Isbilen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Jøss, har vi et hodetelefon-forum? Fine ting ... Mitt trofaste og etter hvert ganske gamle Denon AHD-350 mistet nylig lyden i høyre klokke. Det går nok an å fikse det, men det ga meg jo en unnskyldning til å oppgradere, og det liker vi jo. Det skulle dog vise seg å ikke være så lett. Stakk ned på HiFi-klubben, hvor jeg i sin tid kjøpte settet, og prøvde Denons nyere øreklokker. De var ikke i nærheten av like gode, og mye større og styggere. Testet ut litt forskjellige sett, og fant ut at jeg faktisk måtte opp til Grado SR-80 for å komme i nærheten av lydkvaliteten på mine gamle, og da snakker vi en tredobling i pris og en form som er lite egnet til utebruk. Så sjekket jeg ut Bose sine Tripods i en annen butikk. Meget bra bass, men savnet klarhet. Noen anbefalinger på nytt headsett som egner seg til MP3-bruk? Lyden trenger med andre ord ikke å være helt ekstrem, men jeg stiller krav til klarhet og bass. De må dessuten være praktiske i bruk, og jeg vil helst slippe å se ut som en DJ på rømmen når jeg går ute med dem. Det ideelle ville vært om det fantes noen ekstremt gode klokker med bøyle bak nakken, men det har jeg mistet troen på. Pristak: Ikke sikker, men rundt en tusing i førsteomgang. Hvis kvaliteten er helt sinnsyk kan jeg være villig til å strekke meg til to lapper, men det er det absolutte taket. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Noe av det tøffeste til bærbart bruk, er jo Sennheiser HD25. https://prisguiden.no/product.php?productId=40745 Dyre, men svært gode. Ment for proffbruk, og er bygd deretter. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Peiling på hvor jeg kan få sett på disse? Jeg kommer ikke til å bruke 1700 spenn på et headset uten å ha prøvd det først ... Lenke til kommentar
JensL Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Hmm....antakeligvis er det lurest å stikke innom sjapper som har proff-lydutstyr og instrumenter. Tviler på at du finner disse på nærmeste Elkjøp eller Platekompani. :-) Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Nå som dollaren er så billig, så ville jeg lett etter Grado SR-80 på Ebay. (Siden det hørtes ut som du likte dem) er du heldig kan du gjøre ett scoop der.. Edit : Ligger 2 stk her : http://cgi.ebay.com/Grado-SR-80-Headphones...1QQcmdZViewItem De selges direkte for $75 (75x6,5x1,25=609,3) Altså 609.- Ferdig fortollet inn til norge.. Det er vel ikke så ille, er det vel ? Endret 29. november 2006 av lock-aze Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Nja, må innrømme at jeg ikke er så begeistret. De virker litt i skjøreste laget; forrige settet mitt er jo pansra i forhold, samtidig som lyden ikke sto helt i forhold til prisen (den kommer i nærheten, men når ikke opp). Det er jo mulig det går seg til litt, men så stort innkjøringspotensiale nekter jeg å tro at det er snakk om. EDIT: En annen ting som er viktig, i og med at de skal brukes mye mens jeg er ute og går, er at de holder seg fastspent selv om jeg beveger på hodet. De jeg har nå ligger rundt smertegrensen i så måte, jeg kan ikke bøye meg for å knytte skoene uten at de deiser i bakken. Derfor hadde det vært kjekt med bøyle bak nakken, men jeg har ikke sett noen skikkelig high-end-sett med denne konstruksjonen. Endret 29. november 2006 av Isbilen Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Hvilken hodetelefon mener du? HD25? Kan ikke skjønne at du synes de er skjøre, nemlig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Nei, Grado SR-80. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Ah, da er jeg med. :-) Helt enig, forresten. Sennheiser HD25 har forresten en lillebror som heter HD25-SP. Denne er ganske lik, bare billigere og litt dårligere lyd. Litt enklere konstruksjon også. HD25, den dyre, har en splittet hodebøyle, så den kan justeres ganske så mye, for at den skal holde seg på hodet. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Har du sett på Koss ? De er robuste, MEN. Du må nesten like koss sine hodetelefoner, da en del av dem farger lyden ganske mye (i overkant mye bass) Brodern har ett par Sennheiser HD 595 (koster ca 1300) Disse synes jeg er fantastiske. Ellers så kan du jo sjekke ut Sennheiser HD 555 (ca 800) Dog, så tror jeg begge blir litt "store" etter det du forteller. Scullcandy Icon/Recruit (billige, så jeg er usikker på lyden) Sennheiser PMX 200 Disse burde du sjekke ut. Sennheiser HD 435 Skullcandy Gi Sony MDR-V500DJ Sennheiser HD 25-SP Personlig liker jeg lyden i Sennheiser meget godt. Av det jeg har testet, så har den vært åpen og lite farget. Jeg har ikke testet noen av hodetelefonene under 600.- dog. Så jeg vet ikke hvordan de billigste låter. Du kan jo sjekke det ut. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Takk for tips, hvis PMX 200 er tilfredsstillende på lyd virker den jo helt perfekt. Jeg har testet HD555 og noen andre HD-modeller, men de blir for store. Koss utgår. Synes ikke lyden er noe særlig å skryte av, og de slipper inn alt for mye støy utenfra. Scullcandy skal være ganske mye bedre enn de andre til samme pris før det forsvarer det urharry designet. Jeg mener, hallo, liksom ... Hodeskaller og kamo-trekk? Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Er en av grunnene til at jeg ikke har Skullcandy. De ser urharry ut. Personlig liker jeg ikke høytalere der bøylen går bak hodet. får de liksom aldri til å sitte noe godt, men hver sin smak. Lenke til kommentar
JensL Skrevet 29. november 2006 Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 PMX200 låter nok ganske likt PX200, og da tviler jeg på at du blir fornøyd. De er greie til prisen, men ikke mer. Hva med Clip-ons? F.eks. Audio-Technica: Flere her: http://www.audiocubes.com/category/Headpho...ort=5a&page=all Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 29. november 2006 Noen butikker i Norge som fører de der? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Hmm... Selger du de som mistet lyden i ene kanalen? ^^ Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Foreløpig ser det ut til at jeg ender opp med å reparere dem, siden jeg ikke har funnet noen verdige erstattere enda. Er de spesielt ettertraktede eller noe, siden du spør? Lenke til kommentar
JensL Skrevet 30. november 2006 Rapporter Del Skrevet 30. november 2006 Noen butikker i Norge som fører de der? 7388683[/snapback] Nei, dessverre. Utenfor Japan er det bare Audio-Technicas proff-utstyr som selges, ikke hifi-tingene. Veldig synd, for de har mange fine hodetelefoner. Audiocubes er bra å handle fra, dog. Lenke til kommentar
Wolfsbane68 Skrevet 1. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 1. desember 2006 Noen butikker i Norge som fører de der? 7388683[/snapback] Nei, dessverre. Utenfor Japan er det bare Audio-Technicas proff-utstyr som selges, ikke hifi-tingene. Veldig synd, for de har mange fine hodetelefoner. Audiocubes er bra å handle fra, dog. 7394850[/snapback] Agree on the audiocubes, even after they slap on VAT, one still remains ahead (worked this way for both Sennheiser HD25s and Beyerdynamic DT880s I got from Germany). The problem as I see it, if you really fell for that distinctive Grado sound, you won't be satisfied with anything else In this case going for Grado on ebay makes sense to me (and why stop with SR-80 when just for $xxxx more you can get SR-225? :!: ) If isolation is a must, one can't go wrong with HD25s IMO (AKG K81Js are more of a love-or-hate thing). Lenke til kommentar
Titten-Tei Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Jøss, har vi et hodetelefon-forum? Fine ting ... Mitt trofaste og etter hvert ganske gamle Denon AHD-350 mistet nylig lyden i høyre klokke. Det går nok an å fikse det, men det ga meg jo en unnskyldning til å oppgradere, og det liker vi jo. Det skulle dog vise seg å ikke være så lett. Stakk ned på HiFi-klubben, hvor jeg i sin tid kjøpte settet, og prøvde Denons nyere øreklokker. De var ikke i nærheten av like gode, og mye større og styggere. Testet ut litt forskjellige sett, og fant ut at jeg faktisk måtte opp til Grado SR-80 for å komme i nærheten av lydkvaliteten på mine gamle, og da snakker vi en tredobling i pris og en form som er lite egnet til utebruk. Så sjekket jeg ut Bose sine Tripods i en annen butikk. Meget bra bass, men savnet klarhet. Noen anbefalinger på nytt headsett som egner seg til MP3-bruk? Lyden trenger med andre ord ikke å være helt ekstrem, men jeg stiller krav til klarhet og bass. De må dessuten være praktiske i bruk, og jeg vil helst slippe å se ut som en DJ på rømmen når jeg går ute med dem. Det ideelle ville vært om det fantes noen ekstremt gode klokker med bøyle bak nakken, men det har jeg mistet troen på. Pristak: Ikke sikker, men rundt en tusing i førsteomgang. Hvis kvaliteten er helt sinnsyk kan jeg være villig til å strekke meg til to lapper, men det er det absolutte taket. Disse spiller fletta av de fleste i sitt prissjikt: http://www.hifiklubben.no/produkter/tilbeh...lefon_soelv.htm Tro meg - jeg har hørt MANGE sett. Sennheiser kan ikke måles med dette settet. Jeg og flere var heldige og fikk dette på tilbud til 599,-. Muligens det beste kjøpet jeg noen sinne har gjort. Fås også i sort. Det er kun Beyerdynamic (verdens beste holdetelefon) som er hakket vassere - men også flere hundringser dyrere og mye større. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2008 Rapporter Del Skrevet 21. februar 2008 Sidan tråden er over året gammal trur eg trådstarter har tatt sitt valg, stenges. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg