Gå til innhold

Wacken Open Air


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Tenker det var paa tide at jeg aapnet opp en slik traad naa, siden jeg har et par sporsmaal om dette arrangementet.

 

Jeg er endelig 18 aar i 2007, og som den metalfantatikeren jeg er, maa jeg selvsagt komme meg paa flere av de store metalfestivalene (hittil har jeg kommet saa langt og bestemt meg for Wacken i 2007 og muligens Inferno i 2008).

Jeg kommer sannsynligvis til aa dra ned med to kamerater. Problemet er at han ene fyller ikke 18 foer i oktober, og at Wacken gaar av stabelen den 2 august. Vil han faa problemer med aa komme inn?

 

Jeg vet at det er en del busser som drar ned til Tyskland, men anbefaler dere aa kjore selv? Hvor lang tid maa vi regne med paa dette?

Har nordmenne en egen "camp" der nede?

 

Og naar maa man bestille billetter for aa sikre seg en plass der nede? Og er dette noe dere virkelig anbefaler aa bruke penger paa?

 

Hittil ser det ut som disse bandene kommer til Wacken:

Amorphis

Belphegor

The Black Dahlia Murder

Black Majesty

Blind Guardian

Cannibal Corpse

Communic

Disillusion

Enslaved

Grave Digger

Haggard

Heaven Shall Burn

Immortal

In Flames

J.B.O.

Kampfar

Letzte Instanz

Moonsorrow

Moonspell

Napalm Death

Neaera

Rage

Samael

Saxon

Schandmaul

Sonic Syndicate

Stormwarrior

Stratovarius

Therion

TYR

Volbeat

 

http://www.wacken.com/en/woa2007/

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er aldersgrene på wacken? Har i alle fall en kamerat som var der i 2003, han er 86 modell og var da godt under 18 når han var der første gang. Men om han hadde med seg storebror vet jeg ikke.

 

edit: Jeg har i alle fall alltid trodd at wacken ikke har aldersgrense

 

Og ja, skal vel kanskje nedover i år

Endret av zeltex
Lenke til kommentar

Jeg var der i år og er bare 17 år. Ikke noe aldersgrense. Så tilogmed noen småunger der (riktignok med foreldre).

 

Vurderer sterkt å dra neste år. Enslaved, Immortal, In Flames, Kampfar og Moonsorrow er de jeg har mest lyst til å se av de som er bekreftet så langt. Problemet er hvem jeg skal dra med. Ifjor dro jeg med en gammel klassekamerat som egentlig ikke er noe metalhode, bare progger, og dro hovedsaklig pga. Opeth, selvom han også likte endel andre konserter der. Men vet ikke om han blir med til neste år (dvs. tviler). Dama får neppe lov til å dra av foreldrene sine. Dessuten har jeg lyst til å dra med flere, litt kjedelig med bare en.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

var der å så Emperor i år. fantastisk opplevelse. litt mye gåing menn.. :p

 

ja nordmenn har egen camp. var på samme plass som minst 30 norske. noen jeg kjennte, og noen jeg ble kjennt med.

 

når jeg var der var jeg bare 17. ikke no problem. fikk tilogmed kjøpt sprit uten problemer. før jeg skulle dra nedover kontaktet jeg mange på wacken forumet og fant ut at nederste aldersgrense er 16 år. man kann komme seg inn selv om man er under 16, men da må en verge over 25 være med. det eksisterer også en kontrakt foreldrene dine kan skrive under på, men dette ser jeg ikke meningen med, siden man praktisk talt er myndig som 16åring i tyskland.

 

og ja jeg skal 07 også. kann ikke se immortal eller enslaved nok ganger.

Lenke til kommentar
Vet noen hvor mye dette vil koste?

7382060[/snapback]

Med Scream-bussen koster det 1850,- det er for buss OG billett som inkluderer teltplass. Så det du trenger i tillegg er da er penger til mat og lommepenger. Synes ikke det er spesielt dyrt, med tanke på at t-skjortene og cd'ene er mye billigere der nede enn her.

Lenke til kommentar

Jeg var der for første gang nå i 2006. Jeg tviler veldigveldig sterkt på at du ikke kommer inn selv om du er under 18. Jeg kjøpte øl og sprit osv. der nede uten om å bli spurt om legg en gang (jeg er 18). Jeg tror de gir en god faen så lenge du ser ut som du er oppegående. Jeg reiste med buss fra Gøteborg (festivalbussen). Det er noe jeg IKKE anbefaler forde at de er noen grøthoder. Plutselig var bussene som skulle ta oss nedover fulle og vi sto en 10-12 mann igjen på perongen. Men så kom det en buss som allerede var full (dobbel betydning siden det var lov å drikke på den tihi), så folk satt på gulvet :p. Men de var vel så fulle at de ga bang i det virket det som. Men Wacken er noe jeg absolutt vil anbefale :w00t::thumbup: Maten de solgte på festivalområdet er den beste fast fooden jeg noen sinne har smakt. Jeg tror jeg betalte litt over 2000kr. fra Bergen til Wacken tur/retur inkl. teltplass. Men jeg anbefaler å ta flyet eller kjøre selv. Wacken ist KRIEG! \m/ Og SELFØLGELIG er planen å dra ned i 2007.

Endret av Metalhead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...