Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Krasj under endring av patisjon-størrelse

Anbefalte innlegg

Jeg skulle endre størrelsen på C stasjonen på den bærbare dataen min med Partition Magic. Den restartet som vanlig og begynte prosessen, men etter omtrent 24% uti, så gikk noe galt, og jeg måtte restarte. Etter dette har jeg ikke fått dataen til å boote windows lenger, men jeg får "Error 1516" i BOD....

Prøvde å starte en Live cd med linux for å se om jeg klarte å hente ut dataene, men det låste seg under lasting.. Har også prøvd med Hiren's Boot cd 6.0, og det er en masse verktøy der som jeg ikke egentlig kan noe særlig med, og har ikke hatt noe hell med dem enda.. av en eller annen grunn får jeg ikke Ultimate Boot CD (3.4) til å fungere.. Den kjenner ikke igjen et eller annet - mangler drivere?

Jeg vil helst unngå å formatere

Kan noen hjelpe meg?!

har denne pcen:

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=71151#

Endret av mflp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Partition Magic har jeg dårlige erfaringer og hørt mange triste historier ifra.

Du burde heller ta en titt på Acronis sine produkter, PM er jo forlengst utgått på dato uansett. A.Disc Director suite hadde gjort jobben.

Nå trenger jeg egentlig helvetes mye mer info her for å kunne være sikker på at den info jeg gir til deg er til nytte da men kort sagt:

Det aller viktigste du gjør nå, er å få tak i Get Databack for NTFS, eller for Fat32, avhengig av filsystemet ditt'. Folk flest i dag med windows kjører NTFS og det er også standard valget for windows siden 2000.

Hvis du har mulighet, prøv å få partisjonen tilbake til opprinnelig størrelse,

MED MINDRE du har flyttet data over i det området hvor MÅL-partisjonen var hen.

Altså hvis du har C:\ og D:\ og c:\ er på 50GB og D:\ på 150GB

og du gjør om c:\ til 40gb og d:\ til 160GB så kan du IKKE prøve deg på å sette partisjonen tilbake til original størrelse. Det blir fucked.

Hvis maskinen din kræsjet FØR den ble 40GB (putt inn dine tall istedet)

så er det KJEMPE GODE muligheter for at du får ting tilbake igjen.

Det er muligheter da fordi at D:\ ikke ble flyttet inn på C:\ område.

Skjønner?

Min mening er at det du trenger å gjøre nå er

1. Få tak i getdataback

2. En ekstern, annen tom harddisk som er stor nok til å ta imot den "skadde" partisjonen.

3. Ha tålmodighet

Hvis du kun har hatt 1 partisjon på C:\ området, blir det lett.

Da vil getdataback finne kun 1 partisjon der.

Men aller helst skulle du hatt partisjonen tilbake til så stor som den var originalt...

Du kan starte med å lese her:

http://service1.symantec.com/SUPPORT/power...seg=hho&src=hot

For det er også mulig at disken din ikke har blitt REELLT omgjort til DEN STØRRELSEN du satt Partition magic til at den skulle bli.

Da vil den bli satt som "skitten" slik at den ikke skal brukes av systemet så du ikke skader den enda mer.

Ideelt sett tar du nå en backup av den skadde partisjonen først!

Før du gjør VIDERE forandringer først!

Det bør være prioritet nummer #1!

Har du ghost så kjør på!

Lenke til kommentar
takk for god hjelp!

Fikk det endelig til ved å bruke et program på Hiren's Boot CD til å "tvinge" pcen til å starte windows, for deretter å installere GetDataBack, som tok seg av alt sammen :thumbup:

7386877[/snapback]

Det er ingenting, INGENTING, som er bedre enn å kunne hjelpe folk til å hjelpe seg selv.

Er kjempeglad for at det ser ut til at det har ordnet seg for deg.

Hirens 8.6 tror jeg er nyeste sånn btw. ;) Happy days oh happy days..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...