en litt rimeligere: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913 La også merke til at harddisken du har valgt deg ikke er på lager for øyeblikket. Per idag er det med 250GB disker man får flest GB per krone. Endret 28. november 2006 av melsom Lenke til kommentar
acemaster Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hovedkortet du linket er P5B-E, anbefaller at du går for P5B. Og en ting til kjøleren du valgte er ikke den beste du får for pengene En bedre kjøler ellers så såg det bra ut Lenke til kommentar
melsom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg vil også anbefale Thermaltake's BigTyphoon fremfor Zalman's kjøler. Lenke til kommentar
Morty84 Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Takker for raske svar Ser helt OK ut fra mitt synspunkt Eneste jeg la merke til er at du kan spare 400-450,- på å kjøpe 2x250gb istedenfor 1x500 (da disse fortsatt er dyre i forhold til GB per krone). Se f.eks på denne som har 16MB cache: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309535 Eller en litt rimeligere: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307913 La også merke til at harddisken du har valgt deg ikke er på lager for øyeblikket. Per idag er det med 250GB disker man får flest GB per krone. 7377735[/snapback] Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kjøpe en 400 GB harddisk, men Netshop har denne uka tilbud på 500 GB (1495 kr), og da sparer jeg ikke så mye på å kjøpe 2x250. Da må jeg i tillegg fjerne min eldste harddisk (80 GB IDE), da jeg ikke har plass til mer enn 4 harddisker samtidig (vil ikke legge dem oppå hverandre heller, det blir varmt nok uansett) Hovedkortet du linket er P5B-E, anbefaller at du går for P5B. Og en ting til kjøleren du valgte er ikke den beste du får for pengene En bedre kjøler ellers så såg det bra ut 7377753[/snapback] Beklager, var feil link. Har ca 50 linker liggende, så det går litt i surr i blant. Men jeg hadde tenkt å gå for P5B, selv om jeg vurderte P5B-E en stund. Stoler på dere når det gjelder kjøleren, og går for Thermaltake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå