A_N_K Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Mener det sto i changelog'en at Qt3.1 støtter Xft2, noen som vet om man er nødt til å rekompilere Qt etter å ha lagt inn Xft2 (har v1 for øyeblikket)? Og.. noen som har prøvd å bruke Mosfet Liquid med Qt? Lenke til kommentar
LeD Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 På http://www.fontconfig.org (hvor man laster ned Xft2) finner du en patch som gjør at Qt3 bruker Xft2 i stedet for Xft1. Men dette er sikkert inkludert i Qt3.1. Jeg regner med at du må kompilere Qt på nytt. Har selv prøvd å få mozilla til å fungere med Xft2, uten hell. LeD Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Fins det ikke en xft-patch for Mozilla? Vet ikke om det er xft1 eller 2 da. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 15:37, skrev A_N_K:Fins det ikke en xft-patch for Mozilla? Vet ikke om det er xft1 eller 2 da. Den siste versjonen skulle støtte Xft2. Men da jeg hadde installert Xft2, og kompilert Mozilla med støtte for det, krasjet Mozilla ved oppstart. Jeg har ikke sett noen Xft1-patcher for Mozilla. Og den innebygde freetype2-støtten er ikke god. Så da holder jeg meg fortsatt til Opera med Qt2 og Xft1... LeD Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Synes Opera med Qt3 funker fint jeg : ) Ennå ikke prøvd å kompilere med xft2 ennå da. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 16:46, skrev A_N_K:Synes Opera med Qt3 funker fint jeg : ) Er det på noen måte bedre enn den gamle versjonen med Qt2? Ellers gidder jeg ikke å oppgradere noe som virker... LeD Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Mener at fonter behandles på en annen måte, mulig at det kun er xft2-støtte som er forskjellen, er ikke sikker. v3.10 er uansett avhengig av Qt3 er den ikke? Forresten, det minner meg på.. Qt er vel linket inn i Opera allerede (hvis man velger static, som meg). Dermed har det ingenting å si hvilken versjon du har på harddisken. Edit: xft2 må vel allerede være linket inn i Opera/Qt3.1 (så vidt jeg kan se fungerer xft som statisk bibliotek)? Dermed burde det ikke være noe i veien for å prøve siste Opera i alle fall : ) [ Denne Melding var redigert av: A_N_K på 2002-11-16 17:55 ] Lenke til kommentar
drall Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Tidligere versjoner av Opera som var statisk linket til qt2, hadde mellom annet ikke kantutjevning av fonter, det hadde den dynamiske versjonen. Jeg vet ikke om det samme gjelder Opera 6.1 statisk linket til qt3, men versjonen som er dynamisk linket gir i alle fall fine fonter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå