Gå til innhold

Innkjøp av servere

Stvg9124

Anbefalte innlegg

Hei. Sitter her med planer om hostingfirma. Har kunnskapen som trengs, men er usikker hvor jeg skal kjøpe serverne. Kabinetter av typen 4U, og jeg orker ikke å stresse med å bygge selv. De skal være ferdig bygd, og koste mellom 4000-10.000,- (til å begynne med. Bedre servere etterhvert).

Takker for alle svar =) :innocent:

mvh,

Marius Eide

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du tenkt å starte hostingfirma er det nok oftere billigere å kjøpe 2x 1U-servere hvor den ene kun står å tar backup av den andre (koster pr U når man skal leie plass). Ellers vil jeg heller anbefale deg å gå for Dell/HP/IBM hvis du skal kjøpe noe med tanke på garanti og du er sikker på at du får noe som passer 100% sammen.

Lenke til kommentar
Har du tenkt å starte hostingfirma er det nok oftere billigere å kjøpe 2x 1U-servere hvor den ene kun står å tar backup av den andre (koster pr U når man skal leie plass). Ellers vil jeg heller anbefale deg å gå for Dell/HP/IBM hvis du skal kjøpe noe med tanke på garanti og du er sikker på at du får noe som passer 100% sammen.

7373466[/snapback]

Hm, ja du har et poeng der. Får se det litt ann =)

Lenke til kommentar

Som ze5400 sier så kan det lønne seg å leie server i første omgang, å så gå over til egne servere senere. Dersom du ønsker servere i norge (ettersom kundemassen din mest sansynlig er fra norge) har http://www.gigahost.no/ noen billige servere ;) Dersom det ikke stilles skyhøye krav til pingtider o.l. er dedibox(international) et godt alternativ :)

Endret av melsom
Lenke til kommentar

Gigahost har jo denne:

SPESIAL

Pentium 3 866MHz prosessor

27GB 10.000RPM (4x9.1GB SCSI RAID5)

512MB minne

150GB båndbredde

1 IP-adresse

Valgfritt operativsystem

Og statistikker. 12 timer leveringstid.

Til 199,- mnd. (Pluss 199,- i etablering)

Du kunne starta med den, og så selge et par pakker. 200MB plass, 10GB overføring elns.

Og så kan du sikkert snakke med gigahost og kjøpe mer båndbredde.

Da har du et fint sted å starte.

Lenke til kommentar

Dediboxinternational er et veldig bra aternativ dersom man ikke skal drifte spillservere. Da ville jeg godt for en i Norge.

Dedibox har detta:

160Gb hd

Ubegrenset overføring :dribble:

100/100MB

2Ghz Via Prosessor

1024 Mb Ram

Sett opp Apache, Php, MySQL, Proftp og Postfix på denna :love:

Eller enda bedre; Windows 2003, II6, ASP.NET2, MsSQL, MySQL, Php, Gene6 Ftp, Merak Mailserver.

Det er ninja det :ph34r:

EDIT: Glemte det; bare 45€ per mnd.

65€ med w2k3.

Endret av ze5400
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Takker for alle svar :) Kan kanskje fortelle litt hva som skjer også jeg..

Det har seg nemlig sånn, at for ca et år siden kjøpte jeg domenet "GRODD.org". Begynt e på en gammel nedrusten server, og en 20mbits linje her hjemme hos meg - og sponset veldig mange VT Servere. Dette driver GRODD.org med fortsatt. Ettersom vårt rykte på kvalitetsservere er bra, sitter jeg nå og vurderer om jeg skal legge penger i dette prosjektet - og bare endre GRODD.org til et firma. Anskaffelse av servere, organisasjonsnummer osv osv..

Som sagt - takker for alle svar! Hjalp mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...