kawak Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Trenger best mulig kvalitet på et bilde som skal "tas ut" fra et tv-opptak på dvd. Hvordan gjøres dette? Håper på god hjelp. Bilde skal brukes til julegave..... Lenke til kommentar
ponnihest Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei Jeg tror det går an å eksportere en ramme fra et filmklipp, fra f. eks. Adobe Premiere. Hvor stor oppløsning det blir på, er en annen sak, det vet jeg ikke... Lenke til kommentar
kawak Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Ok, takk! Du eller noen andre her kjenner ikke til et gratisprogram som kan gjøre det samme? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den enklaste måten å gjere det på, er å installere VLC (om du ikkje har det allereie), og trykke Ctrl + Alt + S når du vil lagre eit bilete. Kvaliteten vil ikkje vere so veldig mykje skryte av. Er det ein 4:3-video vil oppløysninga verte 768*576, er det 16:9 vert den 1024*576. Om det er mykje rørsle i biletet vil det verte svært dårleg, men du får no prøve, og sjå korleis det vert. Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Bruk VLC (gratis), sett på pause før du henter ut det bildet du vil ha. Lenke til kommentar
akto Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Bruk VLC (gratis), sett på pause før du henter ut det bildet du vil ha. 7376851[/snapback] Jupp, det gjør du. Har du tilgang til fotoshop kan du forandre størrelsen oppover ved å resize bildet med 5% til du når ønsket størrelse. Lagre mellom hver action. Interpoleringen blir meget bra selv ved store forstørrelser Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 6. desember 2006 Del Skrevet 6. desember 2006 Det som ofte skjer når du pauser i VLC er at framesen ikke klarer å fryse helt. Spesielt i enkelte komprimerte videoer. Men du kan jo prøve deg frem, det funker tross alt fett til det. Bruker selv mest redigeringsprogrammet mitt; Vegas. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå