Gå til innhold

Wacken Open Air


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei folkens, trenger litt hjelp her. Jeg er 16 år men blir 17 før Wacken starter. Har helt sinnsykt lyst å dra.. men får ikke lov av foreldrene mine, de sier det er så mye dritt der.. etter erfaring fra Arvika festivalen. Sex, dop, helt sinnsykt med stjeling.. osv. Er det virkelig så jævlig som dem skal ha det til?? har noen vært på Arvika festivalen?? hvordan er Wacken i forhold til Arvika?? (etter bilder jeg har sett og A headbangers Journey ser det jo ikke ille ut i det hele tatt)

 

Altså.. tåler en 17 åring som ikke har opplevd noe særlig festing i det hele tatt Wacken?

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke lov til aa dra ifjor eller aaret foer, og foreldrene mine liker ikke tanken paa at jeg drar ned dit i aar. Jeg tror du egentlig bare maa vente til neste aar, slik at du kan dra ned uten deres tilatelse.

Selv har jeg ikke opplevd saa mye festing, men jeg tror jeg kommer til aa overleve fint der nede.

 

Uansett, Wacken er jo ikke verre enn Quarten og Roskilde. Du kan kanskje fortelle foreldrene dine det?

Lenke til kommentar

var selv 17 første gang jeg dro (altså ifjor). Det er selvfølgelig mye fyll der, men det er da bare å ikke sette teltet sitt atmed de fulleste mest høglytte tyskere man finner :p

 

Min mening er at dette er ikke et problem. du kan fint dra. Er bare å ikke oppsøke de mest tvilsomme folkene man ser.

 

Jeg hadde mye liggende i teltet mitt men ingenting ble stjålet. det er også oppbevaringsbokser man kan leie.

Lenke til kommentar

Hmm.. jeg får vel mase litt mer nå ja. Jeg er helt desperat, har lenge ønsket (vært helt gal til) og se Swallow The Sun, Dimmu, In flames og Vader.. så ser jeg i Scream at alle sammen kommer.. er som om det er ment at jeg skal dra dit.. driver og funderer på og dra uten lov, men da er nok livet mitt ganske så ødelagt når jeg kommer hjem igjen. trust-meter at zero!

 

Jeg hadde gledlig ventet til neste år vis jeg hadde vist at de samme bandene var der da.. men hva er sjangsen. Vet ikke hvordan programmet var i fjor men kan det tenkes Dimmu, In Flames og Swallow the sun kommer neste år også?

Endret av Rino_
Lenke til kommentar

Ganske store, mange av bandene kommer igjen år etter år. Dimmu har vært der masse ganger, f.eks. Samme med Blind Guardian, In Flames osv. De fleste band av den størrelsen drar på festivalturne hvert år uansett om de har ny plate ute eller ikke, for å tjene cash. Og da er Wacken en naturlig del av sommer-rundturen i Europa.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

burde ikke dra uten lov, men kan jo nevne at man er myndig(stort sett) som 16-åring i tyskland.

 

 

jeg er på ingen måte en fester, og jeg ble overrasket hvor lite det var der nede. på campen er det jo mye festing, men man får være i fred om man vil være i fred.(men musikk er det 24/7)

 

inne på festivalområdet er de også ganske godt vakthold (selv om de ikke kan engelsk)

 

 

edit:

sjansene for at de bandene kommer til neste år er ikke så store, siden de ikke vil ha samme bandene to år på rad, men dimmu og n'flamez kommer ganske sikkert tilbake til wacken de neste årene, siden de er relativt store band

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

In Flames er vel der nesten vaert aar, men jeg ville ikke ha haapt paa andre band.

 

Jeg hadde det paa akkurat samme maate ifjor. Det var ufattelig mange bra band jeg maatte faa med meg, men jeg fikk ikke lov til aa gaa. Jeg ventet, og bare se naa. Et kongeoppsett!

 

Og dra uten lov byr paa bare mange store problemer for deg i senere tid. Jeg ville ikke ha gjort det hvis jeg var deg.

Lenke til kommentar

Jeg kommer uansett ikke til å dra uten lov. Er vel bare for og understreke hvor syklig lyst jeg har. Jeg mister nok mange goder da ja :(

 

Så dere kan alstå si med honda på hjertet at vis jeg holder meg unna trøbbel så kommer jeg like hel derifra?

 

"de kommer nok til å tro at dere er ganske useriøse som bare sier ja fordi dere er unge osv)"forums folk jeg ikke kjenner" Må bare få dem til å lese dette og vise dem at dere svarer ærlig og seriøst også videre.. hehe

 

Altså jeg kommer nok sannsynligvis til å smøre meg matpakke for hele turen omtrent.. ikke noe penger til drikking osv.. jeg er helt sikker på meg selv i at jeg klarer å holde meg unna trøbbel og dop osv.. må bare få understreket fra noen andre at det går også :p

Lenke til kommentar

Foreldrene dine vil bare beskytte deg og det er helt forstaalig. De er redd for at noe kan skje med deg, og siden de ikke har kontroll over deg paa Wacken blir de enda mer bekymret.

 

Problemet er at de overvurderer, slik som alle foreldre. Sjangsen for at noe skjer er minimal, og det er stoerre sjangse for at du doer paa vei til skolen i en bilulykke enn at du faar problemer paa Wacken.

De mener at Wacken er saa farlig siden det er folk som hoerer paa metal (mange er vist "onde") og fordi det er mange folk der. Men det er ikke saa ille som foreldrene dine skal ha det til, og jeg er ikke userioes naar jeg sier dette.

 

En annen ting som jeg kan legge vekt paa er at det er en mye stoerre sjangse for aa faa store problemer paa en bygdefest enn paa Wacken. Paa Wacken er alle sammen samlett med et oenske, og det er aa nyte god musikk. Folk som liker metal er nesten et eget folkeslag.

 

Uansett, du har mange aar paa deg hvis du ikke faar dratt i aar. :)

 

svartskog: Kan ikke folkene der engelsk?

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
De mener at Wacken er saa farlig siden det er folk som hoerer paa metal (mange er vist "onde") og fordi det er mange folk der. Men det er ikke saa ille som foreldrene dine skal ha det til, og jeg er ikke userioes naar jeg sier dette.

 

8047400[/snapback]

 

Hehe, bra svar.. men at det er metalheads er nok ikke noe problem for dem.. er fra dem jeg har det, de er unge (30 og 35), langhåra og svartkledde. Alle vennene dems er fra 19-25 liksom. :!: Men de vil ikke at jeg skal dra alikevell.. Tydligvis i denne sammenhengen går ungdomheten dems bort. :hrm:

 

Men jeg har vel fortsatt noen måneder og forandre meninga dems. Har til og med tilbydt meg og kjøpe billeter med mine penger til dem også.. sånt dem kan ha et vist ansvar for meg der. Men de vil ikke dra til Wacken for å ha ansvar for meg når det er så mange kule band .

 

Når slutter bilett salget? hvor lang tid har jeg på meg til å krangele :!: ?

Endret av Rino_
Lenke til kommentar
Kan ikke folkene der engelsk?

8047400[/snapback]

Det er dårlig med engelskkunnskapene til tyskere generelt, de fleste snakker ganske gebrokkent, og jeg møtte på flere som arbeidet der som ikke kunne engelsk. Da måtte jeg frem med tyskkunnskapene mine, og selv om jeg har 5 i tysk var det veldig vanskelig å kommunisere muntlig med en tysker. (Det begrenset seg som oftest til "Ein Hamburger bitte".)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...