Gå til innhold

Wacken Open Air


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er prisnivået på wacken mtp mat, øl, vann etc.

 

var på download i sommer, der var det stive priser deluxe. drøyt å skulle betale 2 pund for en halvliter med vann, når det var hetebølge i england i tillegg..

 

edit: ikke 20, men 2 pund :]

7420881[/snapback]

 

 

inne på selve festivalområdet er det høvelig stive priser. er et market der, men anbefaler å gå til butikken i byen. der er det litt under norske priser.

 

når det gjelder vann så er det store kjølte tanker med gratis vann ved siden av alle dassene.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt snakk om at man bør bruke en eller annen type spesielle ørepropper på konserter, som demper lyden likt over hele frekvensspekteret. Hvor får man kjøpt slike?

7422363[/snapback]

 

Etter prøving og feiling så har jeg kommet fram til at det å stappe litt papir i ørene er det beste alternativet. Synes lyden blir temmelig jevnt dempet, pluss at det er gratis og i uuttømmelige mengder! Når man er på festival så er det siste man vil å gå og leite etter en ørepropp man har mistet på bakken et sted... :)

Lenke til kommentar
Sannsynligvis kommer vi til aa fly ned den 1 August, for saa aa ta buss til Wacken (er det langt?). Dessverre gaar det ikke et fly tilbake til Norge foer den 6, sa vi maa tilbringe den 5 dagen i Hamburg.

7405353[/snapback]

 

Jeg var der nå i år, og skal tilbake neste år. UANSETT hvilke band som spiller!! :-) Vet ikke om noen norsk camp, jeg var der med utenlandske venner og campet midt i tysker-land. På godt og vondt.

 

MEN det jeg skal gjøre da, er å planlegge reisen litt bedre. Det var ganske håpløst å stå på Wacken togstasjon søndagen festivalen sluttet, i LANG kø foran en billettmaskin, selvsagt var de betjente lukene stengt på søndag, og etter en time når man kommer fram til automaten, finner man ut at den ikke tar (norske) kredittkort, og ikke kontanter, BARE et spesielt tysk Deutsche Bahn-kort. Jeg måtte bestikke en halvfull tysker bak meg i køa til å betale for min billett til Hamburg.

TIL Wacken dro vi i bil, det var veldig greit og lettvint, det var bare hjemreisen som ble litt slitsom pga kaos i det offentlige transportsystemet.

 

Altså: ha orden på transporten, evt. bruk taxi hvis dere er flere, og hvis du tar toget fra flyplassen til Wacken stasjon først, ville jeg kjøpt returbillett for hjemreisen samtidig bare for å slippe automat-køa.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...