trondiz Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg får ikke innstallert Vista. Første gang jeg prøvde var direkte fra XP. Da hengte det seg ett eller annet sted slik at expanding files låste seg på 27% mens den innstallerte feuteres osv. Nå henger den seg bare på det punktet. Andra gang prøvde jeg å boote fra CD men får opp en beskjed etter partisjonering at at hardisken ikke møter kravene til windows. Can not find a system volume that meets the requirements to windows eller noe i den duren. 3. gang var ett forsøk der jeg slettet XP for å få hele hardisken fri for å teste. Samme feilmelding. Nå sitter jeg her uten xp og uten vista. prøvde å legge inn xp igjen, men innstallasjonen henger seg når den begynner å undersøke HW til PC'en. Har testet med flere CD'er. AMD 3200+ Geforce 6800GT 256mb 1gig minne Asrock dual hovedkort. mer enn nok harddisk (200gig + 600gig) Er det noen annen måte å løse dette på? Hva kan eventuelt være problemet? Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Vista krever en god størrelse på den partisjonen du skal installere på. Jeg prøvde vista ultimate og da var ikke en 21gb partisjon godt nok. Økte den til 36gb og da gikk det. Ganske morsomt, for Vista informerte meg om at den trengte MINST 13487MB eller noe slikt, rundt 13.5GB altså, ledig plass på partisjonen. Så ja, det er kaker i mosen i vista allerede. Forsåvidt fjernet jeg vista rimelig kjapt. Det takler ikke programmer som bruker chm filer, hjelp filer. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Jeg kan vel nevne at jeg har prøvd forskjellige størrelser på partisjonering. fra 40GB opp til 180gb. Er litt desperat siden jeg ikke får lagt inn XP. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hjelper det ikke når du sletter partisjonen en gang heller? Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 nei. har slette, formatert endra størrelse. Alle muligheter på det punket. Lurer på om det er noe galt med den harddisken. Har tenkt å formatere en annen harddisk. Men da mister 160GB med ting jeg ikke har backup av. Siden jeg ikke får innstallert xp så sliter jeg litt. Skal prøv med en live-linux cd når jeg kommer hjem fra skolen. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Høres ut som windows ikke setter den partisjonen du vil installere på, til en aktiv og eller primær partisjon. Også nekter deg den å installere fordi den ikke er det. Absurd, men hei.. Det er windows. Lenke til kommentar
spazeman Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Hvilken Vista versjon har du? Det problemet at den ikke finner noen disk å installere på er et kjent problem fra en av beta/RC versjonene. men det er fikset på RTM. Så det skulle la seg løse hvis du hadde fått tak i en nyere Vista versjon. Lenke til kommentar
trondiz Skrevet 28. november 2006 Forfatter Del Skrevet 28. november 2006 Er nok RTM. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Windows XP har en veldig, veldig stygg tendens til å lage logiske partisjoner (i en ekstended partisjon) når du ber den opprette nye partisjoner.. Vista er ikke spesiellt glad i å bli installert på en logisk partisjon og vil gjerne ha en primær partisjon å boltre seg på. Prøv å partisjoner disken med et eksternt verktøy før du prøver. -C- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå