Gå til innhold

Wacken Open Air


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Sammenlignet med andre festivaler er det veldig lite bråk, dop og slike ting. De fleste nøyer seg med å drikke øl og gaule til musikk. Har heller aldri hatt noe stort problem med at folk stjeler ting. I fjor stod boomblasteren ofte uvoktet i campen, uten at det var no problem. (Stygge folk i camp som glemmer å sette inn før de løper på konsert :/ )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
svartskog: Kan ikke folkene der engelsk?

8047400[/snapback]

 

noen kan, men veldig mange av vaktene er bare folk som bor i landsbyen.

 

 

@Rino_ : skal du dra alene? Kan egentlig forstå at foreldrene dine ikke vil, hvis du planlegger å dra alene.

8049189[/snapback]

 

Nei, jeg kommer ikke til å dra alene.. får da i tillfelle med meg 3 venner av meg som også er 17 år. Men vi er ikke en sånn drikke/party gjeng. Vi holder oss unna trøbbel. (nå er det jo ikke sikkert dem får bli med av dems foreldre da, men jeg lever i håpet)

Lenke til kommentar

En av de få dødsulykkene som har vært på wacken, var faktisk en trafikkulykke som skjedde når noen var på vei hjem fra tyskland.

 

som sagt er folk på denne festivalen der for musikken. Har bare vært på to festivaler, men får intrykk av at Wacken er er spesiell. Det er en stemning som er veldig venlig og layed back. man vet at alle er metalheads, så alle blir behandlet med respekt.

 

man kan sitte seg ned og snakke med en helt random person som om man var gamle venner.

 

folk er også veldig venlige og pratsomme med normenn der nede. Av en eller annen grunn skulle alle skåle med meg og mine venner når di så/hørte vi var norsk. Måtte tilogmed ha et norsk-kurs i øl hagen :D

Lenke til kommentar

Nei, du må lære noen enkle tyske ting. Og huske å si Bitte til slutt. De er veldig pertentlige på det, det er det samme som at engelskmenn sier please på slutten når de spør om ting.

 

Du lærer kjapt ord som "vann uten kullsyre" eller "øl" ved å høre på de foran deg i køen. Hvis du ikke avslutter med Bitte? ser de bare rart på deg.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Jeg snakket norsk til folk jeg :)

 

Når jeg skulle kjøpe ting forsto folk ofte beer/bier og vater/vasser.

Når betalinga skulle skje, fikk jeg aldri med meg hvor mye ting kostet, så jeg ga bare den største seddelen jeg hadde :p

8049556[/snapback]

Haha, opplevde det samme. Jeg bare holdt ut en haug penger og lot han plukke :p Minna meg veldig om 3 brødre som ikke er brødre når de tuller med det danske språket "I just held out a clomp o' money"

Lenke til kommentar
Er 16års grense på øl der nede så ta det med ro, og nei, INGEN snakker Engelsk. Og de gir seg ikke med tysken om de skjønner du ikke kan tysk. De forsetter å forventer at du skal forstå dem! :p

8049330[/snapback]

Ah, svarte. Jeg er vant med de tyskerene som er utvekslingsstudenter her i USA, og de er ganske så flinke i engelsk.

Jeg får få dem til å lære meg noen ord da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...