Sti9nsky Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Her tenkte jeg vi kunne legge inn brukertest og sammenligne våre M1710; Jeg fikk endelig min Dell XPS M1710 i går! SPECS: XPS M1710 Core 2 Duo T7200 (2.0 GHz, 4 MB L2 Cache, 667 MHz FSB) 17'' Ultrasharp Widescreen WUXGA (1900x1200) Displat w/ TrueLife 1024MB 667MHz DDR2 SDRAM (2x512) 80GB HDD (5,400 rpm) Fixed Internal 8x DVD+/-RW Drive BAtteri: 80 Watt/Hour, 9 cellers batteri XPS 256MB NVIDIA GeForce Go 7900 GS Dell TrueMobile 350 internal BLÅTANN Modul Intel Pro WLAN 3945 Internal Wireless (802.11a/b/g 54 Mbps) for Core 2 Duo I tillegg til mye søppel som McAfee Antiviurs-pakke, var det inkludert noen programmer for bilderedigering,Works og Cineplayer Software DVD-spiller. Disse programmene er jo en smakssak, så jeg skal ikke uttale meg for mye om de. Jeg var litt uoppmerksom, så jeg fikk MS XP Home installert, noe som blir litt dumt når jeg er vant til oppsettet fra PRO, men store synlige forskjell er det jo ikke ift mitt bruk ... Jeg slang også på en klargjøring for Vista Basic upgrade, men dette skal jeg komme tilbake til når jeg kommer så langt. Førsteinntrykk: WOW! Stor og fin, og den virket veldig solid. Etter hvert som jeg inspiserte den, fikk jeg intrykk av at den var mer "harry" enn forventet, og da tenker jeg på alt lyset i det man skrur på PC-en, men disse lysene er lett og forandre på og eventuellt skru av hvis man ønsker. Etter ca. 1,5 time synes jeg den virket noe for varm ved de bakre viftene, men dette ble raskt rettet på da viftene satt i gang. Og da kommer det første store plusset; PC-en var så og si lydløs! Når man skal sitte og jobbe lenge med PC-en, vil dette gjøre bruken mye mer behagelig, i hvertfall for mitt bruk. (Jeg er da også vant til lydnivået fra en gammel Fujitsu-Siemens som høres ut som et modellfly når viftene setter i gang:O) Jeg skal oppdatere mer med tester og erfaring denne uken. POST GJERNE DERES EGNE ERFARINGER! Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Har også en av disse maskinene. Spesifikkasjoner finner du i min signatur. Mine erfaringer: Kjører de fleste spill som jeg kan finne på å spille smooth (Oblivion, Battlefield 2 etc.) Kjekt med dobble kjerne, bare det at jeg har Core Duo og ikke Core 2 Duo. Ikke noen merkbar forskjell i ytelse, men noe er det nok. Har 2048 mb RAM, noe som jeg mener er et absolutt krav. CPUen gjør at den egner seg for å kjøre flere applikasjoner samtidig. I videoredigerning er dette derfor en ypperlig PC. Ulemper: Kan være noe bråkete (iblant, når viftene er på). Kan bli noe varm, men det går helt fint. Viftene fungerer som de skal. Høy lyd når du taster på tastauret. Konklusjon: Dette produktet anbefales på det sterkeste. Her har Dell gjort en utmerket jobb. 8/10 Endret 23. juni 2007 av LockBreaker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå