Gå til innhold

Leica 14-50mm pris (Panasonic Lumix DMC-L1 kit)

Anbefalte innlegg

Hei!

Ser at Panasonic DMC-L1 ( L1 i produktguide ) har kommet for salg.. 17999 står det i produktguiden, men hva med optikken? I produktguiden er det ihvertfall helt feil...; Leica 14-50 i produktguide ... 23500 for linsen.... oisann .... det var visst med et leica digilux 3 det jo... Hva med bare Optikken?

Noen som vet/har hørt noe om hvilken pris dette objektivet kommer til å ha for oss vanlige døde? ...

PS: Hvis noen vil ha dette kameraet, men kan klare seg med et Zuiko Digital 14-45mm, så PM meg, så kan vi bytte...

Endret av kiskogl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kommer vel for salg senere regner jeg med.

7374674[/snapback]

Det gjør det nok. Jeg snakket med en Panasonic-representant på Electroworld, og han sa noe om det, men jeg husker ikke når - bare at det var en stund til.

Uansett, så bør du huske på at det bare er OIS Mode 1 som funker med Oly-huset ditt. Mode 1 ble regelrett slaktet i forrige numer av Fotografi. (men objektivet er ellers glimrende, så om det ikke er OIS du er ute etter så er det jo greit).

Lenke til kommentar
Uansett, så bør du huske på at det bare er OIS Mode 1 som funker med Oly-huset ditt. Mode 1 ble regelrett slaktet i forrige numer av Fotografi. (men objektivet er ellers glimrende, så om det ikke er OIS du er ute etter så er det jo greit).

7374727[/snapback]

Hva gjør Mode 1? ... Regner nesten med at det er en Mode 2 som kanskje da er hakket bedre. Hva gjør Mode 2? ...

Hvis ikke stabilisatoren er noe nyttig på et Olympus kamera, så er det nok like greit å bare bestille seg et 14-54mm fra Olympus. Dette skal jo være dritbra.... men "mangler" stabilisator.

Lenke til kommentar

Mode 1 er kontinuerlig stabilisering så lenge stømmen er på i kameraet. Anmelderen i Fotografi beskriver det som at man får et svømmende bilde i søkeren, og at det ikke er særlig effektivt (sensoren blir "satt ut" av for mye bevegelse? Vet ikke.). Dokumentasjonen fra Panasonic sier også at Mode 2 er mer effektivt.

Mode 2 stabiliserer først når du trykker inn utløserknappen, men fungerer altså kun med Panasonic- og Leica-hus. Dette moduset er betydelig mer effektivt.

Min praktiske erfaring med OIS stammer hovedsaklig fra Panasonic FZ10 superzoom, og der fungerte Mode 1 ganske bra:

64268662-M.jpg

Lukkertid 1/30. 450mm equiv. OIS Mode 1.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Hvis ikke stabilisatoren er noe nyttig på et Olympus kamera, så er det nok like greit å bare bestille seg et 14-54mm fra Olympus. Dette skal jo være dritbra.... men "mangler" stabilisator.

Hvis du ikke vil ha Panasonicen da? Jeg for min del ville mye heller hatt det Panasonic-kameraet fremfor Olympus E-500 :o)
Lenke til kommentar

Hvis du ikke vil ha Panasonicen da? Jeg for min del ville mye heller hatt det Panasonic-kameraet fremfor Olympus E-500 :o)

7374879[/snapback]

Dyrt

Lenke til kommentar
Kanskje du bør vurdere å gå for 11-22mm + 50mm isteden for 14-54mm. Riktignok er  14-54mm et glimrende objektiv, men kombinasjonen nevnt ovenfor er enda bedre.

7391496[/snapback]

hm... heller 7-14mm + 14-54 når jeg vinner i lotto... ... men da blir det også 35-100 f/2 :)

Zoom rangen til 14-54 er jo nydelig da. Og hvis jeg trenger en lysere 50mm, så har jeg jo en OM 50mm f/1,4. Helmanuell, men det er ikke noe problem... begynner å få det inn i hånda nå, så det går raskere etterhvert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...