celestine Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Helleu! Jeg har driti meg loddrett ut ved å prestere å slette en partisjon på en ekstern harddisk med Ghost-images som brukes til å tanke opp pc-er i bedriften jeg jobber. Oops! Det gikk litt vel fort i svingene med f-disk, og jeg klarte da altså å slette feil partisjon. Vel vel, gjort er gjort. Det er for øvrig en 2,5" disk som settes i CD-skuffen på IBM/Lenovo Thinkpads, så det er ikke USB-grensesnitt, men disken dukker heller opp som secondary master. Jeg har hentet ut dataene, og lagret de på en annen disk. Problemet nå er få denne til å bli bootbar, slik at Ghost starter opp når man dytter i disken og velger å boote fra denne. Dette burde for så vidt være en grei sak, men jeg husker rett og slett ikke hvordan jeg gjør dette, sannsynligvis noe med MBR, vil jeg tro Tips mottas gledelig Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 For å boote må du ha en primærpartisjon, og den må være aktiv. Kommando for bare å sette den aktiv er fdisk /MBR. Det er forøvrig ganske enkelt å gjenopprette slettet partisjon, det gjøres med et program som heter TestDisk. Lenke til kommentar
celestine Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Det er forøvrig ganske enkelt å gjenopprette slettet partisjon, det gjøres med et program som heter TestDisk. 7377358[/snapback] Ser lovende ut. Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå