Gå til innhold

Snart mulig med mus og tastatur på Xbox 360

Doc_Chronic

Anbefalte innlegg

Nå blir det snart mulig å bruke mus og tastatur på xbox360. Dette er genialt på førsteperson skytespill der 360 kontrolleren blir altfor treg å bruke. Team Xtender holder nå på å utvikle den første adapteren på markedet som gjør dette mulig. Produktet vil bli lagt ut så fort det er på markedet. -Modnet.no

Dette synnest jeg ærlig talt ikke var noe positivt, da får de som kjøper dette en stor fordel mot de som ikke kjøper dette. Det er en konsoll! De som absolutt må ha mus og tastatur burde holde seg til pc.

Det verste av alt er at du faktisk kan koble til en Ps2 kontroller i adapteren og bruke den på Xbox 360 (!)

Bilder:

Bilde 1

Bilde 2 (Med Ps2 kontroller)

Bilde 3

Bilde 4 (Mus og tastatur)

Team Xtender

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel... Selv om man får koblet til mus og tastatur, spillene må jo ha støtte for dette.

Personlig kommer jeg ikke til å spille med mus og tastatur uansett, ikke i noen spill, ikke RTS, ikke FPS. For meg så er litt av greia med konsoll og lene seg tilbake og slappe av med kontrolleren i hånda, den andre type, litt mer anspente og konsentrerte spillingen tar jeg på PC.

Jeg tar dessuten mot utfordringen å spille gamepad mot mus og tastatur med åpne armer.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Vel... Selv om man får koblet til mus og tastatur, spillene må jo ha støtte for dette.

Personlig kommer jeg ikke til å spille med mus og tastatur uansett, ikke i noen spill, ikke RTS, ikke FPS. For meg så er litt av greia med konsoll og lene seg tilbake og slappe av med kontrolleren i hånda, den andre type, litt mer anspente og konsentrerte spillingen tar jeg på PC.

Jeg tar dessuten mot utfordringen å spille gamepad mot mus og tastatur med åpne armer.

7376455[/snapback]

Jeg tror ikke det vil bli restriksjoner med spill. Man bare konfigurerer aksene på musa til å bli det samme som joysticken. Eller tar jeg helt feil?

Men blir utrolig urettferdig da, hvis noen kan sitte med mus etc. i GoW!

Lenke til kommentar
Ah. dette er sånn funky "emuler joystick".  Er jo crap med sånn joystick feeling på mus. AcceleraAtioonz.

Evt så er det bare vanlig mus støtte. Men gidder ikke lese artikkelen :p

7377471[/snapback]

Vil mesten anta at det vil vær mulig å stille på "sensen" på adapteret.

dette bildet så ser du en masse brytere som det står turbo på, mulig dette skrur opp følsomheten? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke nødvendigvis. Er jo bare å mappe til et standard ASDF-oppsett på mus/tastatur-komboen. LS = ASDF, RS = musen, RT = Mouse Button 1 etc. Vil vel kunne funke bra med temmelig mange spill. Uansett, så kan jo alltids spillutgiverne oppdatere titlene sine til å fungere med mus/tastatur-komboen dersom det tar av og blir populært (tillate custom mapping.)

Er ikke spesielt fan av XBOX-kontrolleren, og er i tillegg venstrehendt så personlig tar jeg imot denne nyheten med stor glede!

I FPS-spill så tør jeg nesten påstå at det er 0% sjanse for å hevde seg på høyt nivå dersom man møter spillere med mus/tastatur. Det er ikke mulig å oppnå samme typen øye-hånd koordinasjon med høyre tommel på en liten spake som det er med høyre hånd og en mus.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

I FPS-spill så tør jeg nesten påstå at det er 0% sjanse for å hevde seg på høyt nivå dersom man møter spillere med mus/tastatur. Det er ikke mulig å oppnå samme typen øye-hånd koordinasjon med høyre tommel på en liten spake som det er med høyre hånd og en mus.

7533003[/snapback]

derfor vill dette ødelege multiplyer spill....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...