Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc`en skrur seg av og på.

Anbefalte innlegg

Jeg har et kjempe problem og trenger deres ekspertise. Dette er det merkeligste jeg har opplevd og var ganske skremmende da det skjedde..

I natt da jeg la meg, skrudde jeg av pc`en, tok litt tid før jeg sovnet. Men da jeg nesten gjorde det hørte jeg en merkelig lyd i rommet. Brå våknet og så et blått lys som blinket i hele rommet.

Dette var LED på ene sidedør vifta. Hele pc`stod og blinket som om den skulle ha skrudd seg av og på med 2millisekund mellomrom. Det var som vekselstrøm som gikk igjenom hele pc`en og lekte med den.

Da den skrudde på seg av seg selv så kan jeg ikke unngå og tenke at det er prossesoren som kansje er gåen. Men jeg vet ikke. Å håper dere kunne kansje hjelpe meg.

Jeg har alltid hatt prossesoren overklokket og ser på den som synderen. Men synes det er rart at den skrudde seg selv på med "blinking, og at den går av og på".

Er nesten som den prøver og få strøm men vil ikke..

Hadde vært fint om noen kunne hjelpe her for jeg er avhengi av den pc`en til jobb bruk og mer å har ikke råd til og bytte ut hele pc`en.

Oppsettet er:

X2 3800+@ 2.5

ASUS A8N SLI Premium

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB (2 stykker)

Sapphire Radeon X1900XTX 512MB

Hiper Type-R 580W Sort

X-Fi Fatality

Men, når jeg skrur på strømmen bak strømforsyneren så begynner pc og "hikke" altså skru seg selv av og på men på et veldig lavt nivå. Altså den går ikke alt av strøm, den svarer ikke når jeg trykker på "av på knappen" forand på pc`en..

Noen som kan hjelp meg? Sitter nå og prøver og fikse den så setter pris på raske svar!

ps: Skjermkortet ser ikke ut til og svare under denne merkelige seansen.

ps2: jeg får ikke skrudd den på med "av på knappen" forand da den starter og "hikke" når jeg skrur på knappen bak strømforsyneren.

Endret av BanAnus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes veldig snodig ut - - virker jo som om det er noe krøll mellom PSU - Hovedkort og diverse tilkoblinger......vet ikke hva som kan være galt.

Jeg hadde gått for en Hardware-reboot (fant på det akkurat nå) - plukk hele dritten fra hverandre og sett den sammen igjen, forsøkt å boote etterhvert som de essensielle tingene er satt på plass. :)

My best effort

Lenke til kommentar

Jeg mistenker hovedkort eller strømforsyning. Den hiper strømforsyninga er bra, har en selv, men det beste hadde vært om du kunne prøvd en annen en. Overklokking i seg selv er ikke direkte farlig med mindre du skrur spenninga til cpu latterlig høyt, så cpu er sikkert ikke problemet. Du kan også prøve som anbefalt her og ta ut hovedkortet og starte opp med kun cpu og ram. Du kan også koble fra psu HELT og tjuvstarte psu for å utelukke den.

Lenke til kommentar

ok takk for gode svar, skal prøves. Tok ut cpu nå og så på den, den ser helt fin ut. Kan ikke se fysiske skader. Tror jeg har en annen PSU liggende, skal teste. Skal å prøve og tjusstarte psu. Se om det faktisk er den som er grunnen.

Du sa ledningen kom inntil jord. Mener du ledningene inni selve pc`en?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...