melbamix Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Hei Kjøpte nylig en bil, 92 accord automat. Ja, vet, skulle vært manuell istedet, men den blir nok ikke så gammel hos meg. Kjørt 134000. Et problem som har oppstått, det er noenganger den ikke starter. Dvs den starter i 2 sec, men får ikke like mye turtall som normalt og bare dør. Prøver jeg igjen så drar starteren bare motoren rundt på 300, men ingen tenning. Venter litt og prøver igjen så starter den som normalt. (turtall 1500) og faller ned til 1000. Noen som kan gi meg noe tips om hva dette kan være? Pusset batt poler. 13V uten last. 12.26 med tenning på og 14.4 når bilen går. Skjer somregel når jeg har kjørt litt først. Aldri opplevd det når den er kald... Tips anyone? Hva burde jeg sjekke? Edit: Kan jo nevne det er en 2.0i motor 16V... Endret 28. november 2006 av melbamix Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vil tro det er noe tull med tempraturføler til innsprøytninga, siden dette skjer kun ved varm motor. Hvis styringa tror at motoren er kald når den er varm kan det hende at den får for fet bensinblanding og dør ut. Og som du sier det så starter den igjen når bensinen har fordampet. En i motor har som regel 2 tempraturfølere, en til styringa og en til tempmåler i speedometeret. Håper dette er til noe hjelp Lenke til kommentar
sunnhetsmannen Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Jeg gjorde dette Det ble litt bedre, spesielt i sommervarmen. Men dersom jeg kjører mange småturer der jeg starter og stopper bilen ofte, skjer det samme som med deg. Du kan klare å berge deg dersom du gir full gass når du starter bilen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå