Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nextgentel og forbrukerrettigheter


khare

Anbefalte innlegg

Jeg ler meg spent ihjel! :!:

 

Som tidligere nevnt har jeg levert oppsigelse til Nextgentel, og linjen kobles ned i januar. Men for et par minutter siden dumpet denne mailen inn:

 

Vi viser til tidligere tilsendt bekreftelse på oppsigelse av din bredbåndslinje. Vi kan ikke se å ha mottatt ruteren fra deg. Vi ber deg derfor returnere utstyr som tilhører NextGenTel i forsvarlig forpakning til følgende adresse:

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

Jeg har altså nærmere seks uker igjen av abonnementstiden min, men de skal allerede ha tilbake ruteren. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og tilbake til det opprinnelige temaet for tråden - spørsmålet om frakt ved reklamasjon: :)

 

Etter Nextgentel sa de hadde snakket med Forbrukerrådet som ga de medhold, skrev jeg:

Ok, jeg forstår. Da får jeg prøve dette videre i andre instanser.

 

Kan dere vennligst oppgi hvem i Forbrukerrådet dere snakket med, og ved hvilket kontor?

 

Nextgentel svarte:

Vi har nok ikke snakket med noen spesielle personer i Forbrukerrådet i denne saken. Forbrukerrådet kontaktes på ett generellt grunnlag.

 

Med vennlig hilsen

Kundeservice

NextGenTel

:hmm:

 

Jeg svarte:

Ok. Men Forbrukerrådet har 10 regionskontorer - hvilket ringte dere?

Lenke til kommentar

Fikk svar fra NGT:

 

NextGenTel ser nå på denne saken som avsluttet, og forbrukerrådet har blitt kontaktet i denne saken, hvorpå du har fått bekreftelse på dette. Videre svar blir ikke gitt i denne sammenheng.

 

:dontgetit: De vil ikke oppgi kontaktperson eller hvilket kontor de har snakket med. Med andre ord nekter de meg altså å etterprøve deres utsagn om at de har fått medhold fra Forbrukerrådet... Er ikke dette litt merkelig?

 

Jeg gleder meg til å få svar fra Forbrukerrådet ang. dette.

Lenke til kommentar
Fikk svar fra NGT:

 

NextGenTel ser nå på denne saken som avsluttet, og forbrukerrådet har blitt kontaktet i denne saken, hvorpå du har fått bekreftelse på dette. Videre svar blir ikke gitt i denne sammenheng.

 

:dontgetit: De vil ikke oppgi kontaktperson eller hvilket kontor de har snakket med. Med andre ord nekter de meg altså å etterprøve deres utsagn om at de har fått medhold fra Forbrukerrådet... Er ikke dette litt merkelig?

 

Jeg gleder meg til å få svar fra Forbrukerrådet ang. dette.

7390794[/snapback]

 

Hehe, hva er greia? Er NGT sin kundeservice instruert til å oppføre seg som fjortisser eller?

 

AtW

Lenke til kommentar

Bra argumentasjon khare. Stå på :thumbup:

 

Virker som det er veldig avhengig av hvilken person du snakker med på fakturaavdelingen da, siden det er noen her som har fått returlapp/refundert uten noe særlig krangel. Så hvis du vil ha refundert fortest mulig, kan det være lurt å ringe og håpe å bli satt over til en annen person på fakturaavdelingen. Siden du antageligvis er bundet til samme person når du korresponderer over mail. Intern kommunikasjon er etter min efaring totalt fraværende i den bedriften.

 

Men det er nå vel så interessant å følge hvor denne korrespondansen/tråden går videre, ser ut som NGT begynner å slite med å svare for seg.

Lenke til kommentar
Så hvis du vil ha refundert fortest mulig, kan det være lurt å ringe og håpe å bli satt over til en annen person på fakturaavdelingen.

7390909[/snapback]

 

Vel, jeg skal innrømme at jeg er i kranglefant-modus. Med det så mener jeg at målet er ikke å å få løst saken fortest mulig, målet er at Nextgentel skal yte meg god og riktig kundeservice uten at jeg skal måtte være kreativ eller ta omveier rundt førstelinje-support. Jeg føler jeg har gjort meg fortjent til det som kunde gjennom seks år.

Lenke til kommentar
Jeg ler meg spent ihjel!  :!:

 

Som tidligere nevnt har jeg levert oppsigelse til Nextgentel, og linjen kobles ned i januar. Men for et par minutter siden dumpet denne mailen inn:

 

Vi viser til tidligere tilsendt bekreftelse på oppsigelse av din bredbåndslinje. Vi kan ikke se å ha mottatt ruteren fra deg. Vi ber deg derfor returnere utstyr som tilhører NextGenTel i forsvarlig forpakning til følgende adresse:

 

NextGenTel AS

Postboks 3, Sandsli

5861 Bergen

 

Jeg har altså nærmere seks uker igjen av abonnementstiden min, men de skal allerede ha tilbake ruteren. :thumbup:

7390445[/snapback]

 

 

Merkelig melding, men de har jo strengt tatt ikke bedt deg returnere routeren NÅ, skjønner?

 

Ellers må jeg plassere denne tråden på min all time high liste. Rett og slett sjokkerende,men samtidig underholdende lesning.

 

Maken til totalt fraværende kundesørvis skal man lete lenge etter. Ettersom disputten gjelder ikke store beløpet, samt at trådstarter etter alt og dømme har rett, er det jo utrolig at de driver på slik.

 

Khare. Du skal all honnør for å ha greid å holde hodet kaldt. Du har opptrådt svært saklig og med gode argumenter. At de fortsatt ikke gir etter er jo ikke annet enn en stor gåte.

 

Stigma: Dine motargumenter holder jo ikke vann i det hele tatt. ref. khare's svar

 

 

STÅ PÅ KHARE!!

Lenke til kommentar

Må bare få tilføye til de som sier at routeren er frivillig at det er den egentlig ikke for den vanlige bruker. Det er slett ikke sånn at du kan stikke i den lokale datasjappa å kjøpe et adsl modem/router og koble opp den uten å ha alle spesifikasjoner og protokoller som NGT bruker i sitt oppsett.

 

Disse opplysningene nekter de å gi ut da de kun driver support for sine routere..

Lenke til kommentar
Må bare få tilføye til de som sier at routeren er frivillig at det er den egentlig ikke for den vanlige bruker. Det er slett ikke sånn at du kan stikke i den lokale datasjappa å kjøpe et adsl modem/router og koble opp den uten å ha alle spesifikasjoner og protokoller som NGT bruker i sitt oppsett.

 

Disse opplysningene nekter de å gi ut da de kun driver support for sine routere..

7392177[/snapback]

 

Fakta? Så man kan ikke kjøpe seg en god-router og regne med å få brukt denne? Hva med de som har litt flere krav? Slike billig-routere pleier jo ofte å takle litt load på en dårlig måte.

 

AtW

Lenke til kommentar
Må bare få tilføye til de som sier at routeren er frivillig at det er den egentlig ikke for den vanlige bruker. Det er slett ikke sånn at du kan stikke i den lokale datasjappa å kjøpe et adsl modem/router og koble opp den uten å ha alle spesifikasjoner og protokoller som NGT bruker i sitt oppsett.

 

Disse opplysningene nekter de å gi ut da de kun driver support for sine routere..

7392177[/snapback]

 

Fakta? Så man kan ikke kjøpe seg en god-router og regne med å få brukt denne? Hva med de som har litt flere krav? Slike billig-routere pleier jo ofte å takle litt load på en dårlig måte.

 

AtW

7392191[/snapback]

Dette fikk nå ihvertfall jeg til svar da jeg prøvde å få tak i denne infoen flere ganger pr Telefon.

Men uansett ligger mye nyttig info på ngtforum.net :yes:

Lenke til kommentar

En flott tråd, og jeg er som trådstarter mest opptatt å se hvilken praksis som gjelder, basert på de vilkår og lovverk som finnes for oss forbrukere i dag.

 

Jeg skal nå bytte leverandør (hverken fra eller til nevnte leverandør), og da er dette en god «erfaring» å ta med seg.

 

Igjen takk for en god, saklig tråd!

Lenke til kommentar
Jeg hadde faktisk et helt identisk problem som deg med tanke på router når jeg gikk fra ADLS til ADSL2+.

Men jeg fikk ikke engang refundert 99,- :(

7386252[/snapback]

 

Det blir en helt annen sak. Det er frakt i forbindelse med levering, og der står Nextgentel fritt til å avtale at kunden skal dekke dette.

7390429[/snapback]

 

 

Jeg klager ikke på at jeg må betale for levering av ny router når jeg går fra adsl til adsl2. Men når routeren som fulgte med var til de grader ustabil slik at jeg måtte få ny.

NGT sa selv at den ruteren jeg hadde fått hadde de noe feil på. Så de skulle sende meg en ny. Var vel zyxel jeg fikk første gang.

Fikk så levert ny Thompson speedtouch og alt virket straks litt bedre.

Og på neste faktura så var jeg fakturert for 2x retur av router.

1 retur for gammel router (for adsl) er jeg enig i, men ikke å betale for retur for den som ikke fungerte.

Etter som jeg husker så var det en god del av HW.no brukerene som hadde trøbbel

med zyxel. Hadde vært interessant å finne ut hvor mange av disse som fikk levert ny ruter og ikke fikk refundert penger for feil på første ruter (men det kan vi jo ta i en annen post).

Lenke til kommentar

Jeg hadde problem med zyxel routeren og returnerte denne. Det var NGT som sa jeg skulle bytte den. De prøvde seg selvfølgelig med at jeg skulle betale porto for den nye routerne noe jeg nektet.

 

Det som er interessant er at de refunderte porto på zyxel routeren og ikke den nye routeren. Grunnen til dette var at portoen var ulik på de to (merkelig nok) og jeg fikk refundert den billigste (for NGT) som var zyxel portoen.

 

Jeg har en klage inne hos brukerklagenemnda som jeg venter svar på i nærmeste fremtid. Sendte 30 siders word-dokument hvor jeg dokumenterte elendig kundeservice, arroganse og klare kontraktsbrudd fra NGT sin side.

Endret av Illus
Lenke til kommentar
Jeg hadde faktisk et helt identisk problem som deg med tanke på router når jeg gikk fra ADLS til ADSL2+.

Men jeg fikk ikke engang refundert 99,- :(

7386252[/snapback]

 

Det blir en helt annen sak. Det er frakt i forbindelse med levering, og der står Nextgentel fritt til å avtale at kunden skal dekke dette.

7390429[/snapback]

 

 

Jeg klager ikke på at jeg må betale for levering av ny router når jeg går fra adsl til adsl2. Men når routeren som fulgte med var til de grader ustabil slik at jeg måtte få ny.

NGT sa selv at den ruteren jeg hadde fått hadde de noe feil på. Så de skulle sende meg en ny. Var vel zyxel jeg fikk første gang.

Fikk så levert ny Thompson speedtouch og alt virket straks litt bedre.

Og på neste faktura så var jeg fakturert for 2x retur av router.

1 retur for gammel router (for adsl) er jeg enig i, men ikke å betale for retur for den som ikke fungerte.

Etter som jeg husker så var det en god del av HW.no brukerene som hadde trøbbel

med zyxel. Hadde vært interessant å finne ut hvor mange av disse som fikk levert ny ruter og ikke fikk refundert penger for feil på første ruter (men det kan vi jo ta i en annen post).

7393213[/snapback]

 

Eg har fått ny speedtouch etter at eg klaga på ustabilitet ved den andre.

Blei nekta dekking av portoutgifter for retur av den gamle skiten.

Ser at eg har blitt fakturert for porto av den gamle også.

 

Laga faktisk ein tråd der eg skrytte av kor raske dei var med å få levert Speedtouchen. Men medaljen har seff en bakside.

Endret av TonyMontana
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvor "olavmyren" kommer inn i bildet?

 

Han snakker "imot" deg og gir et veldig inntrykk på at han er på nextgentels side.

Han tar også kontakt med forbrukerrådet angående saken, og "jubler" med at du tar feil.

 

Hvem gjør alt dette uten å ha noen form for "forhold" til saken?

Han forsvant også like fort etter at nextgentel anså saken som avsluttet.

 

Synes dette gir veldig feil signaler fra nextgentel, som tydeligvis utfører forskjellig praksis med samme saker der noen får returlapp og andre ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...