geokri Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 sitter med avisa demmes foran meg, står ikke rimelig tid, står innen ei uke, er ikke 3 uker det da... men som sagt er forkskjell på de forskjellige butikkene! var jo en over som fikk mye bedre plater til samme prisen, må jo være et lite bevis på at det er nå litt fornuft i den garantien Lenke til kommentar
kindings Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 16:18, skrev smetho:Det er sant det ekren sier. Skulle jeg f.eks gått å kjøpt støvsuger så kunne nok mye av det selgeren sa virke fornuftig og jeg kunne endt opp med å kjøpe noe jeg egentlig ikke hadde bruk for (men som kostet ekstra). Jeg aner jo såvidt bak-fram på en støvsuger, og det er enda verre med datamaskiner for folk flest. :smile: Godt å høre at jeg ikke er den eneste som har falt for det trikset. Lusent å sende den eneste blondina bort når de ser en stakkars bortfallen gutt i husholdningsavdelingen... uten at jeg skal kommentere det nærmere. Men når det er sagt har jeg hørt utrolig mye dumt også i databutikker. Komplett i Trondheim er definitivt ikke noe unntak, sjokkerende hva de kan få seg selv til å si med andre kunder i butikken. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Såså. Sånn jeg oppfatter posten din så mener du altså at når man når en viss alder så skal man velge å ikke bry seg om at man blir lurt/villedet når man stikker hodet innafor dørene på elkjøp? Sier seg vel selv at Elkjøp må ta imot en god del pepper. Det er vel ikke rart at den værste anti-elkjøpt hetsen oppstår på et forum der størsteparten av brukerne har større innsikt i de boksene elkjøp selger, enn de som jobber som selgere. Når du går inn på elkjøp må du være kritisk. Du bør helst være kritisk til ALT som blir fortalt deg, fordi mye av det som blir sagt ikke henger på greip i det hele tatt. Svar meg f.eks på et enkelt spørsmål: *Går det ann å sammenligne kvaliteten på to forskjellige tv-bilder inne i en gjennomsnitts elkjøp-butikk, og konkludere noe særlig om tv`ene? Hvis svaret ditt er "ja", bør du bli mer kritisk. =) DrErling [ Denne Melding var redigert av: DrErling på 2002-11-18 00:18 ] Lenke til kommentar
oceana Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 hm, må forsåvidt si meg enig her, det er unødvendig å bruke slike forkortelser som UXGA SXGA osv, når man heller kan referer til oppløsning. På den andre siden så er det jo tilfelle av Elkjøp bare er ute etter å tjene penger, men slik er det i en beinhard bransje, og elkjøp er vel faktisk den billigste av kjedene, men også etter min mening den dårligste. Problemet generelt er jo at folk ikke lenger vil betale litt ekstra for god kvalitet og hyggelig butikk, neida, her skal alle ha alt til lavest mulig pris! Dette er en kjent sak som gjelder for resten av samfunnet, og vi burde prøve å snu denne trenden ved å satse på de litt dyrere sjappene som fremmer kvalitet og support framfor lave priser og mangel på kunnskaper om produktene! ...kan brått trekke en parallell til resten av landet; trenden er jo at man skal jobbe minst mulig og tjene mest mulig, arbeidsgiver skal helst sitte igjen og betal for at man ikke er på jobben. Dette er tragisk, og hvis det er noen arbeidsgivere ute blant folk på forumet så tipper jeg de sier seg enig i det jeg sier. final statement: Snu trenden, jobb mer så kan du betale mer for varene, og dermed få bedre kvalitet, bedre butikker, og bedre støtte, samt få et bedre samfunn :smile: -dette ble en unødvendig lang post, men skrev det for å gi folk litt perspektiv på hvordan ting er..:smile: Lenke til kommentar
Term Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: unger hele gjengen, det er det dere er!!! Nå handlet mest denne tråden med at man har opplevd manglende kompetanse innen en bedrift. Sist jeg husket, så er elkjøp delt inn i forskjellige avdelinger. Dvs at de som selger data burde for guds skyld også kunne data. Denne tråden synes jeg gir folk (som ikke visste det fra før) et lite hint om at folk på elkjøp ikke er så lure som de tror de er. Har opplevd en del ganger manglende kompetanse og vilje til å hjelpe når jeg vet hva jeg leter etter. Nå er det vel bevist nylig at de bevisst lurer kundene til å kjøpe noe de ikke har bruk for. Så si hva du vil, men jeg synes det er greit å ta slike ting opp å diskutere. Å angående laptoper med forskjellig betegnelse på skjermtype, så er det temmelig essensielt å vite viss kjøperen skal ha noe som krever høyere oppløsning. Hvis selgeren overbeviser kjøperen om at XGA er nok, så blir det galt. Det var bare mine tanker. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 jeg liker oceana........... Der var det noe fornuftig! Folk vil ha både i pose og sekk, tusler på Telehuset og klager på prisen, og tusler på elkjøp og klager på at de må stå i kø. Herregud altså...hvordan skal det gå med verden :smile: Når vi er inne på gode/dårlige kjeder, kan vi kåre den beste kjeden?? kom igjen kom med den kjeden dere mener er best, og jeg driter i om dere hater kjedebutikker, jeg vedder på at alle har handla på en! Alternativene er: 1. Elkjøp 2. Lefdal (er vel egentlig det samme som elkjøp?) 3. Spaceworld 4. Expert 5. Ideel (Coop) noen som er glemt?? kom med dem! Her i Bodø vil jeg hvertfall holde en knapp på Elkjøp med kanksje Telehuset på delt 1. plass! Expert og Spaceworld butikkene her er skikklig trasige! Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Har jobbet både deltid og fast på Elkjøp i 2,5 år. Har hatt spørsmål om XGA hele 1 gang i løpet av den perioden. Av de kundene jeg kan huske så er det bare en som jeg vet om som kjører RAID på sin egen PC. Jeg husker fortsatt første gangen det kom en kunde og spurte om vi solgte løse harddisker. "Ja selvfølgelig" sa jeg, og dro frem diverse små IDE-ting. Han sto bare å titta dumt på meg og lurte på hva jeg drev med. Han skulle ha en PC uten skjerm. Jeg skjønte fort at dette var det kunnskapsnivået de fleste av kundene hadde/har. Det er ikke rart at mange på Elkjøp ikke husker alle forkortelsene. De trenger dem praktisk talt aldri. _________________ Abit IT7-MAX Pentium 4 2GHz @ 2.8GHz (Volt-modda) Apacer 1GB PC3200 DDR @ 187/374MHz ELSA Gloria DCC @ 250MHz/530MHz GeForce3 + loddebolt + bios = Quadro DCC [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-11-18 03:16 ] Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Alt av færdig PC'er holder fornuftige folk seg unna..det er mye greiere å bruke litt tid på å lære seg litt med data og bygge egen PC. Færdig PC'er er det bestandig no lureri med...små hd'er, sløv cd-rom, lite ram, mangler alt av software som skal følge med og sånnt...bæd Lenke til kommentar
Term Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Alt av færdig PC'er holder fornuftige folk seg unna..det er mye greiere å bruke litt tid på å lære seg litt med data og bygge egen PC. Færdig PC'er er det bestandig no lureri med...små hd'er, sløv cd-rom, lite ram, mangler alt av software som skal følge med og sånnt...bæd Amen to that! Jeg har en kompis på thorn som har problemer med å anbefale Compaq maskiner. Dette for at han vet hva slags dritt dette er. Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Jeg husker fortsatt første gangen det kom en kunde og spurte om vi solgte løse harddisker. "Ja selvfølgelig" sa jeg, og dro frem diverse små IDE-ting. Han sto bare å titta dumt på meg og lurte på hva jeg drev med. Han skulle ha en PC uten skjerm. ROFL omg da blir nesten redd Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: IceXCool skrev (2002-11-18 06:32):Alt av færdig PC'er holder fornuftige folk seg unna..det er mye greiere å bruke litt tid på å lære seg litt med data og bygge egen PC. Færdig PC'er er det bestandig no lureri med...små hd'er, sløv cd-rom, lite ram, mangler alt av software som skal følge med og sånnt...bæd Så du mener at bestemor på 78 skal lære seg å bygge en pc? Tror du hun klarer å sette i en cpu uten å bende noen pinner? Det blir for dumt. Og det er ikke noe lureri med alle merke pc'er. Sitter her med en Compaq Evo. Aldri hatt en så stabil og god PC før. Vi leverer ut 10 talls slike og lignende pc'er hver uke. Aldri noen problemer med selve maskinene. Selv så bygger jeg min egen PC, men anbefaler vanlige folk å kjøpe merke pc'er. Lenke til kommentar
Oyoz Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Quote: hva med at du hadde spurt om hvilken oppløsning skjermene kjørte?? hva er egentlig vitsen med å fjotte med latterlige forkortelser som 95% av norges befolkning ikke har anelse hva står for??Hadde det vært bedre om han selgeren hadde stått å babla i det vide og breie om xga og uxga+ skjermer til hu bestemora, hun hadde sikkert ikke skjønt mye av det!Tipper han selgeren på Elkjip er kan ti ganger mer en fjortiser som springer rundt og briefer ed forkortelser de har lært seg på nettet!;D bare en tanke som falt meg inn........ Et bra poeng, jeg spurte jo til slutt om det, da forsto de i hvert fall hva jeg mente, men om de hadde 1400x1050 det kunne de ikke svare på. Men på noen av dem kunne jeg jo velge hvilken skjermoppløsning jeg ville ha !? Men det går jo ikke an, med mindre du vil scrolle desktopen din opp og ned. Det er vel slik på bærbare, at den oppløsningen som er standard for skjermtypen også er den beste, eller... Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 14:32, skrev Oyoz:Hvordan kan en ansette noen til å selge laptoper på en butikk uten at noen av de ansatte vet hva SXGA+ er? Det er ikke mange som vet hva dette er, selgere på en slik butikk prøver å unngå slike forkortelser. Det er mye bedre å snakke om oppløsning på skjermen. [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-11-18 14:09 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 23:04, skrev Stonescream:Var innom Elkjøp på Lillehammer i går..100 cd spindel uten cover... 949 kroner....... De cdene koster 199kr. [ Denne Melding var redigert av: SirHartge på 2002-11-18 14:09 ] Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Dei trong 3 veker. Då eg sa at eg ikkje syntes at det var rimeleg tid. Da må dem skjerpe seg. Det er en uke som teller, får de ikke inn varen i løpet av en uke, så har du krav på ett lignende produkt til samme pris. Dette gjelder de 3 første dagene og de som ikke er merket med begrensent antall. Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 06:54, skrev Term: Quote: Alt av færdig PC'er holder fornuftige folk seg unna..det er mye greiere å bruke litt tid på å lære seg litt med data og bygge egen PC. Færdig PC'er er det bestandig no lureri med...små hd'er, sløv cd-rom, lite ram, mangler alt av software som skal følge med og sånnt...bæd Amen to that! Jeg har en kompis på thorn som har problemer med å anbefale Compaq maskiner. Dette for at han vet hva slags dritt dette er. har du tenkt på at Compaq har flere typer pc'r en presario. compaq kjører du serier, privat ( v ) marketed å comersiel marketed ( c ). det er to helt forskjellige serier. Lenke til kommentar
mbst Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 10:02, skrev olsen:Og det er ikke noe lureri med alle merke pc'er. Sitter her med en Compaq Evo. Aldri hatt en så stabil og god PC før. Vi leverer ut 10 talls slike og lignende pc'er hver uke. Aldri noen problemer med selve maskinene.Selv så bygger jeg min egen PC, men anbefaler vanlige folk å kjøpe merke pc'er. Ting tyder på at du ikke gjør jobben din i skrivende stund? Derfor er køen på Elkjøp så lang... hehe :wink: Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: mbst skrev (2002-11-18 15:11):Ting tyder på at du ikke gjør jobben din i skrivende stund?Derfor er køen på Elkjøp så lang...hehe :wink: /me er ikke selger :smile: Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-18 00:17, skrev DrErling:Svar meg f.eks på et enkelt spørsmål:*Går det ann å sammenligne kvaliteten på to forskjellige tv-bilder inne i en gjennomsnitts elkjøp-butikk, og konkludere noe særlig om tv`ene? Det er jo akkurat derfor du har angrefrist, sånn at du kan kjøpe TV'en, ta den med hjem for senere å heve kjøpe hvis du ikke liker den. :razz: _________________ AMD XP 1800+@2000+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID 0 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-11-18 15:29 ] Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Cappo skrev (2002-11-18 15:28): Quote: Den 2002-11-18 00:17, skrev DrErling: Svar meg f.eks på et enkelt spørsmål: *Går det ann å sammenligne kvaliteten på to forskjellige tv-bilder inne i en gjennomsnitts elkjøp-butikk, og konkludere noe særlig om tv`ene? Det er jo akkurat derfor du har angrefrist, sånn at du kan kjøpe TV'en, ta den med hjem for senere å heve kjøpe hvis du ikke liker den. :razz: Men det blir jo ett svare strev! Og ikke alle gjør det! Elkjøp burde plassert Alle TVene likt, og ikke belyse enkelte av de (de billige) med spotter. Det er juks, og burde vært ulovelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå