Gå til innhold

Hvordan definere en sjanger?

Gjest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg mener at dersom en unge på 13 kan lage "musikk" via Magix Music Maker, og få like mye annerkjennelse som noen som har lært å spille et instrument over flere år, da er det noe feil.

Se bare på BassHunter.. En oppblåst liten svenske, som oppriktig mener at det han lager er musikk. Det er lyd, og det er fengende for sløve sinn, men pokker om jeg vil tilegne det tittelen musikk.

Jeg tror alle som noensinne har slitt seg igjennom det å lære et instrument vil være enige med meg.

7382622[/snapback]

Jeg mener at hvis man lærer seg et instrument og lager musikk for anerkjennelsens skyld bør man ta seg en runde med begrepet "pretensjon".

Lenke til kommentar
Og siden vi først er i gang, hva definerer musikk? Er virkelig trance og annet elektronisk oppkast musikk?

Personlig mener jeg at du må ha instrumenter for å lage musikk. Levende i form av gitarer, trommer, vokal, bass etc.

7374129[/snapback]

No chance in hell, son..

Prøvde meg med den der for en tid tilbake siden, jeg også.. Fikk kjeft i en måned etterpå :)

Her er tråden

Lenke til kommentar
Da er det mye jazz som ikke er musikk da det ofte består av improviserte snutter som ikke alltid har noe "system". Arne Nordheim er også på grensen. :p

Musikk er musikk så lenge man klassifiserer det som musikk. Om det er bra eller ei får være en annen sak. Om jeg slår hodet lenge nok i veggen så kan jeg sikkert kalle det for musikk. Uhm...ja...

7379725[/snapback]

Jeg trekker tilbake det jeg har sagt, og er fullt ut enig med LarsP. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...