abscondo Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Ønsker: God kalender, brukbart kamera med deksel, god skjerm, forholdsvis robust, "normal" telefonstørrelse og fortrinnsvis GPS. Etter å ha ventet en stund på en telefon som har alle disse egenskapene har telefonen min begynt å takke for seg. Altså må jeg finne en ny telefon i løpet av en dag eller to. Da jeg ikke har funnet noen telefon som kombinerer gps med disse andre egenskapene på et fornuftig vis må jeg vel nesten droppe integrert gps. HTC P3300 er eneste alternativ jeg er funnet som er tilgjengelig.. Den ser ut til å score for dårlig på andre områder..? Finnes det andre som er på markedet for øyeblikket? HP er for stort og Nokia kommer for sent med N95. Skal jeg "safe" kan jeg vel kanskje gå for k800i? Bruker denne dette forbannede sonicstage programmet for å laste opp mp3? I såfall er det et STORT minus for min del. Andre alternativ? samsung D900? Stemmer det at man ved å handle fra billig nettbutikk vil havne lenger bak i køen om man leverer telefon til et servicesenter? Dette ble påstått av en ansatt i en telebutikk for en tid tilbake. Noe om at nettbutikkene ikke var villig til å betale for service eller noe slikt.. Kan ikke skjønne dette ettersom det vel bare er leverandør/produsent som har erstatningsansvar ved en feil som blir dekket av garanti? Om noe kan det vel kanskje gjelde tilfeller som blir dekket av norsk kjøpslov men ikke leverandør/produsents garanti? Selv er jeg såpass paranoid at jeg mistenker personen for skitne triks for å selge telefoner.. hm? Lenke til kommentar
Loko Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Tviler på at den vil havne lengre bak i køen, MEN den totale tiden telefonen er til service vil bli lengre enn i en vanlig butikk. Dette pga postgang fra deg til nettbutikken, så skal nettbutikken "administrere" telefonen før de sender den videre til verkstedet. Når man regner med begge veier så kan det hvis man er uheldig ende opp med en uke ekstra service tid. Akkurat nå er det ikke så mange tlf som har både kamera og GPS i seg. Det finnes dog tilegspakker på en del symbian tlf som gjør at man kan bruke dem som GPS. Hvis ikke kan du jo vente til Nokia N95 Lenke til kommentar
NoXify Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Hmm kan fortelle deg at Samsung D900 slett ikke er noe dumt valg her. Den mangler vel forsåvidt 3G, radio og GPS, men bortsett fra det har den alt du trenger i en lekker innpakning, kameraet er også riktig bra. Les litt i Samsung D900-tråden under "Generell diskusjon" her på amobilforumet. Ellers kan det som Loko sier, være verdt å vente på N95, den blir en teknobombe uten like, som nok vil oppfylle dine ønsker. Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Kameraet er dessverre langt fra like bra som k800 eller n73. Siden du ønsket god kalender, vil jeg foreslå n73, den kan også brukes med gps over blåtann. Du slipper å bruke Sonicstage med SE-telefoner, men du kan f.eks bruke disc2phone. Finnes også plugins som lar deg gjøre det i itunes. Reperasjoner på garanti trenger du ikke bekymre deg for, men ha i bakhodet at du normalt vil spare et par dager på å levere inn via en butikk. Lenke til kommentar
abscondo Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Takk for svar på en lang og lite gjennomtenkt post :-) Skal hente en stk Nokia N73 ME i morgen! Satser på at den ikke lenger er like treg som folk skal ha det til.. Angående garanti var scenarioet at jeg selv leverte telefonen fysisk til servicesenter slik det vil være forhåndsmessig å gjøre her jeg bor. Telefonen ville deretter bli nedprioritert av servicesenter ettersom den var kjøpt på nettbutikk(?). Det hele høres så urealistisk ut at jeg antar at det bare var en desperat selger som har hisset seg opp over å miste salg til nettbutikker. Og, ja, det var akkurat slik han mente det. Ingen missforståelse.. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Det kan være at selger mener den blir nedprioritert hvis du leveren den til den fysiske butikken han solgte i. Det er ikke vanlig at fysiske butikker tar imot mobiler på service som er solgt fra nettbutikker. Da vil den kunne bli nedprioritet hvis den blir tatt inn på den fysiske butikken. Dette skyldes at det påfører butikken en kostnad som det egentlig er nettbutikken som skal stå for Lenke til kommentar
abscondo Skrevet 29. november 2006 Forfatter Del Skrevet 29. november 2006 Det kan være at selger mener den blir nedprioritert hvis du leveren den til den fysiske butikken han solgte i. Det er ikke vanlig at fysiske butikker tar imot mobiler på service som er solgt fra nettbutikker. Da vil den kunne bli nedprioritet hvis den blir tatt inn på den fysiske butikken. Dette skyldes at det påfører butikken en kostnad som det egentlig er nettbutikken som skal stå for 7388858[/snapback] Jeg så for meg forskjellige sannsynlige scenarior og spurte en gang ekstra for å forsikre meg om hva han faktisk mente. Det var snakk om levering DIREKTE til et autorisert servicesenter DIREKTE fra kunde(mobilfikseren var nevnt som eksempel). Da ville man i følge ham bli nedprioritert av servicesenter om man hadde kjøpt fra en nettbutikk som ikke var villige til å betale for et akseptabelt servicenivå. Skjønner ikke at nettbutikk skal betale noe som helst til mobilfikseren ettersom dette skal gå på produsent/leverandør sin garanti.. Anyways, jeg tror vi kan være enige at det ikke stemmer og la det være med det.. Forøvrig er jeg fullstendig enig at man klart burde bli nedprioritert om den fysiske butikken i det hele tatt tok imot en mobil kjøpt på en nettbutikk. EOD? :-) Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 1. desember 2006 Del Skrevet 1. desember 2006 Et godt alternativ til D900 er Samsung Z720, ca samme spesifikasjoner som D900, men med 3g og HSDPA, pluss litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå