Gå til innhold

brukere henger seg på terminal og ssh

eppis

Anbefalte innlegg

jeg har et problem med at brukerene henger seg på ssh og terminalen. som dere ser nedenfor så har brukeren på pts/0 hent seg... Hvorfor dette skjer anner jeg ikke.. jeg skriver exit som vanlig menne hvis jegt får connection terminated pga lagg eller en noe annent skal jo ssh timeout og stenge den aktive session. Systemet jeg kjører er Slackware 10.2

root@localhost:~$ finger

finger: /dev//pts/0: No such file or directory

Login    Name      Tty      Idle  Login Time  Office    Office Phone

root                pts/1          Nov 28 14:57 (172.16.1.90)

root                *pts/0          Nov 27 21:00 (172.16.1.90)

root@localhost:~$

her ser dere at brukeren har hengt seg... stygge stjerna begyner og irritere meg ganske vilt! Det hjelper ikke og restarte systemet og dette kan skje med alle brukerene ikke bare med root. jeg hare også prøvd og søke etter aktive programer eller ting som kjøres på pts/0 menne som sagt som dere selv serv så er det ingen bruker på pts/0

root@localhost:~$ ps aux | grep pts/0

root      7454  0.0  0.0  1768  592 pts/1    S+  15:03  0:00 grep pts/0

noen som har noen tips?

Endret av eppis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også sett det der (på en tynnklientserver, lista ble ganske lang etter en måned kan du tro!), men fant heller ingen løsning. Tror det skjer når folk logger ut uten å egentlig logge ut. Faktisk så behøvde ingen prosesser å henge igjen!

Eneste som hjalp for å "tømt" lista var en omstart. Ikke at det egentlig hadde noe å si...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

jeg har lagt ved et bilde... altså når jeg skriver "exit" så logger den ikke helt ut. og sessionen blir hengende igjen. det har ikkke noe og si om det er over SSH eller om det direkte på terminalen. Kan dette ha noe med kjernen og gjøre?

post-62556-1166782851_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...