Gå til innhold

Hold dere unna elkjøp !

Anbefalte innlegg

Til stadighet sender de ut reklame i posten med "tilbudsvarer" Når man så kommer i butikken for å gjøre et "godkjøp" er det nesten alltid utsolg på disse varene de lokker med. Skulle kjøpe cd-skiver som var ganske billige, men ikke en eneste elkjøp-butikk i hele fylket hadde dem. Bare bløff alt sammen for å lokke folk til butikkene. Et bitte lite parti blir kanskje tatt inn slik at de er tomme for varen i løpet av et blunk. Svindel vil jeg kalle det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg husker rett så garantere elkjøp tilbuds varer i minst 3 dager fra annonsen ble datert / levert / startet.

DVS hvis dem ikke har varern, så krever du å få den så er de pliktig til å bestille opp varen til deg, hvis dem ikke klarer det så skal dem gi deg et tilsvarende produkt.

Takke være dette har jeg fått meg et par bedre ting på elkjøp enn det jeg egentlig skulle ha hatt, og fortsatt betalt billig

Lenke til kommentar

Det de gjør er at de kjøper inn et lite parti med den varen som var i reklamen, riktig. Så kjøper de inn et stort parti med samme spilleren, bare med noen ekstra funksjoner som koster 'litt' mer. Til eksempel TV med eller uten 100Hz eller lagring av tekst-tv sider. Det er en veldig smart måte å gjøre det på egentlig. Kalles markedsføring. Dessuten er det mange flere enn bare elkjøp som driver med dette.

Lenke til kommentar

For noen år siden annonserte Elkjøp billig oppladbar støvsuger(kjekt å ha , datautstyr tiltrekker støv!)

Stilte opp 15 min. etter åpningstid, og fikk til svar att de var allerede utsolgt???????????

Men de hadde en litt dyrere som var mye bedre??????

Dum som jeg var kjøpte jeg denne, har i ettertid personlig boikottet Elkjøp.

Irriterer meg fortsatt over denne hendelsen.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 16:52, skrev bjoen2:

For noen år siden annonserte Elkjøp billig oppladbar støvsuger(kjekt å ha , datautstyr tiltrekker støv!)

Stilte opp 15 min. etter åpningstid, og fikk til svar att de var allerede utsolgt???????????

Men de hadde en litt dyrere som var mye bedre??????

Dum som jeg var kjøpte jeg denne, har i ettertid personlig boikottet Elkjøp.

Irriterer meg fortsatt over denne hendelsen.

Rolig med spørsmålstegna da gutt, mer irriterende den nyttig.

Lenke til kommentar

opplevde noe værre, dro dit for å kjøpe noen høytalere og en cdspiller til bilen som de hadde satt sammen til ett sett. da jeg kom dit hadde de ikke settet men de hadde de samme delene men for å kjøpe dem hver for seg ble det mye dyrere. og det var umulig å få det til prisen for settet. Dro til en mer proff btikk og fikk mye bedre høytalere og spiller på tilbud :smile: Up yours Elkjøp

Lenke til kommentar

Men det går jo an å utnytte dem også da... De har jo en såkalt 30 dagers angrefrist...Det vil si at om du i løpet av 30 dager av en eller annen grunn skulle angre på at du kjøpte varen, får du igjen pengene uten spørsmål. Da kan man jo ha "gratis" stereo, TV, eller hva det måtte være en måned. Så la dem bare få tilbake med samme mynt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 16:42, skrev sjefen_:

Elkjip er noen luringer, ikke har de som jobber der peiling, og det de selger er svin-dyrt

Noe av det du sa var riktig og noe galt.

Riktig: De har ikke peiling,se her http://www.elkjop.asap-asp.com/is-bin/INTE...a0JXTQw52yIKag=

Se på Cdrw og Cdr på Lite-on!

Feil: Billig brenner Lite-on til 500kr, og Ps2 spill er billigere enn på andre steder.

Mvh,

Stian

Lenke til kommentar

hehe !

De aventerte en hp deskjet psc750 til 1495,- på sine websider forrige torsdag.

Da jeg dro opp dit for og hente en, så var det trykkfeil på internettsiden men jeg fikk den for 1495 alikevel hehe.

Allerede når jeg kom hjem var den rettet opp til 1995,- LOL.

edit det var torsdag 7/11-02

[ Denne Melding var redigert av: airguard på 2002-11-16 21:15 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-16 16:29, skrev tibbs:

Til stadighet sender de ut reklame i posten med "tilbudsvarer" Når man så kommer i butikken for å gjøre et "godkjøp" er det nesten alltid utsolg på disse varene de lokker med. Skulle kjøpe cd-skiver som var ganske billige, men ikke en eneste elkjøp-butikk i hele fylket hadde dem. Bare bløff alt sammen for å lokke folk til butikkene. Et bitte lite parti blir kanskje tatt inn slik at de er tomme for varen i løpet av et blunk. Svindel vil jeg kalle det.

Joa, men hadde du tatt deg bryet med å lese den slappe blekka, så hadde du sett den der 3-dagers annonse-tingen dems. Tropper du opp i løpet av de tre første dagene etter at blekka kom ut, så må dem skaffe deg tinga i blekka i løpet av en uke, eller noe bedre til samme pris. Hvis det er den spindel-tingen til 199 spenn, så opplevde jeg samme greia, men da fikk jeg heller like mange Memorex-plater til samme prisen. De var med cover og kosta egentlig dobbelt så mye ... Duger for meg :razz:

Quote:

Den 2002-11-16 16:42, skrev sjefen_:

Elkjip er noen luringer, ikke har de som jobber der peiling, og det de selger er svin-dyrt

Kunnskapsnivået er vel sånn man må regne med i et sånt stort billig-konsern. Unge folk som jobber der og som ikke får den store erfaringa før de begynner i andre jobber sikkert.

Jepp, på datautstyr og komponenter til pc er dem ofte nokså dyre. Dvs, sånne kort og duppeditter som oss her på forumet digger. Det kan kanskje ha noe med at de ikke er like store som Norkom akkurat på salg av sånne ting, kanskje? Er det da noe rart at nettbutikkene, som BÅDE har større omsettning på dette OG slipper utgiftene med butikk, er billigere? Men de har hederlige unntak, som alle andre. Elkjøp satser ikke på sånne som oss her på forumet. Dem satser på folk som ikke har så mye peil, som liker å få ting i fin eske, som ikke liker det å handle på nettet, folk som vil ha en konkret person å snakke med, for folk som vil ha total-løsninger.

Dell kunne sikkert solgt biler, men jeg tror ikke det hadde blitt store omsetninga liksom ...

Men du må liksom se ann hvor du skal kjøpe ting. Hvitevarer og tv'er og sånt er dem ganske billige på... og de har slått komplett med 100% på en del skrivere :grin: :grin: Det er som de gamle "ordtakene" ; 'Du kjøper ikke bil på Obs!, du kjøper ikke bruktbil i Russland, du spiller ikke på en hest som er eid av en pølsefabrikk og du kjøper ikke datautstyr på Elkjøp' :razz:

Lenke til kommentar

Jepp, det stemmer. Greit plass å jobbe, men juleborda stinker litt :wink:

Men uansett... som alle andre firmaer som reklamerer med ting og tang, så gjelder priser, betingelser, annet som står i blekka .. samme gjør markedsføringsloven. Det betyr også at de må rette seg etter det som står i de kampanjeavisene. Dvs at du bare kan troppe opp og kreve å få de annonserte varene eller bedre til samme pris.

At prisene på datakomponenter er 'noe' høyere enn enn Komplett/PSData osv er vel heller ingen overraskelse for så mange her. Men hvem pokker tvinger deg til å handle i en butikk med priser du ikke liker da? Liker du ikke prisene, så er det masse andre steder der ute som du kan handle med liksom ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmm... Jeg kjøpte en 48x aopen cdrw for 495 kroner på elkjøp her om dagen. Sånn slapp jeg ventetid og porto. Det er greit å handle der av og til.

Verre med support, mamma hadde en ett år gammel panasonic widescreen inne til reperasjon i over to måneder. De gav forskjellig forklaring på hva som var galt hver gang hun ringte.

-tommyb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...