Gå til innhold

Kabinett til Vannkjøling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pc6277 er supert til vannkjøling. Ellers er jo stacker en populær og relativt enkel løsning.

7376306[/snapback]

 

 

ooooooh... Me likes.

 

Jeg har ett PC6070BSCANDV2 selv atm, men er ikke mye lysten på å modde for mye på det.

 

Målet mitt med vannkjøling, er ikke å overklokke, men å lage en stillest mulig maskin, så stor radiator og stillegående pumpe er jo to must.

 

Tenkte å få tak i en nedsenket pumpe av ett slag :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Her er ett "megastygt" alternativ.. ett moddet Viking kabinett (Netshop).

"Airplex EVo240'n" i toppen gjorde susen... Ned 10 grader (idle=30, dual load=45) med en 915D @ 4.25Ghz.

(Alle vifter unntatt den på internt montert TT raddis er MIST.. og støysvake).

PS.

915D kjøpt på lagersalg for litt over kr.700. Billig moro.. :D

post-40756-1164932293_thumb.jpg

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg håper egentlig på å finne noe som er noe alla Mitt nåværende Lian Li, bare litt større og med plass til en dobbel eller helst trippel 120mm størrelse på radiator.

 

Minst mulig støy er målet mitt.

7421343[/snapback]

 

Da vil jeg anbefale deg det her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PCG70B&mcat=

 

Da kan du også feste radiatoren på samme måte som jeg gjorde med min stacker(se lenger opp for link). Det vil si at du har psuen i bunn, også kan du feste en trippel radiator i toppen :) . Evt. omvendt, slik at psuen kommer i toppen og radiatoren i bunnen, men da må du nok fjerne den "harddisk-holderen" :p

Lenke til kommentar

nåja, har litt tvil på det egentlig, 120 går fint, men hullet i topen er tilpassa 120, ikke 240, jeg lader opp digital kameraet akkurat nå, microplex bilde av toppen viser hullet til vifta (nærmest fronten) og som du ser må det nok moddes litt der tror jeg :hmm:

mulig du kan sette den i fronten som på bilde her: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...=post&id=116096

evt kline inn 2x http://www.microplex.no/product.aspx?pid=EX34B&mcat=c98

og ribbe dem for oppheng til HDD, hvis du har en lommebok og hjerte til og gjøre det :tease:

Endret av Darkorbz
Lenke til kommentar
har sett på den selv, men det jeg lurer på er om man får plass til 240 rad i toppen uten å modde?

7441563[/snapback]

Dette går selvfølgelig ikke, det er jo ikke hull til mer enn 120mm (takk og lov). Moddinga er dog null problem, da du kan være veeldig klønete hvis du "trenger". Jeg gjorde det med sirkelsag :fun:

 

Jeg anbefaler heller g70 for et par hundrelapper mer. Gooood plass i det =)

Lenke til kommentar
Vil definitivt anbefale fulltower til vannkjøling. Miditower er så slitsomt å jobbe i.

7441964[/snapback]

pc6277b var ikke noe problem, og jeg har den største radiatoren på markedet. Men kunne godt tenkt meg et g70b heller. Angrer litt på at jeg ikke kjøpte det, faktisk. Et ekstra dypt kabinett i fulltower-størrelse med integrert støvfilter osv. ville vært drømmen. (pc7277b)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...