Gå til innhold

Analog inngang utenom joystick?

Anbefalte innlegg

Dette er vel et grensetilfelle mellom dette forumet og elektronikkforumet, men valgte dette.

Jeg skal fikse meg en liten tastaturmodifikasjon, som skal gjøre nytte som effektpedal for programmet Guitar Rig 2. Men greia er at jeg svært gjerne vil ha en pedal! Ikke bare knapper som går av og på!

Guitar Rig 2 svarer til tastetrykk for av/på på effekter, og valg mellom 2 innstillinger av en effekt, samt MIDI og selvfølgelig sin egen Rig Kontrol effektpedal til 2300 som jeg overhodet ikke har tenkt å kjøpe.

Ideen er å fjerne de fleste knappene på et tastatur, lodde på litt mer solide knapper og stappe dette inn i en boks. Men når jeg skal ha en pedal ved siden av møter jeg et stort problem. Et mislykket forsøk var å bruke en joystick. Programmet tar ikke imot slike signaler. Målet var å bruke throttlepotensiometeret eller en av aksene på selve joysticken.

Noen som har noen forslag? Ideer til å muligens simulere Rig Kontrol pedalen på? (Kom igjen nå driver-hackere. Nå har dere sjansen til å få vist dere) ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...