Gå til innhold

Hvor kan jeg få temp sensorer løst?


Wixe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg trenger flere av den flate typen, men har ikke råd til å betale for 6st temeraturmålere (med termometer) kun for disse. Jeg sende en fårespørsel til Microplex, men de hadde det ikke. Sendte også en fårespørsel til MacPower Nå nettopp, så vi får se hva de svarer. (Kan bestilles fra USA, har ikke sjekka prisen enda). Det er rett og slett tåpelig at ingen leverer slikt i Norge, da en slik sensor ikke akkurat tåler så innmari mye.....

Lenke til kommentar

Den Norske leverandøren har de runde på lager, skal bestille de flate så snart som mulig :smile:

Håper Microplex tar de inn, send en mail til Microplex dere som trenger dette så kanskje de begynner å ta dette inn som et varenr (ikke service deler). Så slipper vi å kjøpe TempCheck kun for probene...

Lenke til kommentar

NTC er vanvittig ulinære, og er vanskelig å bruke som temperatursensor da de er vanvittig ulinære. Ikke umulig da, og de er jo utrolig billige.

PTC er heller ikke serlig egnet, da de ikke bare er ulinære, men men motstanden stiger bare i en del av skalaen, mens den synker i resten av skalaen.

Disse termometrene dere snakker om benytte 99,99% sikkert en PT100 eller noe lignende. Disse er temperaturlinære, og er ganske dyre i forhold. Det er ikke bare å koble en NTC til et slikt digitalt termometer....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-18 21:01, skrev Ko_deZ:

NTC er vanvittig ulinære, og er vanskelig å bruke som temperatursensor da de er vanvittig ulinære. Ikke umulig da, og de er jo utrolig billige.

PTC er heller ikke serlig egnet, da de ikke bare er ulinære, men men motstanden stiger bare i en del av skalaen, mens den synker i resten av skalaen.

Disse termometrene dere snakker om benytte 99,99% sikkert en PT100 eller noe lignende. Disse er temperaturlinære, og er ganske dyre i forhold. Det er ikke bare å koble en NTC til et slikt digitalt termometer....



 

Det var ikke nøyaktig dte jeg mente heller. :razz:

 

Men for å få dte til å fungere sånn tåelig bra må man nesten lage selve sensoren selv også. For som du sier er de fleste digitale termometre basert på linjeære termistorer og man kan ikke derfor helt uten videre sette på en lnjeær en. Men som sagt, jeg foreslo det egentlig bare som en nødløsning, men jeg burde kanskje presisert det litt bedre :wink::oops:

Lenke til kommentar

Jeg har no i det minste fått kontakt med leverandøren som sier at det finnes, det var verre med Microplex som sa at det ikke fantes...

 

Tok derfor kontakt med MacPower direkte, som igjen har satt meg i kontakt med den Norske leverandøren. Nå er det bare å vente på svar (tvinner tommeltotter)

 

Sender vel en mail til Microplex etter at jeg har hørt fra leverandøren og tipser de om at det kan være en ide å spørre leverandør FØR en gir et negativt svar til en kunde.... Men men dette er det eneste jeg har opplevd av negativ art fra dem så jeg handler vel dette også fra dem... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 04:36, skrev Wixe:

Jeg har no i det minste fått kontakt med leverandøren som sier at det finnes, det var verre med Microplex som sa at det ikke fantes...


Hei!

 

Hum hum - jeg svarte vel at vi ikke hadde en slik føler - ikke at den ikke fantes :wink:

 

Jeg har også snakket med leverandøren som heller ikke hadde noen på lager, men han skulle forsøke å få tak i noen og sende til oss :smile:

 

--

mvh

Espen Faale

Microplex Norge AS

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...