Soundchaser Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 alt kan jo være musikk! forstår ikke logikken til alle her. hvis musikk er laget av instrumenter, ikke datamaskiner, hva er da dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg mener at dersom en unge på 13 kan lage "musikk" via Magix Music Maker, og få like mye annerkjennelse som noen som har lært å spille et instrument over flere år, da er det noe feil. Se bare på BassHunter.. En oppblåst liten svenske, som oppriktig mener at det han lager er musikk. Det er lyd, og det er fengende for sløve sinn, men pokker om jeg vil tilegne det tittelen musikk. Jeg tror alle som noensinne har slitt seg igjennom det å lære et instrument vil være enige med meg. 7382622[/snapback] Jeg mener at hvis man lærer seg et instrument og lager musikk for anerkjennelsens skyld bør man ta seg en runde med begrepet "pretensjon". Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg føler jeg lager musikk hele tiden. Når jeg spiser, når jeg tar på meg klær, skriver på tastaturet, går på do... Seriøst, det er forskjell på lyder og musikk. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 hvis musikk er laget av instrumenter, ikke datamaskiner, hva er da dette? 7384770[/snapback] Et bevis på at Lasse Gjertsen har alt for lite å bruke fritiden sin på. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 3. desember 2006 Del Skrevet 3. desember 2006 Og siden vi først er i gang, hva definerer musikk? Er virkelig trance og annet elektronisk oppkast musikk? Personlig mener jeg at du må ha instrumenter for å lage musikk. Levende i form av gitarer, trommer, vokal, bass etc. 7374129[/snapback] No chance in hell, son.. Prøvde meg med den der for en tid tilbake siden, jeg også.. Fikk kjeft i en måned etterpå Her er tråden Lenke til kommentar
Dr. Jacoby Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Da er det mye jazz som ikke er musikk da det ofte består av improviserte snutter som ikke alltid har noe "system". Arne Nordheim er også på grensen. Musikk er musikk så lenge man klassifiserer det som musikk. Om det er bra eller ei får være en annen sak. Om jeg slår hodet lenge nok i veggen så kan jeg sikkert kalle det for musikk. Uhm...ja... 7379725[/snapback] Jeg trekker tilbake det jeg har sagt, og er fullt ut enig med LarsP. Lenke til kommentar
Tor Tur Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Jeg skal ha en presentasjon til uka om ROCK. Noen som kan prøve å definere sjangeren rock? Lenke til kommentar
HeHauken Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Jeg skal ha en presentasjon til uka om ROCK.Noen som kan prøve å definere sjangeren rock? 7464251[/snapback] Led Zeppelin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå