baronKanon Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg vil ha noe bra og stille. Derfor tenkte jeg på å ta litt i og kjøpe meg en skikkelig radiator. Jeg sitter i den forbindelse og vurderer en Watercool MO-RA 2-radiator og bli ferdig med det! Jeg har prøvd å goooooooogle litt etter denne, men det er ikke så lett å finne tester på den. Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøre passivt med en vifte eller 2 for de gangene det trengs (120/140mm eller 25cm). Det som skal kjøles er en Pentium D 805 som SKAL over 4GHz, P5W (NB + VRM), muligens harddisker med Tt-blokker og hvis VF900F blir for bråkete i lengden; et overklokket 7900GT. Noen erfaringer/synspunkter/alternativer? Jeg har en Hydor L30-pumpe som gir nok sprut, Watercool heatkiller NB-kjøler, og vurderer (for å få det litt gjennomført) en Heatkiller på CPU eller noe som er MYE bedre (hvis f.eks. Apogee er det). For VRM tenkte jeg på denne i forniklet kobber. Red: oppdaterte linker. Endret 8. desember 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den i forniklet kobber der har jeg og sett en del på og vurderer å kjøpe den nå snart. Det er vell ingen som har prøvd denne blokken eller har noen formeninger eller andre anbefalinger? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Jeg SKAL kjøpe den i forniklet kobber, bare bonusen tikker inn Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg får ikke linken din til å funke, men er det den som kalles MO-RA 2 core/pro på vcore.dk? Da vil jeg nok fraråde deg å kjøpe den. Alle de 180 grader svingene vil drepe flowen din. Ser ut som om det er en veldig "tett" radiator, så tror ikke den blir veldig effektiv som passiv heller(?) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Der var linkene fikset Når det gjelder flow, er det flere parallelle løp som går, så det ser bare ut som om det er mye frem og tilbake. For det andre, har pumpen min ganske gode mottrykksegenskaper. I forhold til passiv kjøring skriver de i hvert fall på siden at den skal kunne kjøre passivt... Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Der var linkene fikset Når det gjelder flow, er det flere parallelle løp som går, så det ser bare ut som om det er mye frem og tilbake. For det andre, har pumpen min ganske gode mottrykksegenskaper. I forhold til passiv kjøring skriver de i hvert fall på siden at den skal kunne kjøre passivt... 7377915[/snapback] På xs.org vil de totalt slakte deg med den radiatoren Hadde jeg vært deg ville jeg heller kjøpt en thermochill pa 120.3. Med 3 stillegående vifter@5V vil du ikke høre det, og du vil få god ytelse! Jeg bruker 3 yate loons@5V på min BIX3, og det er nok til cpu + 2 grafikkort ganske greit . En pa 120.3 med samme vifter vil dog yte mye bedre. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Men hvorfor kjøre en med vifter når man kan bruke en uten? Og jeg bedriver heller ikke heltedyrkelse av brukere på XS.org Jeg er ute etter ekstremt stille ytelse til rundt tusingen, bare! Har allerede lydsvak kjøling, men trenger noe skikkelig stille! Har altfor mange vifter som det er... Noen flere som har noe fornuftig å si? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Noen flere som har noe fornuftig å si? Reserator 1+ eller 2. (virker som støyreduksjon er det primære her) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Jeg vil ha det som Ole Brumm: ja takk, begge deler Altså, jeg vil ha noe som har stor kapasitet slik at jeg kan kjøre mye gjennom. Min CPU utvikler over 100 watt og vel så det (på Tom's hardware indikerer de topper på 195 Watt ved 4GHz), så derfor et monster av en radiator! Hadde jeg skullet bygge en HTPC fra scratch, hadde Reserator 2 vært førstevalget mitt. Akkurat nå kjører jeg Bigwater med en Hydor L30 og 3/8" slanger og radiatoren eksternt. Dette funker smertefritt, men jeg må betale prisen som heter STØY. (Hadde forresten glemt å skru på viften igjen etter litt småpirk, og der fløy tempen opp i 65 grader, gitt! Og det var ca. idle på 3,6GHz ) Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg er meget fornøyd med min PA120.3 med stillegående vifter. Har kjørt uten viftene på i ca en time og tempene gikk litt opp men ikke farlig mye (vilel ikke teste lengre for jeg skulle ut). Francis Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Men hvorfor kjøre en med vifter når man kan bruke en uten? Og jeg bedriver heller ikke heltedyrkelse av brukere på XS.org Jeg er ute etter ekstremt stille ytelse til rundt tusingen, bare! Har allerede lydsvak kjøling, men trenger noe skikkelig stille! Har altfor mange vifter som det er... Noen flere som har noe fornuftig å si? 7378636[/snapback] Joda, det er ikke fryktelig vanskelig å skimte din arroganse i 90% av postene dine Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 La oss ta sandkassediskusjonen en annen gang... Jeg får den oppfatning at en del her på forumet stoler blindt på alt som blir skrevet på XS.org og ikke prøver å mene noe annet! Jeg vil ha en stor radiator, og trenger en tanke objektive synspunkter Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 La oss ta sandkassediskusjonen en annen gang... Jeg får den oppfatning at en del her på forumet stoler blindt på alt som blir skrevet på XS.org og ikke prøver å mene noe annet! Jeg vil ha en stor radiator, og trenger en tanke objektive synspunkter 7380840[/snapback] Jeg stoler på ingen måte blindt på alt som blir sagt der, og er uenig i mye som blir sagt. F.eks så har de litt stort fokus på ekstrem flow . Men kjør på, verken jeg eller noen andre her skal hindre deg Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Alle de 180 grader svingene vil drepe flowen din. 7377400[/snapback] Trodde alle her trodde på Skrue's flow-test, jeg Men tant og fjas til side. Denne radiatoren har faktisk bedre flow en det ser ut som grunnet 3 parallelle rør. Det jeg er litt skeptisk til er at den bruker runde rør gjennom radiatoren. Dette gir mindre overflate for varmeoverføring enn flate (som f.eks. BI har). Har bare blitt så opphengt i den radiatoren. Når man først skal ha noe eksternt, er det like greit å kjøre på full pupp!? Kunne seff ha gått for 5x3-radiatoren til AC, men da snakker man kanskje litt OVER the top Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) @baronKanon: Dersom du virkelig vil satste stort.. Velg da heller en slik sak. Heng den på veggen (gjerne ute "i fonna".. dersom det kommer vinter noengang) og trekk slanger med hurtigkoblinger. Da vil du helt klart greie 4GHz @ 1.55++ og samtidig ha lave load-temps. Endret 28. november 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 @baronKanon:Dersom du virkelig vil satste stort.. Velg da heller en slik sak. Heng den på veggen (gjerne ute "i fonna".. dersom det kommer vinter noengang) og trekk slanger med hurtigkoblinger. Da vil du helt klart greie 4GHz @ 1.55++ og samtidig ha lave load-temps. 7381239[/snapback] Hehe, den er svær ja . De selger den for øvrig på microplex også: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC31041&mcat=14s265 Vinteren kommer neppe, og hurtigkobliner er fortsatt fyfy i min bok Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Tenkte litt på den også, ja Hvis så, må det nok bestilles fra Danmark, grunnet en horribel pris hos Microplex. Å legge ting ut blir uaktuelt for min del, da slangelegging kan bli problematisk i en leid leilighet... Hadde man skulle kjøpt vifter til denne, hadde det kommet på 1500 (og det er for MIST-vifter) PLUSS radiator! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 OK, bømper denne litt. Penger har fløyet inn fra jobben, og jeg ser for meg at jeg skal kjøpe meg litt stæsj. Nå har jeg drevet og fundert sånn sinnsykt på hva jeg skal ha inn i kassa mi, og jeg har latt det stå mellom to radiatorer: Alphacool NexXxoS Pro III og Tidligere diskuterte MO-RA 2 Som sagt skal dette kjøle varmeapparatet kjent som overklokket Pentium D 805, NB, MOSFETS og kanskje en harddisk eller to. Jeg har en Hydor L30-pumpe og den har nok guffe til å flytte vannet. - NexXxoS-raddisen minner veldig om BIP III i konstruksjon og har samme prinsipp (parallelle, flate rør). Denne skal monteres eksternt med tilpasset monteringsbeslag fra Alphacool. - MO-RA-radiatoren ser ut som om den har veldig mye bøy, men det er 3 parallelle, runde rør som går hele veien frem og tilbake gjennom radiatoren, totalt 24 meter og 3,5 m2 med kjøleflate. Denne skal plasseres ett eller annet sted der det er plass Uansett hvilken av dem det blir, skal det maks plasseres 3 vifter på radiator. Stillhet er kritisk, og ytelse er svært ønskelig. Problemet mitt er at det er så innmari vanskelig å bestemme seg, har regna på det, og det blir ca. 300 kroners forskjell... AC-radiatoren for 15 vifter er uaktuell grunnet pris og litt størrelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå