Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nextgentel og forbrukerrettigheter


khare

Anbefalte innlegg

Nei, det gjør ikke det. Men innenfor den rammen er det noe som heter garanti og reklamasjon iht norsk lov.

 

Kunden har ikke garanti på rutere. Beklager.

 

Legg merke til at det er enten to år, eller fem års reklamasjonsfrist

 

TV'er og bla kjøleskap har reklamsjonsfrist på 5 år, tviler på at en ruter har like lang reklamasjonstid. Kan ta feil på reklamasjonstiden på en ruter.

Endret av olavmyren
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet ingen bortsett fra trådstarter skrev i utgangspunktet til Forbrukerrådet, men har kontaktet Forbrukerrådet i Hordaland, venter fortsatt på svar fra de.

 

Jeg ga de en kopi av all korrespondanse med Nextgentel.

 

Forutsatt at det er en feil med produktet som ikke skyldes deg og din bruk

 

Da spør jeg igjen, tror du vi sender ut rutersabotører, eller at kunden sin bruk som har medført til at ruteren ikke virker, som den gjorde når du fikk den.

 

Da svarer jeg igjen: Normal bruk fører ikke til at reklamasjonsgrunnlag faller bort.

 

JA, JEG ER KLAR OVER DET DU SKREV TIDLIGERE OM LEVETID PÅ RUTER, MEN DU KAN IKKE KOMME HER OG SI AT ALLE RUTERE HAR 5 ÅRS LEVETID. DET VIL SI AT NÅR RUTEREN HAR PASSERT 5 ÅR, DA BLIR DEN AUTOMATISK DEFEKT.

 

Igjen viser du mangel på evne til å holde begreper og argumenter fra hverandre. Dette argumentet er verken gyldig eller relevant.

 

Edit: Jeg sier ikke at du skal gå videre med saken, det må du gjøre. Prøver bare å si at du må forholde deg til vilkårene til NextGenTel i en sak som dette. Saken din holder ikke, beklager.

7385011[/snapback]

 

Hvorfor mener du vilkårene til Nextgentel går foran Forbrukerkjøpsloven?

Lenke til kommentar
Nå vet ingen bortsett fra trådstarter skrev i utgangspunktet til Forbrukerrådet, men har kontaktet Forbrukerrådet i Hordaland, venter fortsatt på svar fra de.

 

Og? Ingen bortsett fra deg vet hva du sa til Forbrukerombudet, eller engang hva slags svar du fikk. Det er ingen grunn til å stole mer på det du har sagt om det enn trådstarter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Da spør jeg igjen, tror du vi sender ut rutersabotører, eller at kunden sin bruk som har medført til at ruteren ikke virker, som den gjorde når du fikk den.

 

JA, JEG ER KLAR OVER DET DU SKREV TIDLIGERE OM LEVETID PÅ RUTER, MEN DU KAN IKKE KOMME HER OG SI AT ALLE RUTERE HAR 5 ÅRS LEVETID. DET VIL SI AT NÅR RUTEREN HAR PASSERT 5 ÅR, DA BLIR DEN AUTOMATISK DEFEKT.

 

 

 

 

 

Så dere i nextgentel sender ut rutere med automatisk sprengladning? :dribble: (måtte bare være litt usaklig her)

Lenke til kommentar

Ny oppdatering:

Nextgentel ringte meg! For å snakke om denne saken? Nei!

 

De ringte meg fordi jeg hadde sagt opp, og lurte på om det var noe de kunne gjøre for å beholde meg som kunde. :dribble:

 

Det ble en relativt lang samtale, med mye av det samme innholdet som denne tråden. Han som ringte kunne imidlertid ikke hjelpe meg, da dette ikke var hans bord.

Lenke til kommentar

 

Forutsatt at det er en feil med produktet som ikke skyldes deg og din bruk

 

Da spør jeg igjen, tror du vi sender ut rutersabotører, eller at kunden sin bruk som har medført til at ruteren ikke virker, som den gjorde når du fikk den.

7385011[/snapback]

 

Et produkt som ikke tåler normal bruk har like fullt en "defekt" lovmessig sett. Det er en feil ved produktet om det ikke tåler vanlig bruk. At dere (representerer du NGT siden du sier vi?) ikke saboterer modemet er ikke det samme som at dere ikke har ansvaret for det.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå tar du for gitt at jeg jobber i NextGenTel og representerer de, det må jeg rette deg på at det stemmer ikke.

For å legge saken flat, så anbefaler jeg at trådstarter tar saken videre med forbrukerrådet, og ser hvor langt han kommer.

 

Virker som det er eneste metoden for å avslutte denne saken.

 

Edit: At jeg skrev 'vi' en enkelt skrivefeil.

Endret av olavmyren
Lenke til kommentar
Nå tar du for gitt at jeg jobber i NextGenTel og representerer de, det må jeg rette deg på at det stemmer ikke.

For å legge saken flat, så anbefaler jeg at trådstarter tar saken videre med forbrukerrådet, og ser hvor langt han kommer.

 

Virker som det er eneste metoden for å avslutte denne saken.

7385154[/snapback]

 

Nei jeg tar det ikke for gitt, jeg spurte med grunnlag i denne uttalelsen fra deg:

 

"Da spør jeg igjen, tror du vi sender ut rutersabotører"

 

AtW

Lenke til kommentar

Ny mail fra Nextgentel:

 

Hei igjen.

Etter samtale med forbrukerrådet idag, 29.11.06, så kan ikke kunder hevde seg bruk av kjøps- eller forbrukerkjøpsloven. Ditt krav er derfor avvist.

 

Videre korrespondanse må skje via brev da vi anser saken som avsluttet.

 

:nei:

 

Da er ting fastlåst der i gården. Har sendt denne til Forbrukerrådet:

 

Her kommer en oppdatering ang min sak med Nextgentel. Siste respons

jeg fikk fra Nextgentel var følgende:

 

"Hei igjen.

Etter samtale med forbrukerrådet idag, 29.11.06, så kan ikke kunder

hevde seg bruk av kjøps- eller forbrukerkjøpsloven. Ditt krav er

derfor avvist."

 

All videre historikk er vedlagt nedenfor. Dere er nå altså Nextgentels

sannhetsvitne i denne saken. ;) De sier også at "Videre korrespondanse

må skje via brev da vi anser saken som avsluttet.".

 

Rimelig fastlåst, med andre ord. Har du noe forslag til hva skal jeg

gjøre videre med dette?

 

(mottaker er samme karen som sa "Her tror jeg at Nextgentel AS er langt ute på jordet.", og jeg vedla igjen all korrespondanse med Nextgentel)

Lenke til kommentar
Hei igjen.

Etter samtale med forbrukerrådet idag, 29.11.06, så kan ikke kunder hevde seg bruk av kjøps- eller forbrukerkjøpsloven. Ditt krav er derfor avvist.

 

Videre korrespondanse må skje via brev da vi anser saken som avsluttet.

 

7385295[/snapback]

 

Jeg vil gjerne like å vite på hvilket grunnlag NGT mener dem kan hevde seg over kjøps- og forbruksloven. Nå stiller jeg også spørsmålstegn til forbrukerrådet ettersom det også der foreligger delte meninger. :whistle:

Lenke til kommentar

Uten at jeg på noen måte vil insinuere noen ting, så oppsummerer jeg den siste timens hendelser:

 

- Jeg purrer på Nextgentel.

- De ringer meg for å høre om oppsigelsen har sammenheng med krangelen, og om det er noe de kan gjøre for å beholde meg som kunde. Jeg svarer nei.

- olavmyren sier han har snakket med Forbrukerombudet (eller -området eller rådet) og at jeg er Eid.

- Umiddelbart etterpå får jeg mail fra Nextgentel om at de har snakket med Forbrukerrådet og at jeg er Eid.

- Nextgentel sier seg ferdig med saken

- olavmyren sier seg ferdig med saken

 

:hmm:

Lenke til kommentar
de ber meg om å betale regninga fullt ut, for det er enklest (for de.....).

Ettersom det er "enklest for de", og ikke eneste alternativ: Nekt neste gang. Be om å få trekt av på nåværende regning. Er jo flere i denne tråden som har fått det tilbudet...

 

Tviler sterkt på at det er noe systemfeil. Poltikksystem feil i så fall da...

7382275[/snapback]

 

ser ut som alt er ok nå.

neste regninga jeg ser på kundesystemet, er faktisk korrigert riktig!

:D

 

kjipern at det virker som gulesider ring gratis har forsvunnet til nextgentel nå...

Endret av thor918
Lenke til kommentar
Nå tar du for gitt at jeg jobber i NextGenTel og representerer de, det må jeg rette deg på at det stemmer ikke.

Noe som kan tolkes til at "ja, du jobber for NGT, men nei, du er ikke autorisert til å uttale deg på deres vegne"

Da vil uttalelsene dine være formellt korrekte samtidig som de er villedende.

Noe som rimer godt med både den kundebehandling NGT viser og de uttalelsene du har kommet med i denne saken.

 

Edit: At jeg skrev 'vi' en enkelt skrivefeil.

7385154[/snapback]

Yeah, right. Eller en Freudsk glipp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...