eppis Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) jeg har et problem med at brukerene henger seg på ssh og terminalen. som dere ser nedenfor så har brukeren på pts/0 hent seg... Hvorfor dette skjer anner jeg ikke.. jeg skriver exit som vanlig menne hvis jegt får connection terminated pga lagg eller en noe annent skal jo ssh timeout og stenge den aktive session. Systemet jeg kjører er Slackware 10.2 root@localhost:~$ fingerfinger: /dev//pts/0: No such file or directory Login Name Tty Idle Login Time Office Office Phone root pts/1 Nov 28 14:57 (172.16.1.90) root *pts/0 Nov 27 21:00 (172.16.1.90) root@localhost:~$ her ser dere at brukeren har hengt seg... stygge stjerna begyner og irritere meg ganske vilt! Det hjelper ikke og restarte systemet og dette kan skje med alle brukerene ikke bare med root. jeg hare også prøvd og søke etter aktive programer eller ting som kjøres på pts/0 menne som sagt som dere selv serv så er det ingen bruker på pts/0 root@localhost:~$ ps aux | grep pts/0root 7454 0.0 0.0 1768 592 pts/1 S+ 15:03 0:00 grep pts/0 noen som har noen tips? Endret 28. november 2006 av eppis Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har også sett det der (på en tynnklientserver, lista ble ganske lang etter en måned kan du tro!), men fant heller ingen løsning. Tror det skjer når folk logger ut uten å egentlig logge ut. Faktisk så behøvde ingen prosesser å henge igjen! Eneste som hjalp for å "tømt" lista var en omstart. Ikke at det egentlig hadde noe å si... Lenke til kommentar
eppis Skrevet 1. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2006 ingen som vet svaret til dette? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 22. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2006 jeg har lagt ved et bilde... altså når jeg skriver "exit" så logger den ikke helt ut. og sessionen blir hengende igjen. det har ikkke noe og si om det er over SSH eller om det direkte på terminalen. Kan dette ha noe med kjernen og gjøre? Lenke til kommentar
eppis Skrevet 23. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2006 bumper denne litt er ganske desperat etter svar Lenke til kommentar
comicz Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Tja, veitafaen. Har du forsøkt å gjøre strace exit, kanskje du kan få en idé om hvor det brekker? Har du forsøkt med rene konfigurasjonsfiler? Kjører du rent ferdigpakke-oppsett? Lenke til kommentar
comicz Skrevet 23. desember 2006 Del Skrevet 23. desember 2006 Hmm, kunne det være noe slikt som at shell eller en annen prosess ikke får skrevet fra seg eller et eller annet i den dur? Kaster ting ut, bare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå