Gå til innhold

anbefalinger -> 19 tommer

divided_by_0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eier en Hitachi CM715 og er meget fornøyd. Pent bilde, klare farger, og er ikke spesiellt tung til å være 19". Størrelse er den vel på lik linje med de fleste.

Den klarer 1280x1024 i 85hz, og 1600x1200 i 72hz.

Pris ligger på rundt 3500,-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-16 23:18, divided_by_0 skrev:

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en 19 tommer. Prisene varierer fra 2800 til rundt 7000. Jeg har ikke peiling hva jeg skal velge.

Bruker skjermen til billedbehandling, film (bl annet dvd), surfing, koding pluss noe spill.

Skjermen må være flat.

Sony CPD-E400P til ~4500 på itbutikken

IK Start 4 ever :smile:

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2001-12-17 10:23 ]

Lenke til kommentar

Er ikke så lenge det gikk en tråd med litt diskusjon og anbefalinger rundt 19" skjermer, så om du søker på forumet finner du den nok.

Selv har jeg en Hansol 920eF, og kan bare bekrefte det en posting lenger oppe her kunne fortelle; det er en knallskjerm, pent bilde, flat og klarer 1600x1200 @85Hz. Hitachi billedrør.

Alle andre skjermer jeg har sett med tilsvarende specs koster fra 5000 og opp (med unntak av en Hyundai jeg fant, til ca 3700,-), og denne skjermen koster ca 4000,-

Absolutt verdt penga.

-P-

Lenke til kommentar

Hansol 920EF;

Finner ikke modellen på hjemmesiden til Hansol, nærmeste er 920D , er det samma skjermen ?

Hvilken nettbutikk(er) selger Hansol 920EF ? Er det bare en ?

Noen roser denne skjermen opp i skyene, mens andre sier at den er så uklar at de ser www som en eneste svær trippel W.

Det er flest som sier go ord så jeg regner med svær-trippel-W-testeren har tåkesyn fra før av.

Lenke til kommentar

Jeg så nylig at Komplett hadde den i butikken i Bergen. Så da kan det lønne seg å sjekke butikker i andre steder av landet også...

Ellers har Flexi-Data hatt skjermen, vet ikke om de fortsatt har den.

En lurte på om 920D er samme skjermen som eF, det er det ikke. 920eF har Hitachi billedrør og klarer 1600x1200 @85Hz, 920D har et annet billedrør og klarer 1280x1024 @85Hz.

Men prisforskjellen er ikke mer enn ca 400kr.

-P-

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-12-19 11:21, pettstra skrev:

PC world com har en test av 19 tommere. Les denne:

Den testen er direkte elendig. Hvem tror at en skjerm til $269 har bedre kvalitet på tekst enn en skjerm til $530? De fleste her er klar over at Sony's Triniton rør er bedre enn det Syncmasteren til Samsung bruker.

Sorry, PC World kan være så anerkjent de bare vil, men her har de satt opp en test hvor PRIS er et ekstremt viktig kritiere på alle punktene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis du skal drive med billedbehandling er CRT skjermer bedre enn LCD skjermer. Men prisen utelukker vel det siste uansett.

Jeg har en Compaq P900 skjerm som jeg er svært godt fornøyd med. Den har helt flat skjerm og er meget skarp. I tester har den fått mye god omtale med et lite minus for at den kanskje har et litt mørkt bilde. Det er en Trinitron skjerm.

For ditt bruk virker det som om korrekt farge gengivelse er av stor betydning. Ha derfor det i bakhodet når du bedømmer rådene du får.

Regner med at du fargekalibrer skjermen når du har fått den på plass.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...