kaffelaban Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hei folkens. Jeg driver nå å planlegger bygging av en stue-PC, og det er jo rikti så spennende. Jeg har sålangt et system som jeg mener skal ligge under 10db:-)Støyfritt er altså nøkkelordet. Det jeg lurer på er hvilken harddisk jeg bør gå for? Altså hvilken HD er superstille? (jeg snakker om 3.5") Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvis du ikke trenger mye lagringsplass på selve pc'en (om du har server på nettverket f.eks) synest jeg selv samsung sin 40gb disk er svinstille. Kun en plate også, stilliste disken jeg har hørt. Trenger du mer plass derimot ville jeg anbefale seagate 7200.10 serien, få plater og generelt veldig stille Lenke til kommentar
mandela Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 det er vel ingen 3.5" som er superstille: http://www.silentpcreview.com/article29-page1.html Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Hvis du ikke trenger mye lagringsplass på selve pc'en (om du har server på nettverket f.eks) synest jeg selv samsung sin 40gb disk er svinstille. Kun en plate også, stilliste disken jeg har hørt. Trenger du mer plass derimot ville jeg anbefale seagate 7200.10 serien, få plater og generelt veldig stille 7375878[/snapback] Jeg ville gitt deg samme tips: lag deg en filserver på hjemmenettverket og bruk den som lagringsplass. Da holder det med en 2.5" harddisk til OS/programmer og slikt. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Om du er ute etter lavt støynivå er muligens CF+IDE-overgang noe du bør se på. Både 4GB og 8GB har lav nok pris til at det er praktisk IMO. Skal du bruke en mekanisk disk vil nok den sprenge 10dB budsjettet ditt med hundrevis av ganger med mindre du måler fra SilenX-avstand og trekker fra en Thermaltake-prosent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå