Gå til innhold

Ny CPU-kjøler - Maks. rundt 500 - LGA775

cravenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ihvertfall veldig fornøyd med Ninjaen min, om den er bedre eller mer stillegående enn den fra Zalman kan ikke jeg uttale meg om men lydnivået er i mine ører meget akseptabelt med den vifta som lå i esken.

Vifta kjører alltid på 100% som da er 1200RPM.

Temps = 37-40° load (CPU: E6300)

Lenke til kommentar
Alle luftkjølere med vifte vil bråke på full speed, om de ikke bråker på full speed, så svifer ikke vifta på full speed, og kjøler ikke like bra.

Så du får ikke luftkjøling som ikke støyer på full vifte speed. :)

7379449[/snapback]

Nå vet ikke jeg hva du beregner som bråk, men en godt 120 mm vifte på 1200 rpm max er hvertfall ikke bråk i mine øyne forhold til en liten cpu vifte som går på 3500 rpm

Lenke til kommentar

Men regner ikke 1200rpm max speed på en vifte, selv om den vifta ikke går høyere. Så hvist du har en vifte som går på 3500max, og bråker, så isteden for å kjøpe en stille vifte som bare spinner på 1200max, så kan du heller dimme den vifta du har så den også kjører på 1200rpm, da er den også stille.

Lenke til kommentar
Men regner ikke 1200rpm max speed på en vifte, selv om den vifta ikke går høyere. Så hvist du har en vifte som går på 3500max, og bråker, så isteden for å kjøpe en stille vifte som bare spinner på 1200max, så kan du heller dimme den vifta du har så den også kjører på 1200rpm, da er den også stille.

7387828[/snapback]

Men nå er det snakk om kjøle effekten av en LITEN vifte som går på 3500 rpm og en STOR vifte på 1200 rpm... Stor vifte med 1200 rpm er bedre enn liten på 1200 rpm!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...