Oyoz Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Hvordan kan en ansette noen til å selge laptoper på en butikk uten at noen av de ansatte vet hva SXGA+ er? Tenkte jeg skulle sjekke hvordan de forkskjellige skjermtypene (XGA, SXGA+, UXGA+) så ut, da jeg omsider fikk hjelp, viste det seg at ingen av de (to) visste at det eksisterte forskjellige typer. Jeg fikk omsider forklart dem hva det var, men de trodde ikke de hadde noe annet enn det som stod der (XGA). Dessuten var det en selger som greide å prakke en laptop på en dame med det argumentet at denne maskinen (med XP1400) greide å kjøre "tunge" oppgaver fordi "hjernen" i maskinen var større selv om damen ga klar beskjed om at hun bare trengte maskinen til å skrive på word, sjekke mail og surfe på internett (Word droppet hun forresten, fordi det kostet 1000 ekstra). Tror jeg holder meg til webshoper og egen kunnskap når jeg skal kjøpe laptop ja. Lenke til kommentar
twarr Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Jeg er enig, de på elkjøp har ikke peiling på noe som helst.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Oyoz, Ja de folka på Elkjøp har ikke peil på PC, men det er ingen nyhet. For det andre så er Elkjøp, som de fleste andre firmaer i dag, fokusert på å tjene mest mulig penger, uansett om det betyr at de må lure kunder. Synd at det skal være slik, men ser du deg rundt om, så er det slik verdenen fungerer i dag dessverre. Lenke til kommentar
Arch_ Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Hva er forkskjellen mellom skjermtypene XGA, SXGA+, UXGA? Lenke til kommentar
oltis Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 XGA tilsvarer oppløsning på 1024*768, mens SXGA+ er 1400*1050 og UXGA tror jeg er 1600*1200. Lenke til kommentar
2roll Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Kan ikke noen heller fortelle neste gang de er på elkjøp og får fornuftige svar. Det hadde vært nyhet, det! Lenke til kommentar
ekren Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Det som er skikkelig gøy med Elkjøp, er nettopp at de klarer å prakke på folk de utroligste ting - generelt sett er det dårlige kunnskaper på data ser det ut til (finnes jo unntak).. Det som slår meg er følgende.. Hvis jeg skal kjøpe en type vare på elkjøp, lefdal e.l. , og har god peiling på området selv, merker jeg fort hvor utrolig lite peiling de jeg snakker med har.. Men går jeg og kjøper noe jeg ikke vet noe om selv annet enn at jeg trenger det.. - Så kjøper jeg fort argumenter dersom de høres fornuftige ut.. (har selvfølgelig sluttet å tro på noe som helst nå, men likevel..) Lenke til kommentar
smetho Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Det er sant det ekren sier. Skulle jeg f.eks gått å kjøpt støvsuger så kunne nok mye av det selgeren sa virke fornuftig og jeg kunne endt opp med å kjøpe noe jeg egentlig ikke hadde bruk for (men som kostet ekstra). Jeg aner jo såvidt bak-fram på en støvsuger, og det er enda verre med datamaskiner for folk flest. Syns det er sykt når "bestemor" skal ha en PC for å sjekke mailen fra barnebarna og ender opp med toppmodellen, inklusive alt slags tilleggsutstyr. Kjekt for Elkjøp, men kjipt for bestemor :smile: EDIT: skriveleif... [ Denne Melding var redigert av: smetho på 2002-11-16 16:19 ] Lenke til kommentar
Rusmusa Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Elkjøp lurer deg med lavpristilbud: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...2/1033128753.85 Lenke til kommentar
jossa Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 hehe jeg hadde sedd i elkjøpavisa og der sto det noe om 100pak cd'er spindel.... disse hadde de ikke fådd inn sa selgeren og prøvde og stikke av, det var da jeg (fysisk)tok tak i han, stoppen og snudde han tilbake til neg å sa litt spørrende "bomtursgaranti?" han svarte bare lettere irritert "vent litt da" og kom tilake 2-3 minutter senere og sa at jeg kunne ta 100 cder av er annet merke og med cover..... betalte 200 for alt har regna ut at det tilsammen hadde kosta 500 sparte 300? eller? uansett ikke gi deg, å ikke tro ikke på alt de sier bare fordi de har en hvit sjorte med et elkjøp skilt og ei penn eller to i lomma... _________________ data er oppskrytt og forsvinner vel om noen år når folk går lei tenker jeg. -Dan Hansen- [ Denne Melding var redigert av: jossa på 2002-11-16 16:59 ] Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Er "bomtursgaranti" noe Elkjøp har? Hva går denne "garantien" ut på? Hvis de er utsolgt for en vare får man en annen til samme pris? Hørtes ikke helt logisk ut det.. [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-11-16 17:23 ] Lenke til kommentar
muffe Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 At elkjøp lurer kundene opp i stry er ingen nyhet. De selger jo fremdeles skrivere fra HP som ikke produseres (husker ikke navnet) lengere, til en vanvittig pris (~1000kr). Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Tror det er noen som glemmer at Elkjøp ikke er en PC butikk... Du kan jo ikke forvente at de skal kunne alt om alt de selger. Elkjøp = en plass du kun kjøper fra når de har syke tilbud. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. november 2002 Del Skrevet 16. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 17:12, skrev Nostradamus:Er "bomtursgaranti" noe Elkjøp har?Hva går denne "garantien" ut på?Hvis de er utsolgt for en vare får man en annen til samme pris? Hørtes ikke helt logisk ut det..<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-11-16 17:23 ]</font> Det jeg tror han mener er at Elkjøp garanterer at dem har annonsert vare minst 3 dager. Hvis dem blir utsolgt innen 3 dager så skal du ha en tilsvarende eller bedre vare til samme pris... Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Var innom Elkjøp på Lillehammer i går.. 100 cd spindel uten cover... 949 kroner....... Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-17 23:04, skrev Stonescream:Var innom Elkjøp på Lillehammer i går..100 cd spindel uten cover... 949 kroner....... OMFG.......... Lenke til kommentar
Richard`n Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 18:27, skrev GeeZuZz:Tror det er noen som glemmer at Elkjøp ikke er en PC butikk...Du kan jo ikke forvente at de skal kunne alt om alt de selger.Elkjøp = en plass du kun kjøper fra når de har syke tilbud. Joda... men de må jo kunne det grunnleggende om sine varer... det er det minste en kunne forlange av folk som har som profesjon å selge disse dem. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Quote: Den 2002-11-16 14:32, skrev Oyoz:Tenkte jeg skulle sjekke hvordan de forkskjellige skjermtypene (XGA, SXGA+, UXGA+) så ut, da jeg omsider fikk hjelp, viste det seg at ingen av de (to) visste at det eksisterte forskjellige typer. Jeg fikk omsider forklart dem hva det var, men de trodde ikke de hadde noe annet enn det som stod der (XGA). hva med at du hadde spurt om hvilken oppløsning skjermene kjørte?? hva er egentlig vitsen med å fjotte med latterlige forkortelser som 95% av norges befolkning ikke har anelse hva står for?? Hadde det vært bedre om han selgeren hadde stått å babla i det vide og breie om xga og uxga+ skjermer til hu bestemora, hun hadde sikkert ikke skjønt mye av det! Tipper han selgeren på Elkjip er kan ti ganger mer en fjortiser som springer rundt og briefer ed forkortelser de har lært seg på nettet! ;D bare en tanke som falt meg inn........ Lenke til kommentar
Navyshark Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Bomtur garantien fungerar.... NOT Dei hadde ein 21"TV med TXT TV og stereo til 1600kr. Då eg kom inn på elkjøp for å kjøpa den hadde dei ikkje fått den inn. Eg tenkte eg skulle prøve denne bomtursgarantien så eg krevde ein annan 21"TV. Men nei. Han forklarte at det berre gjalt dersom dei ikkje klara å skaffe produktet innen rimeleg tid. Dei trong 3 veker. Då eg sa at eg ikkje syntes at det var rimeleg tid. Byrja han å skrike meg i andletet om at 3 veker var meir en rimeleg tid og at han ikkje kunne gje meg ein annan TV. Etter mykje skriking fram og tilbake kunne han tilby ein 14" TV til 1700Kr!!!!!!!!!! Den var betre for den var CE godkjent..... CE er ikkje ei godkjening men eit klistermerke som kven som helst kan setja på dersom produktet er laga etter gjeldande reglar.... Denne TV-en var altså forskriftsmessig laga... Sjølvsagt kjøpte eg den................. Eller ikkje........ Lenke til kommentar
geokri Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 var egentlig ikke ferdig .............. Er en latterlig tendens her i forumet til at når noen lir misfornøyd med en eller anna butikk eller webshop, så spyr de fjottete ting ut av seg her på forumet, alle har sikkert ett eller anna negativt å si om en butikk eller noe. Dagens konkuranse, finn en butikk som ikke noen har hatt negative opplevelser med! Skjønner godt butikker som ikke vil gi feks my mobil når noen kommer med en moil som ikke oppfører seg som den skal, tenk hvor mange som misshandler mobiler, prossessorer, og anna elektronikk! har handla masse på Elkjøp her oppe i Bodø, og alltid fått utmerket service, mye kø da, men det er jo bare noe man må finne seg i. Er jo mindre kø enn på polet og postkontoret, så da er jeg happy! er jo selvfølgelig forskjell på butikker rundt omkring i norges land, da blir det feil å hakke på en heil kjede for det! unger hele gjengen, det er det dere er!!! .....tror jeg er ferdig nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå