TCi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Den dårlige 3. partsstøtten, skyldtes dårlig salg. EA tjente langt mindre på GC-spill enn på Xbox- og PS2-spill. 7375378[/snapback] Nå styrer du nok en gang ting et stykke vekk fra saken, men jeg kan svare... Det har ikke noe som hovedsaklig er grunnet GC. Dårlig tredjepartsstøtte var noe som fulgte etter N64, grunnet kasettformatet. Og da dette første til at markedsandelen ble lav, var det få som slengte seg på GC av disse. Og hvor har du det i fra at EA tjente mindre på GC enn andre konsoller? Skulle gjerne visst hvor du får slikt fra. Uansett er dette ikke noe som trenger videre diskusjon i denne tråden. Er det noe mer kan dette tas via PM. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 The world’s largest games publisher, Electronic Arts, today revealed that they’re experimenting with cut-price software on the GameCube down-under, to try and encourage more sales of ported games – which apparently do rather poorly next to the PS2. http://play.tm/story/821 Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Ingenting er avgjort ennå. Gamecube solgte like bra i starten og vi vet alle hvordan det gikk med den... 7374165[/snapback] Haha nei? Gamecube har aldri solgt spesielt bra, det var såvidt noe prat om den da den kom og det var aldri snakk om køer og etterspørsel da den ble lansert. 7375361[/snapback] Gamecube solgte også ca. 600.000 på sine første 8 dager i Nord-Amerika. Det er mulig etterspørselen er høyere nå. Det får vise seg når Nintendo får nok konsoller på markedet. Til gjengjeld hadde GC en veldig svak start i Japan. Denne gang tror jeg vi får nærmest hysteriske lanseringstilstander der borte... Uansett er det for tidlig å konkludere med noe. Alle konsoller selger rimelig bra de første ukene. Endret 28. november 2006 av kilik Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Kom ikke som noen overraskelse på meg at Wii selger bra i begynnelsen. Det er noe nytt og spennende som folk vil prøve ut! Får bare håpe at den lave prisen hjelper på sånn at folk fortsetter å kjøpe den når det ikke er så spennende lenger. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Nå er jo også Wii den av nestegenerasjonskonsollene som klarte å levere flest eksemplarer. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Ingenting er avgjort ennå. Gamecube solgte like bra i starten og vi vet alle hvordan det gikk med den... 7374165[/snapback] Haha nei? Gamecube har aldri solgt spesielt bra, det var såvidt noe prat om den da den kom og det var aldri snakk om køer og etterspørsel da den ble lansert. 7375361[/snapback] Gamecube solgte også ca. 600.000 på sine første 8 dager i Nord-Amerika. Det er mulig etterspørselen er høyere nå. Det får vise seg når Nintendo får nok konsoller på markedet. Til gjengjeld hadde GC en veldig svak start i Japan. Denne gang tror jeg vi får nærmest hysteriske lanseringstilstander der borte... Uansett er det for tidlig å konkludere med noe. Alle konsoller selger rimelig bra de første ukene. 7375588[/snapback] Riktig. GC var en svært vellykket launch i USA. Problemet var at i månedene etter launchen kom det svært få spill. Men likevel greide Nintendo å få mer third-party support enn på N64, og til og med var det noen third-party spill som solgte best på GC(Soul Calibur 2, Burnout 2? 3?). Likevel ble begge oppfølgerne til disse seriene ikke sluppet på GC, fordi i ett marked så merkverdig som spillmarkedet er det ikke alltid de enkleste mest logiske trekkene som er de som kommer til å tjene mest penger. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 The world’s largest games publisher, Electronic Arts, today revealed that they’re experimenting with cut-price software on the GameCube down-under, to try and encourage more sales of ported games – which apparently do rather poorly next to the PS2. http://play.tm/story/821 7375583[/snapback] Tror dette ligger mer i at EA sine spill ikke har noe opp mot spill fra Nintendo og andre solide utviklere på GC. Også det at PS2 har en mye større brukerbase enn GC. Såklart vil EA selge flere spill for en brukerdatabase som er fire ganger så stor. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Det er jo såklart komparativt i henhold til brukerdatabasen... Endret 28. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Problemet var vel at enn om enkelte spill solgte bedre på GC, så er det ekstremt dyrt å utvikle til tre konsoller på en gang, og mange utgivere fant ut at de måtte kutte den konsollen hvor third-party spill gjennomsnittlig solgte færrest kopier. Men EA støttet jo, og støtter ennå GC, så det er ikke så kritisk som det kan høres ut som. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Lurer på hvordan Wii kommer til å selge nå som Zelda, det mest etterlengtede Nintendo spillet faktisk er lansert. Vet ikke hvordan det ligger ann egentlig, men mener å huske at Zelda og Mario alltid er de spillene fra Nintendo med høyest salgstall. Så når Galaxy og Zelda er ute, vil det altså ta litt tid før et nytt absolutt killer app viser seg. Men til neste år ventes jo GTA4, og vi vet vel alle hvor bra det selger... så jeg tror PS3/360 får seg et realt løft der. Og HALO3 ventes jo også. Så jeg er spent på å se konsollsalgene etter at de største killer appene er kommet ut. Men i og med at Wii sitt største killer app allerede er ute, så ser jeg det ikke som noen bombe at den selger bra. Gleder meg til den kommer selv jeg Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Lurer på hvordan Wii kommer til å selge nå som Zelda, det mest etterlengtede Nintendo spillet faktisk er lansert. Vet ikke hvordan det ligger ann egentlig, men mener å huske at Zelda og Mario alltid er de spillene fra Nintendo med høyest salgstall. Så når Galaxy og Zelda er ute, vil det altså ta litt tid før et nytt absolutt killer app viser seg. Men til neste år ventes jo GTA4, og vi vet vel alle hvor bra det selger... så jeg tror PS3/360 får seg et realt løft der. Og HALO3 ventes jo også. Så jeg er spent på å se konsollsalgene etter at de største killer appene er kommet ut. Men i og med at Wii sitt største killer app allerede er ute, så ser jeg det ikke som noen bombe at den selger bra. Gleder meg til den kommer selv jeg Mulig at Metroid Prime 3, SSB og et nytt Mario Kart spill vil løfte salget i epoken etter Zelda og Mario. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Lurer på hvordan Wii kommer til å selge nå som Zelda, det mest etterlengtede Nintendo spillet faktisk er lansert. Vet ikke hvordan det ligger ann egentlig, men mener å huske at Zelda og Mario alltid er de spillene fra Nintendo med høyest salgstall. Så når Galaxy og Zelda er ute, vil det altså ta litt tid før et nytt absolutt killer app viser seg. Men til neste år ventes jo GTA4, og vi vet vel alle hvor bra det selger... så jeg tror PS3/360 får seg et realt løft der. Og HALO3 ventes jo også. Så jeg er spent på å se konsollsalgene etter at de største killer appene er kommet ut. Men i og med at Wii sitt største killer app allerede er ute, så ser jeg det ikke som noen bombe at den selger bra. Gleder meg til den kommer selv jeg 7376351[/snapback] Wii har ennå en god del solide titler som kommer neste år - Mario Galaxy - Super Smash Brothers Brawl - Metroid Prime Corruption - Final Fantasy Crystal Chronicles - Super Paper Mario Og så kommer det et Zelda-spill til Wii som er laget for Wii denne gang. Så det stiller det seg veldig store forventninger til. Men jeg tviler på at vi får se det før E3 2008. Når det gjelder Mario Kart vil jeg tro det blir vist på E3 neste år. Lenke til kommentar
Tøffli Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg nevnte Mario Galaxy i posten min ja. Og Mario plaier som regel å selge en veldig god del millioner eksemplarer. Men de andre spillene der er vel ikke oppe i Zelda og Mario salgstall er de? Som jeg har sett på tidligere salgstall kunne ikke engang Zelda konkurrere med GTA serien i forrige generasjon. Lenke til kommentar
TCi Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg nevnte Mario Galaxy i posten min ja. Og Mario plaier som regel å selge en veldig god del millioner eksemplarer. Men de andre spillene der er vel ikke oppe i Zelda og Mario salgstall er de? Som jeg har sett på tidligere salgstall kunne ikke engang Zelda konkurrere med GTA serien i forrige generasjon. 7376551[/snapback] Når du sammenligner brukerbasene så tror jeg at Zelda kommer ganske høyt oppe. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Super Smash Bros. Melee solgte hele 6 millioner (omtrent hva Halo solgte til Xbox), så jeg tror salget vil ta av ekstra når det kommer. Til sammenligning solgte Wind Waker og Mario Sunshine ca. 3 millioner hver. Jeg antar Nintendo vil spre stortitlene sine godt utover 2007. Jeg tipper Metroid Prime til våren, Super Paper Mario til sommeren og Mario Galaxy, Super Smash og Final Fantasy til den viktige høsten 2007. Endret 28. november 2006 av kilik Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 En viktig faktor med Wii som GC ikke hadde var bakoverkompatibel system. Og Nintendo har laget noe som er mer bakoverkompatibelt enn både MS og Sony har klart å lage til. Med en Wii får du nå muligheten til å laste ned uhorvelig mange gamle klassikere til en god del konsoller. NES, SNES, N64 og GC samt en Wii finner du i Nintendos nye konsoll. PS3 og X360 har ikke det. Dermer kan Nintendo ha et våpen i handa som danker ut de andre konsollene. Du har et meget stort spille bibliotek i stua som ikke koster mye heller. Wii har også en kontroll som appelerer til f.eks party spill som Mario Party. Playstation hadde god suksess med Buzz spillene, som er en vinner om du skal ha en liten sammenkomst og trenger litt underholdning. Singstar er og noe folk liker, for ikke å snakke om Eyetoy. Felles for alle er at de engasjerer folk på en eller annen måte, fysisk. Wiimote er fysisk, du svinger den som en klubbe i golf, slår tennis ballen med racketen din på samme måte som i ordentlig tennis. Wiimote kan være et tveegget sverd egentlig, det kan bli en suksess eller fiasko. Og ettersom jeg har lest har den blitt godt motatt. De som tror at PS3 og X360 blir å vinne krigen overlegent med en Wii på en garantert sistespill, kan hende må spilse ordene i seg til frokost. For Wii er tunget bevæpnet med inovative løsninger som verken PS3 eller X360 har. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Men de mangler den type spill som tiltaler veldig mange, og grafikk da. Det er jo i hovedsak spillene som trekker til seg kjøpere, se bare på hvor mange konsoller Gears of War har klart å selge nå. Jeg er for eksempel ikke en som er interessert i spill av typen Mario, Zelda, Metroid, osv. Disse typiske Nintendo-spillene. Jeg er heller ikke interessert i "partyspill". Og det er jo ganske mange som er som meg på det området. Når man heller foretrekker spill av typen CoD 3, GoW, Halo 3, så er det mye pga. grafikk og intensiteten som kommer med spillet i den form, jeg tror alle de vil velge PS3/X360 over Wii. EDIT: Jeg spiller enda spill som Baldur's Gate og Fallout, men jeg innrømmer også gladelig at jeg er en grafikkhore. Visse gamle nostalgiske spill har sin sjarm likevel, men når det gjelder nye spill så blir det annerledes. Det ser også ut til at mange tenker bare på grafikk når man snakker om kraft, men de glemmer at rå kraft også fører spillbarheten videre, det gir flere muligheter, f.eks fysikk, hadde Wii taklet et spill som HL2? Interaktivtet er en annen ting. Endret 28. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Kommer ann på. Om Nintendo lanserer noen party spill på høyde med de som har gjort suksess på Playstation, som f.eks EyeToy, så kan det hende det blir å snu. Men det blir spennende uansett, for til nå har Wii bitt hardt fra seg til å være en "last-gen" konsoll som mange klassifiserer den som. Så konsollkrigen blir vel ikke bare mellom X360 og PS3 og deres super grafikk, en liten tass med foreldret grafikk har entret ringen, og den vet å svinge sverdet. Lenke til kommentar
Bloody Mess Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Jeg tviler ikke på at Wii vil selge veldig bra. Og jeg tør ikke å uttale meg om hvilken konsoll som kommer til å selge mest, men jeg tror det er god plass til alle tre. Endret 28. november 2006 av BTK Lenke til kommentar
aboplotok Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Men de mangler den type spill som tiltaler veldig mange, og grafikk da. Det er jo i hovedsak spillene som trekker til seg kjøpere, se bare på hvor mange konsoller Gears of War har klart å selge nå. Jeg er for eksempel ikke en som er interessert i spill av typen Mario, Zelda, Metroid, osv. Disse typiske Nintendo-spillene. Jeg er heller ikke interessert i "partyspill". Og det er jo ganske mange som er som meg på det området. Når man heller foretrekker spill av typen CoD 3, GoW, Halo 3, så er det mye pga. grafikk og intensiteten som kommer med spillet i den form, jeg tror alle de vil velge PS3/X360 over Wii. EDIT: Jeg spiller enda spill som Baldur's Gate og Fallout, men jeg innrømmer også gladelig at jeg er en grafikkhore. Visse gamle nostalgiske spill har sin sjarm likevel, men når det gjelder nye spill så blir det annerledes. Det ser også ut til at mange tenker bare på grafikk når man snakker om kraft, men de glemmer at rå kraft også fører spillbarheten videre, det gir flere muligheter, f.eks fysikk, hadde Wii taklet et spill som HL2? Interaktivtet er en annen ting. 7376945[/snapback] Du er vel klar over at du får HL2 til Xbox? Som er noe svakere enn Wii. Vi får se hva som skjer, Nintendo driver jo med nye ting også. De har Project H.A.M.M.E.R og Disaster (Dét det het?). Og jeg mener å ha hørt at Miyomoto jobber på et fortsatt hemmelig projekt. Nintendo vet nok at det er noen som bare vil ha "coole" spill og prøver nok å gjøre noe med det. Hovedfoukeset deres ligger tross alt på å utvide målgruppen sin. Jeg er vertfall av de som har en konsoll for å få gode spillopplevelser gjennom party-spill eller gode single-player-spill. Gears of War var ok i single-player eller Co-op. Men denging var ikke på langt nær å gi meg like mye adrenalin som et tilsvarende spill med mus og tastatur. PC til fartsfylte spill og konsoll til kosespilling. Skal sies at 9/10 av mine favorittspill er til konsoll. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg