Gå til innhold

HP Pavilion 7880

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg (eller rettere sagt: mine foreldre) har en HP Pavilion 7880, og vi har hatt et par problemer med denne. Ja, jeg vet at HP er hele grunnen. Neste gang blir det selvbygd.

Det første problemet vi støtte på var overoppheting. Etter en stund skrudde hele pc'en seg av, og vi måtte dra ut strømkabelen og sette den inn igjen for å få pc'en på igjen. Jeg syntes dette var snodig, siden det faktisk er 3 vifter inni den..

Mellom den bakerste vifta og cpu-vifta lå en trakt, antagelig satt inn for å lede lufta fra bakvifta og inn mot kjøleribbene over cpu'en. Det pussige med dette var at både bakvifta og cpu-vifta dro luft UT av trakta.. så jeg snudde bakvifta og vips! null overoppheting etter det. Alle temperatursensorene viser mindre enn 30 grader C.

Problem nummer to (og dette har jeg ikke noe godt svar på) er:

Brenneren (en 8x/4x/32x HP) har alltid hatt problemer med å brenne til billige CD-plater. TDK-plater til 13-14 kr stykket går utrolig bra, mens plater ned i 4-5 kr stykket fungerer nesten ikke i det hele tatt. Plata spinnes halvveis opp i ca. 20 sekunder, før den stopper og dør helt. Tar jeg ut cd'en da, er den glovarm (var romtemp. da jeg satte den inn).

Så prøvde jeg følgende: Jeg skiftet plass på brenneren og dvd-rom'en (førstnevnte var plassert øverst i kabinettet). Da begynte brenneren å fungere bra, mens DVD'en begynte å bråke og spinne CD'ene opp og ned flere ganger. Men etter hvert begynte brenneren å tulle igjen (samme som tidligere), og jeg byttet plass på dem igjen. Men nå fungerer ingen av dem som de skal!

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har skadet spillerne da jeg byttet dem.. hva i alle dager kan dette skyldes?

(Omtrent samtidig med at problemene virkelig startet, la jeg inn programmet VMware (Virtual Machine). Det er mulig at dette har med seg sine egne cd-rom-drivere. Men kan dette ha noe å si?)

EDIT: Maskinen er en AMD Athlon 1100mhz, 384mb pc133 sdram, Abit GeForce2 MX, og et Acer-hovedkort som jeg ikke finner på nettet (Micro-ATX).

Jeg har brenneren og dvd-rom'en på samme kabel, men adskilt fra harddisken, en western digital 40gb.

Huff. Min neste PC blir selvbygd. Har noen noe godt svar på hvorfor i all verden nesten alle nye pakkepc'er (iallfall fra HP og IBM) leveres med micro-ATX kabinett? Det er jo så traangt.

--

Papirpose

[ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2001-12-17 00:21 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...