Stvg9124 Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Hei. Sitter her med planer om hostingfirma. Har kunnskapen som trengs, men er usikker hvor jeg skal kjøpe serverne. Kabinetter av typen 4U, og jeg orker ikke å stresse med å bygge selv. De skal være ferdig bygd, og koste mellom 4000-10.000,- (til å begynne med. Bedre servere etterhvert). Takker for alle svar =) mvh, Marius Eide Lenke til kommentar
meron Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Kanskje noe hos nextron.no ? Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Kanskje noe hos nextron.no ? 7373436[/snapback] ÅÅÅ TAKK! Den siden har jeg sett på før, og satt akkuratt og tenkte på den - men kom faen meg ikke på hva den het! =) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. november 2006 Del Skrevet 27. november 2006 Har du tenkt å starte hostingfirma er det nok oftere billigere å kjøpe 2x 1U-servere hvor den ene kun står å tar backup av den andre (koster pr U når man skal leie plass). Ellers vil jeg heller anbefale deg å gå for Dell/HP/IBM hvis du skal kjøpe noe med tanke på garanti og du er sikker på at du får noe som passer 100% sammen. Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 27. november 2006 Forfatter Del Skrevet 27. november 2006 Har du tenkt å starte hostingfirma er det nok oftere billigere å kjøpe 2x 1U-servere hvor den ene kun står å tar backup av den andre (koster pr U når man skal leie plass). Ellers vil jeg heller anbefale deg å gå for Dell/HP/IBM hvis du skal kjøpe noe med tanke på garanti og du er sikker på at du får noe som passer 100% sammen. 7373466[/snapback] Hm, ja du har et poeng der. Får se det litt ann =) Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Jeg tror det vil lønne seg å leie servere i første omgang. Når man har fått en del kunder kan man heller gå inn på en _MYE_ dyrere løsning. Jeg ville vurdert dediboxinternational.com. Er veldig fornøyd med de! Lenke til kommentar
melsom Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Som ze5400 sier så kan det lønne seg å leie server i første omgang, å så gå over til egne servere senere. Dersom du ønsker servere i norge (ettersom kundemassen din mest sansynlig er fra norge) har http://www.gigahost.no/ noen billige servere Dersom det ikke stilles skyhøye krav til pingtider o.l. er dedibox(international) et godt alternativ Endret 28. november 2006 av melsom Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Gigahost har jo denne: SPESIAL Pentium 3 866MHz prosessor 27GB 10.000RPM (4x9.1GB SCSI RAID5) 512MB minne 150GB båndbredde 1 IP-adresse Valgfritt operativsystem Og statistikker. 12 timer leveringstid. Til 199,- mnd. (Pluss 199,- i etablering) Du kunne starta med den, og så selge et par pakker. 200MB plass, 10GB overføring elns. Og så kan du sikkert snakke med gigahost og kjøpe mer båndbredde. Da har du et fint sted å starte. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Dediboxinternational er et veldig bra aternativ dersom man ikke skal drifte spillservere. Da ville jeg godt for en i Norge. Dedibox har detta: 160Gb hd Ubegrenset overføring 100/100MB 2Ghz Via Prosessor 1024 Mb Ram Sett opp Apache, Php, MySQL, Proftp og Postfix på denna Eller enda bedre; Windows 2003, II6, ASP.NET2, MsSQL, MySQL, Php, Gene6 Ftp, Merak Mailserver. Det er ninja det EDIT: Glemte det; bare 45€ per mnd. 65€ med w2k3. Endret 28. november 2006 av ze5400 Lenke til kommentar
Stvg9124 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Takker for alle svar Kan kanskje fortelle litt hva som skjer også jeg.. Det har seg nemlig sånn, at for ca et år siden kjøpte jeg domenet "GRODD.org". Begynt e på en gammel nedrusten server, og en 20mbits linje her hjemme hos meg - og sponset veldig mange VT Servere. Dette driver GRODD.org med fortsatt. Ettersom vårt rykte på kvalitetsservere er bra, sitter jeg nå og vurderer om jeg skal legge penger i dette prosjektet - og bare endre GRODD.org til et firma. Anskaffelse av servere, organisasjonsnummer osv osv.. Som sagt - takker for alle svar! Hjalp mye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå